Med det fjerde skal det skje!

Gjenforening og ny singel med Vidar Busk & His True Believers!

Det er snart 25 år siden sangeren og gitaristen Vidar Busk ble Norges mest omtalte og feirede bluesartist for sitt debutalbum "Stompin’ Our Feet With Joy (1997)", og i høst kommer Busk og hans Believers tilbake med albumet alle venter på.

Men først slippes andre singel fra platen, nemlig låten "Last Chance to Hurt Me"!

Hør den HER

Albumet "The Civilized Life" med Vidar Busk & His True Believers slippes på Grappa Musikkforlag 3. september. Bortsett fra at trommeslager Martin Windstad har byttet plass med Alexander Pettersen fra Bubble of Trouble/Billy T Band, er følgende med fra originalbesetningen: Johnny Augland (piano/B3 orgel/gitar), Arne Rasmussen (munnspill) og Rune Endal (bass).

Med Norges mest kjente internasjonale bluesstjerne Kid Andersen som produsent er plata innspilt i Kitchen Studio på Jar og mikset/mastret av Kid Andersen i Greaseland Studios, San Jose, California og med gjestespill fra Sax Gordon og Greaseland Superspreader Horn Section.

Fans av Vidar Busk & His True Believers kan vente seg både fullt T-Birds-inspirert øs, svingende blues, sjelfulle ballader og rødglødende gitarspill – og ikke bare på det nye albumet. Fra august kan bandet igjen oppleves live på scener rundt om i landet.

Stein Urheim & Jørgen Træen inviterer oss inn i et lekent elektroakustisk univers24.9.2021 12:24:36 CEST | Pressemelding

Krympende klode er et nytt samarbeid mellom to internasjonalt anerkjente bergensmusikerne – musikkprodusent Jørgen Træen, som har jobbet med navn som Susanne Sundfør, Thea Hjelmeland og Jazkamer, og den originale og evig oppfinnsomme gitaristen Stein Urheim, som blant annet har gitt ut 6 album på HUBRO. På albumet henter de frem sine personlige samlinger av synther og strengeinstrumenter fra hele verden, og lar rommet mellom det elektroniske og analoge krympe mellom rillene på en LP. Release-konsert finner sted på Østre/Ekko i Bergen den 24. september.

Sigrun Loe Sparboe med sitt mest helstøpte album til nå!24.9.2021 09:53:25 CEST | Pressemelding

Sigrun Loe Sparboe, visedronningen fra nord, er tilbake med nok et album fylt av nerve og tilstedeværelse. Albumet "Dønninger" viser en artist i kontinuerlig vekst. Det er fortsatt melodiøst, tekstene er skrudd enda mer til og har flere lag. "Det hverdagslige og nære får en egen skjønnhet når Sigrun forteller sine historier" har det tidligere vært sagt. Det gjelder også denne gang. "Dønninger" er ute nå! Hør albumet HER - "Dønninger” er en samling nyskrevne sanger om store og små hendelser i livet som setter spor og lager dønninger." - Sigrun Loe Sparboe Etter flere år i Oslo, flytta Sigrun tilbake til hjembyen Harstad hvor hun nå har sitt virke. Det nye albumet er både skrevet og spilt inn der, men denne gangen har hun reindyrka visekonseptet enda mer og har ispedd produksjonen drag av folk. Sigrun har sparret med Ola Bremnes om enkelte av tekstene og albumet inneholder også et samarbeid med dikter og forfatter Gro Dahle. Sigrun holder til i et hus helt nede ved havet og står stødig s

Frode Alnæs – en liten trøst, når det er høst!24.9.2021 09:46:21 CEST | Pressemelding

Sommeren er over - det går mot mørkere tider, mot kulde og mot høst. Frode Alnæs er derfor klar med ny singel som rett og slett er en liten trøst å ta med seg inn i tiden som kommer. "Trøstevise" er ute i dag og er en del av hans kommende album "Beste tia mi". Hør låta HER - "Nei da, jeg elsker høsten. Både lufta og hodet blir klarere, og alt faller mer til ro. Hippokrates sa: Å gjøre ingenting er også en god medisin. Det er vel kanskje noe i det" - Frode Alnæs. Men for noen er høsten en vanskeligere tid. Man skal tilbake etter ferien, stresset bygger seg opp og man skal prestere og være på topp hele tiden. Denne låta er en støttende hånd på skulderen og handler om at man er god nok akkurat som man er. - "Vi trenger å ta det litt mer med ro innimellom i denne verden. Alle føler seg liten av og til. Men pust ut, slapp av, det meste ordner seg. Vi må ikke sette så store krav til oss selv hele tiden" - Frode Alnæs. Frode Alnæs er en norsk gitarist, vokalist og låtskriver, oppvokst i Krist