Matilda slipper «Fri» fredag 2. september 2022.

Matilda slipper sin aller første norskspråklige låt. «Fri» er en veldig personlig reaksjon på Pride-terroren og startet som et spontant lite klipp på TikTok som har vokst seg til en hel låt.

Artwork "Fri"

Jeg er ikke en person som pleier å uttale meg om ting med mindre det føles høyst nødvendig.
Når terroren i Norge skjedde rundt Pride så føltes det høyst nødvendig, og det føltes rart å gjøre det på et annet språk enn norsk.
Det føltes personlig, det var personlig, og musikk er det mest personlige jeg har.
Jeg skrev et refreng og heiv det ut i sosiale medier i frustrasjon - men da jeg så responsen det fikk så ble det veldig overveldende og tydelig at folk trengte en sånn låt.

Så her er den – «Fri».

Matilda Gressberg