Martin Söderlind blir Innofactors nya Chief Innovation and Talent Officer

Får publiceras

Martin Söderlind har utnämnts som Innofactors Chief Innovation and Talent Officer från och med 1 april 2021. Han ansvarar för utvecklingen av Innofactors erbjudande och talanger. Söderlind är en medlem i koncernens ledningsgrupp och rapporterar till VD Sami Ensio. Han arbetar på Innofactors kontor i Stockholm.

Martin Söderlind har över 20 års erfarenhet inom ledning och utveckling av internationell affärsverksamhet på IT-branschen. Söderlind övergår till Innofactor från Nordcloud där han fungerade som COO Scandinavia och ansvarade för tillväxten av affärsverksamheten i Sverige, Danmark och Norge. Tidigare har han innehaft ett antal chefsposter på Telia.

”Jag är väldigt glad över att få välkomna Martin till Innofactor. Martin har en lång historia på IT-branschen, och hans fackkunskap inom bland annat produktutveckling, förändringsledning och portföljstyrning skapar stort värde för Innofactor. Förutom hans expertis inom teknologi och affärsverksamhet har Martin också en djup förståelse av talangutvecklingen på industrin. Innofactor strävar efter att satsa alltmer på kompetensutvecklingen på den nordiska nivån, och jag är övertygad om att Martins idéer och inspiration kommer att pressa upp farten på denna utveckling”, konstaterar Innofactors grundare och VD Sami Ensio.

”Betydelsen av den digitala transformationen har blivit ännu större på grund av den nuvarande världssituationen och de snabba förändringar som ägt rum på IT-branschen. Förändringarna har att göra med nya arbetssätt, föränderliga affärsverksamhetsprocesser samt införande av nya teknologier och metoder. Innofactor har en unik möjlighet att stöda sina kunder på den digitala resan. Jag är mycket glad över att bli en del av Innofactors team där jag får möjligheten att stöda växten av marknaden, skapa värde med företagets erbjudande samt leda utvecklingen av innovation och kompetens”, säger Martin Söderlind.

Mer information:

Sami Ensio, verkställande direktör
Tel. +358 50 584 2029
sami.ensio@innofactor.com

Martin Söderlind, Chief Innovation and Talent Officer
Tel. +46 70 661 9350
martin.soderlind@innofactor.com

Innofactor
Innofactor har ungefär 1000 kunder och är en ledande leverantör inom digitaliseringen av kommersiella och offentliga organisationer samt tredje sektorn. Innofactor har ledande kompetens inom Microsoft Ecosystems och det mest omfattande erbjudandet i Norden. Innofactor har över 500 anställda i Finland, Sverige, Danmark och Norge. Under 2016 till 2020 har den årliga tillväxten av Innofactors nettoomsättning varit i snitt 8,3%. Innofactor Plc-aktien är listad i teknologisektionen på huvudlistan på NASDAQ Helsinki Ltd. www.innofactor.com #ModernDigitalOrganization #PeopleFirst #CreatingSmiles

Stockwik completes a directed new share issue of approximately SEK 143 million13.4.2021 22:00:00 CEST | Press release

NOT FOR RELEASE, PUBLICATION OR DISTRIBUTION IN WHOLE OR IN PART, DIRECTLY OR INDIRECTLY, IN THE UNITED STATES, AUSTRALIA, CANADA, NEW ZEALAND, HONG KONG, JAPAN, SINGAPORE, SOUTH AFRICA, SOUTH KOREA OR ANY OTHER JURISDICTION WHERE SUCH RELEASE, PUBLICATION OR DISTRIBUTION WOULD BE UNLAWFUL OR WOULD REQUIRE REGISTRATION OR ANY OTHER MEASURES. PLEASE REFER TO IMPORTANT INFORMATION AT THE END OF THE PRESS RELEASE. Stockwik Förvaltning AB (publ) (”Stockwik” or the ”Company”) has, as communicated in the Company’s press release earlier today, resolved on a directed new share issue of 1,026,055 shares, corresponding to approximately SEK 143 million (the "Directed New Share Issue"). The subscription price of the shares in the Directed New Share Issue amounts to SEK 139 per share. A large number of Swedish and international institutional investors, including Handelsbanken Fonder and Joh. Berenberg, Gossler & Co. KG, participated in the Directed New Share Issue which was heavily over-subscribed.

Stockwik genomför en riktad nyemission om cirka 143 miljoner kronor13.4.2021 22:00:00 CEST | Pressemelding

EJ FÖR OFFENTLIGGÖRANDE, PUBLICERING ELLER DISTRIBUTION, HELT ELLER DELVIS, DIREKT ELLER INDIREKT, I ELLER TILL USA, AUSTRALIEN, KANADA, NYA ZEELAND, HONGKONG, JAPAN, SINGAPORE, SYDAFRIKA, SYDKOREA ELLER NÅGON ANNAN JURISDIKTION DÄR SÅDANT OFFENTLIGGÖRANDE, PUBLICERING ELLER DISTRIBUTION INTE SKULLE VARA FÖRENLIG MED TILLÄMPLIGA FÖRESKRIFTER ELLER KRÄVA REGISTRERING ELLER LIKNANDE ÅTGÄRDER. VÄNLIGEN SE VIKTIG INFORMATION I SLUTET AV PRESSMEDDELANDET. Stockwik Förvaltning AB (publ) (”Stockwik” eller ”Bolaget”) har, i enlighet med vad som offentliggjordes i Bolagets pressmeddelande tidigare idag, beslutat om en riktad nyemission av 1 026 055 aktier, motsvarande cirka 143 miljoner SEK (den ”Riktade Nyemissionen”). Teckningskursen för aktierna i den Riktade Nyemissionen uppgick till 139 kronor per aktie. Ett stort antal svenska och internationella institutionella investerare, däribland Handelsbanken Fonder och Joh. Berenberg, Gossler & Co. KG, deltog i den Riktade Nyemissionen som var kraf

NEP’s Solution for Aurora, North One and Extreme E Tests Its Metal In Some of the World’s Harshest Conditions13.4.2021 19:21:56 CEST | Press release

SHOWCASING CUTTING EDGE TECHNOLOGY & SUSTAINABILITY WORKING TOGETHER LONDON, April 13, 2021 (GLOBE NEWSWIRE) -- Last weekend marked the first event for Extreme E, a new all-electric off-road racing series designed to highlight the climate crisis. NEP Group, the leading technical partner for content producers around the globe, worked with Extreme E and host broadcaster Aurora Media Worldwide and North One, to create a cutting-edge, sustainable broadcast solution that brought the first race, in AlUla, Saudi Arabia, into homes in 180 countries around the globe. Designed to mirror Extreme E’s goals of marrying the latest technology with sustainability and building solutions to meet the rigors of the world’s harshest conditions, NEP’s innovative broadcast services will be used by Aurora and North One at races in Senegal, Greenland, Brazil and Patagonia as the series continues. NEP’s complete end-to-end broadcast package includes a custom IP flypack, remote production solutions, crewing, sat