Maxus e-Deliver 9: Ny, elektrisk varebil med maksimal plass og maksimal sikkerhet

Nå lanserer Maxus et nytt tilskudd til sortimentet - el-varebilen e-Deliver 9. Med stor plass til last og god komfort for sjåføren i kombinasjon med lang rekkevidde og et imponerende sikkerhetsnivå, er dette en el-varebil som imponerer i sin klasse.

Maxus har det siste året for alvor satt sitt stempel i det norske, elektriske varebil-markedet, og har raskt rukket å bli blant Norges mest solgte el-varebiler. e-Deliver 3 ble lansert i fjor, og har hatt stor suksess med nærmere 1.000 leveringer. I høst gjorde Maxus også inntreden i personbil-markedet med den elektriske sju-seteren Maxus Euniq MPV. Nå ventes det at e-Deliver 9 vil bli en salgsvinner i den større el-varebilklassen.

e-Deliver 9 har en imponerende rekkevidde fra 296-353 km (WLTP kombinert/urban), avhengig av hvilken størrelse og batteripakke man velger. Den leveres med et tøft og stilrent utseende, et høyt komfortnivå og en imponerende sikkerhetspakke. Interiøret prydes blant annet av en 10.1’ infotainementskjerm, 4 høyttalere, ryggekamera og tre seter med god og behagelig komfort.

En el-varebil – mange muligheter

Størrelsesmessig plasserer den seg i samme segment som forgjengeren Maxus EV80. Den er tilgjengelig i to forskjellige størrelser: 9,7 m³ og 11 m³.

Velger du 11 m³ varerom har man mulighet for tre forskjellige batteripakker (51,5 kWh, 72 kWh og 88,55 kWh), velger du 9,7 m³ varerom har man mulighet for to forskjellige batteripakker (51,5 kWh og 72 kWh). Med nyttelast på opptil 1.200 kg, hengervekt på 1.500 kg og bakdør med lav innlastningshøye som kan åpners 236 grader, er dette en effektiv og praktisk el-varebil som gjør din jobb lettere.

Velger du bil med batterikapasitet på 51,5 kWt eller 72 kWt vil bilen lade fra 20%-80% på 36 minutter, mens batteripakken med 88,5 kWt vil bilen lade fra 20%-80% på 42 min.

Klasseledende sikkerhetsnivå

Maxus e-Deliver 9 leveres med et klasseledende sikkerhetsnivå man sjelden ser i varebil-segmentet. El-varebilen leveres med en ADAS sikkerhetspakke fullspekket med avanserte sikkerhetsfunksjoner som standard. Dette inkluderer blant annet adaptive cruise control, blindsonevarsling, filskiftevarsling, nødbrems-system, hele seks airbager, kollisjonsvarsling og elektronisk stabilitetskontroll som hjelper sjåføren med å ha kontroll på bilen i krevende situasjoner. Dermed er din arbeidsdag bak rattet i de tryggeste hender.

Fremtiden er elektrisk

Elbil-markedet har vært i vekst de siste årene, men det er først nå tilbudet er komplett, og det finnes tilgjengelige varebiler i alle størrelser. Stadig flere ser fordelene ved å velge elektrisk fremfor fossedrevet varebil til sin bedrift, da det er betydelige summer å spare. Med både maksimal støtte fra ENOVA, reduserte bompenge-, drivstoff- og servicekostnader og mulighet til å kjøre i kollektivfeltet, er liten tvil om at elektrisk er fremtiden for varetransport. Fremfor alt dette tar man ansvar for miljøet, ved å spare jorden vår for utslipp av C02.

Fossile varebiler har i mange år vært en stor synder til CO2-utslipp og massiv luftforurensing i byene. Maxus har som målsetning å bidra til slutten på lokal forurensing, ved å tilby nullutslipp-kjøretøy som tilfredsstiller dagens miljøkrav. Kravene til offentlige instanser og private bedrifter om å anskaffe nullutslipps-kjøretøy fremfor fossildrevne kjøretøy blir stadig skjerpet, og dette gjør Maxus til en attraktiv leverandør for både stat, kommune og private bedrifter.

Maxus – Electrifying the future.

Maxus e-Deliver 9 er leveringsklar fra april 2021, og prisen er fra kr. 549.900,-.