Meddelelse om afholdt ordinær generalforsamling den 1. marts 2023

Øvrige interessenter

Dato        1. marts 2023

Meddelelse om afholdt ordinær generalforsamling den 1. marts2023

Banken har i dag onsdag den 1. marts 2023 afholdt ordinær generalforsamling med dagsorden som tidligere offentliggjort.

Referat i henhold til dagsordenens punkter.

Bestyrelsesformand Martin Krogh Pedersen bød indledningsvist velkommen til generalforsamlingen.

Ad. 1. Valg af dirigent
Til dirigent valgtes repræsentantskabets næstformand, advokat Allan Østergaard Sørensen, Ringkøbing.

Ad. 2. Bestyrelsens beretning om bankens virksomhed i det forløbne år
Bestyrelsesformand Martin Krogh Pedersen aflagde bestyrelsens beretning om bankens virksomhed i det forløbne år.

Bestyrelsens beretning blev taget til efterretning.

Ad. 3. Fremlæggelse af årsrapporten til godkendelse, og
Ad. 4. Beslutning om anvendelse af overskud eller dækning af tab i henhold til den godkendte årsrapport
Adm. direktør John Fisker fremlagde årsrapporten for 2022 til godkendelse, ligesom han gennemgik den foreslåede resultatdisponering.

Årsrapporten for 2022 blev godkendt.

Det blev vedtaget at anvende årets totalindkomst således (i tkr.):

Anvendes til ordinært udbytte, 7 kr. pr. aktie198.658
Anvendes til almennyttige formål2.000
Overføres til reserve for nettoopskrivning efter den indre værdis metode-37
Henlægges til overført overskud1.296.387
I alt1.497.008

Ad. 5. Vejledende afstemning om vederlagsrapport
Bestyrelsesformand Martin Krogh Pedersen fremlagde i forbindelse med bestyrelsens beretning om bankens virksomhed i det forløbne år ligeledes vederlagsrapporten for 2022 til vejledende afstemning.

Vederlagsrapporten for 2022 blev godkendt.

Ad. 5.a. Lønpolitik
Bestyrelsesformand Martin Krogh Pedersen fremlagde i forbindelse med bestyrelsens beretning om bankens virksomhed i det forløbne år ligeledes opdateret lønpolitik til godkendelse.

Den opdaterede lønpolitik blev godkendt.

Ad. 6. Valg af medlemmer til repræsentantskabet
Efter tur afgik: Per Lykkegaard Christensen, Ole Kirkegård Erlandsen, Thomas Sindberg Hansen, Kim Jacobsen, Kasper Lykke Kjeldsen, Poul Kjær Poulsgaard, Jørgen Kolle Sørensen og Lasse Svoldgaard Vesterby

Desuden skulle Henrik Lintner udtræde af repræsentantskabet grundet vedtægternes aldersbestemmelse. Endelig havde Toke Kjær Juul meddelt, at han ønskede at udtræde af repræsentantskabet.

Bestyrelsesformand Martin Krogh Pedersen fremlagde repræsentantskabets og bestyrelsens indstilling om valg af medlemmer til repræsentantskabet.

Til repræsentantskabet genvalgtes:

• Per Lykkegaard Christensen, gårdejer, Hjallerup, født 1959
  • Ole Kirkegård Erlandsen, slagtermester, Snejbjerg, født 1962
  • Thomas Sindberg Hansen, købmand, Kloster, født 1978
  • Kim Jacobsen, direktør, Aalborg, født 1969
  • Kasper Lykke Kjeldsen, tømmerhandler, Højbjerg, født 1981
  • Poul Kjær Poulsgaard, gårdejer, Madum, født 1974
  • Jørgen Kolle Sørensen, autoforhandler, Hvide Sande, født 1970
  • Lasse Svoldgaard Vesterby, direktør, Ringkøbing, født 1978

Til repræsentantskabet nyvalgtes:

• Lotte Littau Kjærgård, direktør, Holstebro, født 1969
  • Christina Ørskov, direktør, Gærum, født 1969

Ad. 7. Valg af én eller flere revisorer
Dirigent Allan Østergaard Sørensen fremlagde repræsentantskabets, bestyrelsens og revisionsudvalgets indstilling om genvalg af Revisionsfirmaet PricewaterhouseCoopers, Statsautoriseret Revisionspartnerselskab.

Til revisor genvalgtes:

1. Revisionsfirmaet PricewaterhouseCoopers, Statsautoriseret Revisionspartnerselskab

Ad. 8. Bemyndigelse af bestyrelsen til at lade banken erhverve egne aktier
Dirigent Allan Østergaard Sørensen fremlagde bestyrelsens forslag om bemyndigelse.

