Matilda vil si deg noe

Matilda er tilbake med singelen "Say Something" fredag 26. april.

Matilda "Say Something" artwork

Matilda er låtskriver fordi hun ønsker å si noe.
Og hun er artist fordi mange identifiserer seg med det hun har å si.
Ja, og så er det stemmen da.
Vakker, og med nerve og særegenhet.
Som Matilda selv.

Det beste Matilda vet er å skape, å skrive tekst og melodi, og det hun er mest stolt av er at hun klarer å være ærlig og ekte i sitt uttrykk.
"En tekst kan først hjelpe meg å bearbeide noe, og deretter hjelper den andre ved at de får satt ord på det de tenker og føler, men ikke klarer å uttrykke."

Matilda plukket opp gitaren som syvåring, og har skrevet sine egne låter siden hun var ni.
Hun erklærte sin tilstedeværelse med låter som "Declarations of Love", "When Something Ends" og "Ghost" som var blant de mest spilte på norsk radio.
I tillegg har videoene for nydelige "Naked", "You" og "Apologize" fått godt over 3 millioner visninger, og mye internasjonal oppemerksomhet.

Det seneste året har fokus vært på låtskriving, og nå er Matilda tilbake med mye på hjertet.
Da passer det fint at første låt ut er en oppfordring til å gjøre noe av det hun selv synes er både vanskelig og viktig.
Å si ifra før øyeblikket har passert.

"Say Something handler ikke om én episode eller én person." Selv om det er en kjærlighetssang, så handler den såvisst ikke bare om hjertesorg, men om hvor viktig det er at vi tør å være ærlige med oss selv, og i vår kommunikasjon med hverandre.
"Alle er jo enige om at det er viktig å ha noen å snakke med, men da må man også tørre å snakke om det som betyr noe. Og det er ikke engang alltid man selv vet hva det er."

Matilda føler selv at hun har blitt bedre på å uttrykke seg, at hennes eget uttrykk er tydeligere og budskapene mer personlige, i takt med at hun har blitt mer voksen.
"Å sette grenser, ta kontroll og stå opp for seg selv, og andre, er utrolig skummelt. Men også befriende og berikende."
Men ingenting er bedre enn følelsen av at en låt har nådd inn til noen.
Når hun får tilbakemeldinger fra lyttere om at hun har formidlet noe som betyr noe for dem.
"Når jeg tør å være helt ærlig, og den som lytter gjenkjenner seg selv i det" sier Matilda "Det er meningsfylt og fint."

"Say Something" har Matilda utvidet repertoaret sin ytterligere ved å produsere låten i samarbeid med Kristoffer Tømmerbakken.

Du kan høre hva hun vil si deg fra og med 26. april.

Matilda "Say Something" artwork
Matilda (c) Kathrine Zembera
Matilda (c) Kathrine Zembera

Sony Music Entertainment Norway A/S utgir bl.a. Beyoncé, Madcon, The Chainsmokers, Kygo, Alan Walker, Maria Mena, Camila Cabello, Khalid, Calvin Harris, Marcus & Martinus, Miley Cyrus, Justin Timberlake, Katastrofe, EMIR, Amanda Delara, Foo Fighters, Morgan Sulele, Ina Wroldsen, Hkeem, P!nk, Bruce Springsteen m.fl.

blink-182 har sluppet nytt album!20.9.2019 17:30:00 CESTPressemelding

De Grammynomnierte rocke-tungvekterene, blink-182, har i dag sluppet sitt nye studioalbum NINE. Albumet, som gis ut av Columbia Records, er tilgjengelig digitalt, samt også i et begrenset opplag farget vinyl, kasetter og CD. Etter et intimt klubbshow på Brooklyns St. Vitus, i partnerskap med Spotify, skal blink-182 avslutte sin landsomfattende turné sammen med co-headliner Lil Wayne i kveld med en konsert på Barclays Center i Brooklyn. Fans kan se en livestream av St. Vitus-konserten på Facebook i en begrenset periode HER. Siden bandets ydmyke start i 1992 i San Diego, har blink-182 solgt over 50 millioner album verden over og rocket store folkemengder over hele kloden, og blitt et av de mest definerende og inspirerende rockebandene i deres generasjon. blink-182 består av Mark Hoppus (vokal/bass), Travis Barker (trommer) og Matt Skiba (vokal/gitar). NINE Track List: The First Time Happy Days Heaven Darkside Blame It On My Youth Generational Divide Run Away Black Rain I Really Wish I Ha

ANNOUNCED TODAY, NEW MUSIC FROM LEONARD COHEN20.9.2019 14:15:00 CESTPressemelding

In a posthumous new album, Leonard Cohen has robbed death of the last word. ‘Thanks for the Dance’ is not a commemorative collection of B sides and outtakes, but an unexpected harvest of new songs, exciting and vital, a continuation of the master’s final work. It will be released on November 22. Seven months after his father passed, Adam Cohen retreated to a converted garage in his backyard down the street from Leonard’s house, to work with his father again, to stay in the company of his voice. From their previous collaboration on ‘You Want It Darker’ there remained bare musical sketches, at times little more than vocals. Leonard had asked his son to bring these works to completion. This remarkable new album was made in many places. Javier Mas, the great Spanish laud player who accompanied Leonard on stage for the last eight years of touring, flew from Barcelona to Los Angeles to capture the artist’s spirit on Leonard’s own guitar. In Berlin, at a musical event called People Festival,