Martin Lepperød i ny humorserie fra TV 2

Komiker Martin Lepperød spiller en av hovedrollene i humorserien «Bislett bnb», som har premiere på TV 2 Play til høsten. Serien ble til etter en bacheloroppgave ved Høyskolen Kristiania.
F.v. Johan Sigmustad, Giulia Hellesdatter Roi og Martin Lepperød i «Bislett bnb». Foto: Jonathan Vivaas Kise/TV 2

Kollektivbeboerne Frans, Simen og Bella elsker kollektivet sitt på Bislett i Oslo, men sliter med å betale leien. Gjengen i tjueårene trenger penger, og det kjapt!

Løsningen blir å leie ut sovesofaen i kollektivet, og snart er framleiedriften i gang. Utfordringen er bare at de er avhengige av gode anmeldelser fra gjestene for å holde det gående, og snart befinner de seg i en situasjon der de må innfri de rareste ønsker uke etter uke. De tre må konstant leve etter mottoet «kunden har alltid rett», uansett hvor urimelig og absurd kunden måtte være.

– En kul og litt absurd serie

I de tre hovedrollene finner vi Martin Lepperød (28) som kollektivets hjemmeværende husmor Frans, Johan Sigmundstad (27) i rollen som den kyniske gameren Simen, og Giulia Hellesdatter Roi (28) i rollen som kontrollfriken og kremmerspiren Bella.

Lepperød er kjent som standup-komiker og programleder i P3morgen, og fra serier som «Kongen av Gulset» og «Blank». Han er stolt av gjengen bak serien.

– Det var helt fantastisk gøy å lage en serie hvor man fikk være med å skape morsomme karakterer, og leke seg på innspilling. Jeg er veldig stolt av den unge gjengen som har stått på for å lage en kul og litt absurd serie om vennskap og det å overleve sammen i denne rare verden, sier Lepperød.

I tillegg dukker det i hver episode opp kjente fjes i rollene som gjester som booker seg inn på sovesofaen i kollektivet, der en nyskilt 40-åring på jakt etter å oppleve ungdomstiden, bankranere på flukt, en psykiatrisk pasient og en komiker med en litt overdreven tvang til å parodiere er blant leieboerne.

Fra skolebenken til tv-skjermen

Serien ble til under en bacheloroppgave ved Høyskolen Kristiania, tidligere kjent som Westerdals, i 2017, der serieskaperne og manusforfatterne Eirik Skaufjord, Sondre Bilet og Kristian Alstrup ville lage et nytt seriekonsept. De skrev og regisserte én episode hver som skulle fungere som pilotepisoder. Samme året vant de pitchekonkurransen ved Nordiske Seriedager, før de så presenterte prosjektet for TV 2.

Serien er produsert av Ferdi film, og produsent er Henrik Borge. Ludvig Fjellberg er produksjonsdesigner.

– For oss i TV 2 har dette vært et inspirerende prosjekt å jobbe med. Vanligvis lager vi programmer sammen med store, etablerte produksjonsselskaper, men denne gang satser vi på unge, kreative krefter. Det spirer og gror i underskogen i TV-bransjen, og det er godt nytt for seerne som ønsker seg nye, norske historier i årene som kommer, sier programredaktør i TV 2, Kathrine Haldorsen.

Produsent Henrik Borge er stolt av prosjektet:

– Alle fra kjernecrewet i 2017 har jobbet på prosjektet i forskjellig grad helt frem til nå, og bidratt til at vi nå har 10 episoder som vi gleder oss til å vise fram, forteller Borge.

– Kan nok overraske en klassisk TV 2-seer

«Bislett bnb» er en del av TV 2s satsing på humordrama. TV 2s programredaktør tror serien både vil underholde og overraske.

– «Bislett bnb» er et ungt og annerledes TV 2-prosjekt, og denne gjengen kan nok overraske en klassisk TV 2-seer. Samtidig er det en gjenkjennelig kontekst, med kollektivliv og leieutgifter. Vi har stor tro på at denne serien vil fenge og more våre seere, sier Haldorsen.

Her er de første videobildene fra serien:  https://www.dropbox.com/s/jqwfm6plppq68hx/BISLETBNB-TEASER-PRESSE-16x9.mp4?dl=0

«Bislett bnb» har premiere på TV 2 Play til høsten.

Siril Vatne MelingPR- og medierådgiver

Pressekontakt for Skal vi danse, Sommerhytta, Bislett bnb, Etter lørdag, Bortført, Hjerteslag

Tel:97043166Siril.VatneMeling@tv2.no

F.v. Giulia Hellesdatter Roi, Martin Lepperød og Johan Sigmustad i «Bislett bnb». Foto: Jonathan Vivaas Kise/TV 2