Maylen tar popmusikken til nye høyder med ny singel!

«Når Eg Faller» er ute i dag, en låt som handler om å stille seg sårbar og håpefull til noe du tror på.

LYTT HER

Etter Maylen Rusti slapp sin første singel i fjor på morsmålet, gikk hun rett inn på P1-listen. Der lå hun med "Romeo & Julie" i 18 uker! Nå er hun aktuell med en ny og kraftfull poplåt på bergensdialekten, som tar musikken til nye høyder.

"Når Eg Faller" er en mektig pop-ballade om uavklart kjærlighet og forelskelse. En fengende og oppløftende pop singel som spiller på både usikkerhet og håp. Du blir varsomt geleidet fra melankolsk stillstand inn i oppløftende popsingel om å være uovervinnelig sammen. Den beskriver tekstlig og musikalsk dragningen mellom den tvilen og hjelpesløsheten som mange kjenner på i kjærlighetsrelasjoner.

– Jeg hadde på følelsen av at denne låten kom til å bli spesiell. Jeg ønsket å fange en sårbar, men håpefull stemning, den man har når man er på slutten av en pandemi, den man har når man har vært i limbo, på vei fra ett kapittel til et annet, og den man har når man er forelsket, men ikke vet hva fremtiden bringer, forteller Rusti.

Tematikken tar for seg det å tørre å la seg falle uten å vite om noen tar deg i mot. Deilig luftige synther i et drivende arrangement inviterer deg med på en reise inn i et menneskes følelsesliv.

– Jeg skrev låten da forholdet jeg var i ble satt på prøve i pandemien, og vi ikke var enige om hvordan vi skulle takle hverdagen. Vi ble usikre på hvordan best mulig takle hverandre. Jeg brukte mye tid på å lengte, og minne meg selv på, hvor fint ting var før. Hvordan det var å være forelsket, hvor sårbar man kan være i et forhold, og på en eller annet måte så ledet disse tankene og følelsene meg tilbake til en trygghet, og en visshet om at alt skulle gå bra til slutt.

Sangen er produsert av Maylen Rusti, Henrik Hilmersen og Marte Eberson.

For å se denne videoen, må du gi ditt samtykke øverst på denne siden.Musikkvideo: Maylen Rusti - "Når Eg Faller"Videokanal

Foto: Estera Johnsrud

Grappa Musikkforlag A/S ble etablert i 1983 og er et av Norges største uavhengige plateselskap. I år 2023 har Grappa 40 års jubileum.

Grappa Musikkforlag har gitt ut over fire tusen album spredt på ulike labler. Foruten Grappa som favner viser og pop, så utgis klassisk musikk på Simax Classics, folkemusikk og verdensmusikk på Heilo, blues og country på Blue Mood og jazz på Hubro.

Grappa samarbeider med Egmont Kids Media Nordic AS om utgivelse av barnemusikk gjennom Barneselskapet. Grappa samarbeider med Norsk Jazzforum om innspilling og utgivelse av norsk jazz på Odin. Grappa har også et tett samarbeide med Rune Grammofon og Drabant Music.

Registrer deg med din e-postadresse under for å få de nyeste sakene fra Grappa Musikkforlag AS på e-post fortløpende. Du kan melde deg av når som helst.