Medbestemmelse og medvirkning i norsk arbeidsliv

Det er om lag ti år siden Fafos forrige brede undersøkelse av ansattes medbestemmelse og medvirkning i norsk arbeidsliv. En ny studie lanseres tirsdag 27. april der Fafo har undersøkt hvordan det står til med partssamarbeidet i virksomhetene.

Fafo inviterer til webinar med rapportlansering og overlevering til oppdragsgiver Arbeids- og sosialdepartementet ved statsråd Torbjørn Røe Isaksen.

I webinaret møter du ledere og tillitsvalgte fra sykehussektoren og industrien. Vi får også en samtale mellom arbeids- og sosialminister, Torbjørn Røe Isaksen, andre nestleder i LO, Roger Heimli og direktør for arbeidsliv og forhandlinger i NHO, Nina Melsom.

Webinaret foregår tirsdag 27. april kl. 09.00–10.20.

Program:

Velkommen v/ Tone Fløtten, daglig leder, Fafo

Kort introduksjon v/ møteleder Anne Mette Ødegård, Fafo

Presentasjon av Fafo-rapporten v/ Sissel Trygstad, Fafo og Inger Marie Hagen, Fafo

Kommentar v/ arbeids- og sosialminister Torbjørn Røe Isaken

Samtale med tillitsvalgt i sykehussektoren v/ tidligere foretakstillitsvalgt for Yngre legers forening, Kari Johanne Eikeland Benitez

Samtale med arbeidsgiver i sykehussektoren v/ administrerende direktør Nina Mevold, Sørlandet sykehus

Samtale med tillitsvalgt og arbeidsgiver i industrien, v/ administrerende direktør Rune Abrahamsen og hovedtillitsvalgt Martin Fauchald, begge ved Moelven Limtre AS

Samtale med statsråden, NHO og LO. v/ arbeids- og sosialminister Torbjørn Røe Isaksen, andre nestleder i LO, Roger Heimli og direktør for arbeidsliv og forhandlinger i NHO, Nina Melsom

Arbeids- og sosialminister Torbjørn Røe Isaken. Foto: Marte Garmann
Direktør for arbeidsliv og forhandlinger i NHO, Nina Melsom. Foto: Moment Studio NHO
Andre nestleder i LO, Roger Heimli. Foto: Trond Isaksen/LO