May Fjeldstad Iversen skal lede Amedia-satsing i Bergen

Amedia satser nå offensivt mot store annonsører i Bergensregionen. Det nye selskapet Fjeldstad Iversen skal lede er et salgsmiljø som skal sikre store annonsører i Bergensregionen profesjonell bistand og best mulig effekt av sin annonsering. Selskapet vil samarbeide tett både med den lokale salgsavdelingen i Bergensavisen, Amedia Salg og Marked og Amedia Innholdsbyrå.
May Fjeldstad Iversen har bred erfaring gjennom mediebyrå i Oslo, salgs- og markedsavdelingen i Bergens Tidende og nå sist som daglig leder i Kloss Hold AS, som er et salgs- og markedsføringsselskap med aktivitet i fire land. Hun har en bachelor i økonomi og markedsføring fra Handelshøyskolen BI.
– Jeg er stolt og ydmyk over tilliten jeg har fått. Amedia er et mediekonsern i en fantastisk utvikling. De siste årene har Amedia hatt en imponerende digital utvikling og sitter i dag med en unik innsikt om leserne sine, som vil kunne gi annonsørene økt verdi og god effekt av sine investeringer. Jeg gleder meg til å bli enda bedre kjent med mediehusene og de flinke folkene som jobber i Amedia. Ikke minst ser jeg frem til å bygge et sterkt team og starte gode kundeprosesser, sier hun.
Styreleder i det nye selskapet, Svein Atle Huus, sier han er veldig glad for at Fjeldstad Iversen har takket ja til denne viktige stillingen.
– Hun har en god og allsidig bakgrunn både innen mediesalg, omstilling og ledelse, som er viktig å ha for å kunne bygge opp og lede vår nye satsing. Med hennes lange og brede erfaring, hennes forretningsforståelse og innsikt i hvordan man bygger team som jobber mot felles mål, har vi nå fått på plass en viktig brikke i det nye vi skal etablere i Bergen. Jeg gleder meg til å samarbeide med May, uttaler Huus.
Fjeldstad Iversen begynner i jobben 1. november og vil umiddelbart starte arbeidet med rekruttering og ellers alt som må gjøres av forberedelser for å få det nye salgsmiljøet raskt opp og gå.
Bilder

Om Amedia
Amedia er et ledende skandinavisk mediekonsern med en sterk tilstedeværelse i Norge, Danmark og Sverige. Amedia er et upolitisk selskap med dype historiske røtter, eid av Amediastiftelsen. Vi forvalter et unikt geografisk, historisk-politisk og språklig mediemangfold.
Amedias vil sikre et levende demokrati i alle samfunn der vi er representert. Gjennom våre aviser er vi garantisten for faktasjekket, sannhetssøkende og balansert journalistikk.
Våre aviser er til stede i folks liv, bidrar til at de blir sett og hørt, og hjelper dem med å forstå verden de lever i, slik at de kan ta informerte valg. Vi fyller vårt samfunnsoppdrag ved å være og forbli førstevalget for våre lesere og annonsører.
Vårt redaksjonelle nettverk omfatter nesten 200 avistitler i Norge, Danmark og Sverige, gjennom heleid og deleid virksomhet og gjennom partnerskap.
Amedia er Norges største utgiver av redaktørstyrte medier, og eier 107 avistitler og har 20 partneraviser i Norge. Vi har nesten 1 400 redaksjonelle medarbeidere som løpende holder to millioner lesere oppdatert med nyheter, nytte, debatt og underholdning hver dag.
I Danmark eier Amedia det ledende danske mediekonsernet Berlingske Media som utgir de nasjonale avisene Berlingske, B.T., Weekendavisen og Euroinvestor.
I Sverige eier Amedia Bonnier News Local sammen med Bonnier News og lokalavisselskapet Gota Media, og har en eierandel på 20 prosent i selskapet Bonnier News Local, som gir ut 65 aviser i Sverige, inngikk våren 2025 partnerskap og krysseierskap med det lokale aviskonsernet NWT Media.
Følg pressemeldinger fra Amedia
Registrer deg med din e-postadresse under for å få de nyeste sakene fra Amedia på e-post fortløpende. Du kan melde deg av når som helst.
Siste pressemeldinger fra Amedia
Amedia blir medeier i Slipper3.7.2025 10:00:50 CEST | Pressemelding
Amedia kjøper seg inn i det norske teknologiselskapet Slipper, som har utviklet en app for automatisk sammenligning og bytte av strømavtaler.
Kristine Bentestuen Ludvigsen blir ny redaktør i Hadeland27.6.2025 11:56:06 CEST | Pressemelding
Kristine Bentestuen Ludvigsen (33) er ansatt som ansvarlig redaktør og daglig leder i avisa Hadeland på Gran. Hun har vært konstituert i stillingen siden februar, og tiltrer nå permanent.
Vekst for Amedia i 202425.6.2025 12:00:04 CEST | Pressemelding
Amedia leverte i 2024 et brutto driftsresultat (EBITDA) på 390 millioner kroner, opp fra 287 millioner kroner i 2023. Resultatveksten var drevet av flere abonnenter, økte digitale abonnementsinntekter og kostnadsbesparelser etter strukturelle tilpasninger i papirverdikjeden.
400.000 unge får nå fri tilgang til Amedias aviser23.6.2025 08:30:33 CEST | Pressemelding
Fra mandag 23. juni åpner Amedia over 120 norske aviser for alle mellom 15 og 20 år. Nå kan unge over hele landet lese lokale og nasjonale nyheter digitalt – helt gratis.
Nettavisen og Amedia med egen direktesendt partilederdebatt20.6.2025 10:01:24 CEST | Pressemelding
6. august sendes valgkampens første partilederdebatt direkte i Nettavisen og mer enn 120 aviser og partneraviser i Amedia.
I vårt presserom finner du alle våre siste pressemeldinger, kontaktpersoner, bilder, dokumenter og annen relevant informasjon om oss.
Besøk vårt presserom