Marts mængderapport: Fragt op 12% drevet af fremgang i alle forretningsområder

Investor News Nr.15/2021

DFDS rapporterer månedlige færgemængder for fragt og passagerer med henblik på at give yderligere indsigt i trends for mængdeudviklingen i DFDS’ europæiske rutenetværk.

DFDS færgemængder
MartsSidste 12 måneder
Fragt20202021Ændr.2020-192021-20Ændr.
Lanemeter, '0003.5543.97511,8%40.78241.0620,7%
Passager20202021Ændr.2020-192021-20Ændr.
Passagerer, '00011225-77,5%4.9631.002-79,8%

Færge – fragt: De samlede mængder i marts 2021 var 11,8% højere end i 2020. Netto-reguleringer for strukturelle ruteændringer reducerede væksten 0,2 ppt til 11,6%. Mængder for ruter, der anløber Storbritannien, steg 10%.

Det positive markedsmomentum i februar fortsatte i marts for mængderne på Nordsøen og Middelhavet. Mængderne på Den Engelske Kanal var også højere end i 2020. Mængderne på den nye rute mellem Irland og Frankrig oversteg fortsat forventningerne. Mængderne på Østersøen var højere end i 2020 justeret for lukningen af Paldiski-Hanko-ruten.

Mængdevæksten i marts 2021 blev øget af Covid-19s negative indvirkning på mængderne i de sidste to uger af marts 2020. Denne effekt var størst for forretningsenhederne i Middelhavet, Nordsøen og Den Engelske Kanal.

Færge – passager: Det samlede antal passagerer i marts 2021 var 77% lavere end i 2020. Nedgangen afspejler en fortsat negativ påvirkning fra rejserestriktioner relateret til Covid-19 på de to cruise ferry-ruter, hvoraf Oslo-Frederikshavn-København fortsat var suspenderet i marts, og på Den Engelske Kanal. I Østersøen var antallet af passagerer lige under 2020.

DFDS’ færgeruter muliggør handel og rejser i og omkring Europa. Klik på link for at se et kort over det samlede netværk.

Mængder for april forventes offentliggjort 11. maj 2021.

Torben Carlsen, CEO, +45 33 42 32 01

Karina Deacon, CFO, +45 33 42 33 42

Søren Brøndholt Nielsen, IR, +45 33 42 33 59

Nicole Seroff, Communications, +45 31 40 34 46

This information is subject to the disclosure requirements pursuant to Section 5-12 the Norwegian Securities Trading Act

Vedhæftet fil

For at se dette indhold fra www.globenewswire.com, så skal du give din accept på toppen af denne side.
For at se dette indhold fra ml-eu.globenewswire.com, så skal du give din accept på toppen af denne side.

Information om GlobeNewswire

Følg pressemeddelelser fra GlobeNewswire

Flere pressemeddelelser fra GlobeNewswire

Mandalay Resources Provides Target Release Date for First Quarter 2021 Financial Results and Conference Call10.5.2021 23:00:00 CEST | Press release