Nedenstående forslag om bemyndigelse til bestyrelsen blev vedtaget:
”Bestyrelsen foreslår, at bestyrelsen bemyndiges til - indtil næste ordinære generalforsamling - inden for gældende lovgivning at lade banken erhverve egne aktier inden for en samlet pålydende værdi af i alt 10% af bankens aktiekapital og således, at aktierne kan erhverves til gældende børskurs +/- 10% på erhvervelsestidspunktet.”

Ad. 9. Eventuelle forslag fra bestyrelse, repræsentantskab eller aktionærer

Ad. 9.a. Forslag til vedtægtsændringer
Dirigent Allan Østergaard Sørensen gennemgik repræsentantskabets og bestyrelsens forslag til vedtægtsændringer.

De foreslåede vedtægtsændringer i henhold til de fuldstændige forslag blev vedtaget.

Ad. 9.b. Forslag om nedsættelse af bankens selskabskapital med nominelt 888.327 kr. ved
annullering af egne aktier
Dirigent Allan Østergaard Sørensen fremlagde bestyrelsens forslag om nedsættelse af bankens selskabskapital.

Følgende forslag om nedsættelse af bankens selskabskapital og vedtægtsændringer blev vedtaget:
”Bestyrelsen foreslår, at bankens selskabskapital nedsættes fra nominelt 28.379.666 kr. til nominelt 27.491.339 kr. ved annullering af 888.327 stk. aktier á nominelt 1 kr. fra bankens beholdning af egne aktier til en nominel værdi af 888.327 kr.

Det oplyses i overensstemmelse med selskabslovens § 188, stk. 1, at formålet med nedsættelsen af bankens selskabskapital er udbetaling til aktionærer, idet nedsættelsesbeløbet er anvendt til udbetaling til aktionærer som vederlag for aktier  erhvervet af banken i henhold til tidligere generalforsamlingsbemyndigelse til bestyrelsen.

Som følge heraf nedsættes selskabskapitalen med nominelt 888.327 kr., og bankens beholdning af egne aktier nedsættes med 888.327 stk. aktier á nominelt 1 kr. Det oplyses i overensstemmelse med selskabslovens § 188, stk. 2, at de pågældende aktier er erhvervet for et samlet beløb på 737.941.595 kr., hvilket betyder, at der ud over den nominelle kapitalnedsættelse er udbetalt 737.053.268 kr. til aktionærer.

Bestyrelsens forslag om nedsættelse af selskabskapitalen er stillet med henblik på at fastholde fleksibilitet i bankens kapitalstruktur.

Såfremt forslaget vedtages sker der følgende ændringer af vedtægternes § 2, § 2a, § 2b og § 2c: §2: Beløbet på ” 28.379.666” ændres til ”27.491.339”, § 2a: Beløbet på ” 5.675.933” ændres til ”5.498.267”, § 2b: Beløbet på ” 2.837.966” ændres til ”2.749.131” og § 2c: Beløbet på ”5.675.933” ændres til ”5.498.267”.”

Ad. 9.c. Forslag om bemyndigelse til bestyrelsen eller den bestyrelsen måtte sætte i sit sted
Dirigent Allan Østergaard Sørensen fremlagde bestyrelsens forslag om bemyndigelse til bestyrelsen eller den bestyrelsen måtte sætte i sit sted.

Følgende forslag om bemyndigelse til bestyrelsen eller den bestyrelsen måtte sætte i sit sted blev vedtaget:
”Bestyrelsen foreslår, at bestyrelsen eller den, som bestyrelsen måtte sætte i sit sted, bemyndiges til at anmelde de på generalforsamlingen vedtagne beslutninger til registrering samt til at foretage sådanne ændringer i de til Erhvervsstyrelsen indleverede dokumenter, som Erhvervsstyrelsen måtte kræve eller finde hensigtsmæssige i forbindelse med registrering af de på generalforsamlingen vedtagne beslutninger.”

Ringkjøbing Landbobank

John Fisker
Adm. direktør

Vedhæftet fil

For at se dette indhold fra www.globenewswire.com, så skal du give din accept på toppen af denne side.
For at se dette indhold fra ml-eu.globenewswire.com, så skal du give din accept på toppen af denne side.

Information om GlobeNewswire by notified

Følg pressemeddelelser fra GlobeNewswire by notified

Flere pressemeddelelser fra GlobeNewswire by notified

DSV, 1103 - INTERIM FINANCIAL REPORT Q1 202424.4.2024 07:30:53 CEST | Press release