Maxus esittelee Euroopan ensimmäisen sähköisen pick-upin

Maxus on vahvistanut, että odotettu Euroopan ensimmäinen sähköinen pick-up eT90 on valmis toimituksiin Suomessa jo tämän vuoden puolella. Uuden eT90:n hinnat ovat myös vahvistuneet ja mallin ennakkomyynti on nyt käynnissä.

Euroopan pick-up -markkinoita ovat jo pitkään hallinneet polttomoottorikäyttöiset mallit ja tähän mennessä tarjolla ei ole vielä ollut sähköisiä vaihtoehtoja pick-up -mallia etsiville asiakkaille. Maxus kertoi viime syksynä ensimmäistä kertaa uudesta sähköisestä eT90 pick-upista ja sen esittelemisestä Pohjoismaissa. Mallin tekniset tiedot, hinnat ja toimitusajat ovat juuri vahvistuneet ja eT90 on nyt valmis ennakkomyynnin aloitukseen myös Suomessa.

Maxus eT90 on suuri sähköinen pick-up, jossa on viisi istuinta, dynaamisen vahva ulkonäkö ja erittäin kattava vakiovarustelu. Sen ajoakuston kapasiteetti on 88,5 kWh ja toimintamatka sähköllä jopa 330 km (WLTP yhdistetty). Mallin ilmoitettu WLTP-toimintamatka sähköllä on erittäin realistinen, aivan kuten koko Maxus-mallistossa.

Konepellin alta löytyy 204 hv:n sähkömoottori, joka tuottaa 310 Nm:n vääntömomentin. Uusi eT90 on varustettu vakiona myös ajoakuston lämmittimellä. Uuden eT90:n hyötykuorma on jopa 1000 kg ja se voidaan varustaa myös vetokoukulla (vetopainot vahvistetaan myöhemmin). Uusi eT90 on 5,37 metriä pitkä, 1,9 metriä leveä ja 1,80 metriä korkea ja sen akseliväli on 3,15 metriä. Muotokieltä hallitsee keulan aggressiivinen kromisäleikkö, joka antaa auton ulkoiselle muotoilulle dynaamisen vahvan ilmeen.

Moderni sisustus ja erittäin kattava varusteluettelo

Uuden eT90:n sisätilat on suunniteltu tilavaksi ja moderniksi. Erittäin kattavan vakiovarusteluettelon varusteita ovat esimerkiksi 10,3" kosketusnäyttö, 6-suuntainen istuimen säätö sekä kuljettajalle että etumatkustajalle, Apple CarPlay, nahkaverhoillut istuimet ja kaksisuuntaisesti säädettävä nahkapäällysteinen ohjauspyörä. Uusi eT90 on varustettu myös sähköisellä ajonvakautusjärjestelmällä, peruutuskameralla, pysäköintitunnistimella ja alamäkihidastimella.

Ensimmäiset autot Suomeen vielä tämän vuoden puolella

Maxus Suomen myyntijohtaja Heidi Nieminen kertoo, että ensimmäiset autot saapuvat Suomeen jo marraskuussa.

”Odotamme innolla Euroopan ensimmäisen sähköauton lanseerausta pick-up -luokassa, jossa aiemmin on ollut mahdollista valita vain polttomoottorikäyttöisiä malleja. Kiinnostus uutuuttamme kohtaan on ollut erittäin suurta ja olemme saaneet jo ennen hintojen ja teknisten tietojen vahvistumista paljon kysymyksiä pitkin vuotta. Ensimmäiset autot toimitetaan vielä kuluvan vuoden aikana, ja ennakkomyynti on juuri nyt käynnistynyt jälleenmyyjillämme”, Heidi Nieminen sanoo.

Uusi eT90 tulee aluksi myyntiin 5-paikkaisena, mutta Maxus tarkastelee mahdollisuuksia tehdä myös paikallisia mukautuksia 2-paikkaiseksi versioksi.

”Meillä on korkeat odotukset eT90:n vastaanotosta markkinoilla. Olemme lanseeraamassa uutta sähköistä mallia täysin uuteen segmenttiin, jossa auto toimii yhtä hyvin sekä perheautona että yritysten tuotantokäytössäkin”, Nieminen päättää.

Uuden Maxus eT90:n hinnat alkavat 70 556 eurosta.

Maxus Suomi/RSA

Maxus on osa kiinalaista SAIC Motor -konsernia, joka on yksi maailman suurimmista autonvalmistajista. SAIC Motor panostaa vahvasti innovatiiviseen teknologiaan ja liikenteen sähköistämiseen. Norjalainen RSA on ollut Maxuksen maahantuoja Pohjoismaissa vuodesta 2018 alkaen. Yhtiö tuo maahan täyssähköisiä Maxus-henkilö- ja pakettiautoja Norjaan, Ruotsiin, Tanskaan, Suomeen, Puolan ja Islantiin. Maxuksesta on tullut lyhyessä ajassa vahva toimija Pohjoismaisilla sähköautojen markkinoilla jo yli 125 jälleenmyyjän voimin. Suomessa Maxus-jälleenmyyjät löytyvät Helsingistä, Vantaalta, Tuusulasta, Tampereelta, Turusta, Lahdesta, Jyväskylästä, Kuopiosta, Seinäjoelta, Oulusta ja Ahvenanmaalta.

Tilaa tiedotteet sähköpostiisi

Lue lisää julkaisijalta RSA