Maxus tuo markkinoille kaksi uutta automallia

Maxus esitteli kaksi uutta automallia Shanghai Motor Show -tapahtumassa. Maxus Euniq 6 on täyssähköinen katumaasturi ja Maxus T90 on täyssähköinen lava-auto.

–Maxus Euniq 6 esitellään Suomessa Auto 2021-tapahtumassa marraskuussa, RSA Suomen toimitusjohtaja Christer Stahl kertoo.

Norjalainen RSA on Maxus-autojen maahantuoja. Maxus valmistaa täyssähköisiä paketti- ja henkilö-autoja. Suomessa mallistosta on tällä hetkellä myynnissä pakettiautot e-Deliver 3 ja e-Deliver 9 sekä tila-auto Euniq MPV.

RSA aikoo lanseerata T90-lava-auton Pohjoismaissa ensi vuonna.Automallien lisäksi Maxus esittel Shanghaissa myös uuden täyssähköisen MIFA-alustan. MIFA on lyhenne sanoista Maxus Intelligent Flexible Architecture. MIFA on vakioalusta, jota voidaan käyttää Maxuksen automalleissa. Maxus esitteli ensimmäisen MIFA-alustaan perustavan konseptiauotn ja se herätti erittäin paljon mielenkiintoa innovatiivisen teknologian vuoksi.

Maxus on osa SAIC-yhtiötä. Yhtiö on Kiinan suurin autonvalmistaja, jonka tuotanto on vuosittain kuusi miljoonaa autoa.

Tilaa tiedotteet sähköpostiisi

Lue lisää julkaisijalta RSA