Martin Garrix, Bono og The Edge slipper årets EM-låt

I dag kan Martin Garrix, Bono og The Edge endelig dele den offisielle UEFA EURO 2020-låten, «We Are The People».
Martin Garrix ft. Bono & The Edge - We Are The People (UEFA EURO 2020)

Etter å ha måttet holde det hemmelig i over et år, er den offisielle EM-låten i dag tilgjengelig hos alle strømmetjenester. Sporet er akkompagnert av en offisiell musikkvideo, hvor alle tre artister er med. Det visuelle og musikken speiler hverandre og forteller en oppløftende og inspirerende historie.

Se videoen HER

Låten har blitt jobbet med i nærmere tre år, og allerede i startfasen følte Garrix at Bonos stemme hadde vært perfekt for «We Are The People». Visjonen hans kom til live da både Bono og U2-bandkamerat The Edge takket ja til å være med. Samarbeidet nådde nye høyder da Bono bidro med tekst og melodier og The Edge med gitar-riff. Noe som resulterte i den perfekte miksen av signaturlydene til alle de involverte.

Hør «We Are The People» HER

– Å lage musikk til et av verdens største sportsarrangement, sammen med Bono og The Edge har vært en helt enorm opplevelse. Jeg er skikkelig stolt over det vi fikk til sammen og jeg er veldig gira på å endelig kunne dele det med hele verden, sier Martin Garrix.

I tillegg til EM-låten, har Garrix også produsert den offisielle walkout og broadcast-musikken for turneringen. Sluppet på hans 25-årsdag, er låten et slags bevis på hans imponerende karriere i musikkbransjen så langt. Hvert fotball-EM har, siden 1992, hatt offisielle låter fra artister som Nelly Furtado, Simply Red og Enrique Iglesias.

– Den lange ventetiden er straks over og det gleder oss stort å endelig kunne presentere den offisielle UEFA EURO 2020-låten «We Are The People», med noen av verdens største artister, Martin Garrix, Bono og The Edge, forteller markedsdirektøren for UEFA, Guy-Laurent Epstein.

Martin Garrix ft. Bono & The Edge - We Are The People (UEFA EURO 2020)

Registrer deg med din e-postadresse under for å få de nyeste sakene fra Sony Music Norway på e-post fortløpende. Du kan melde deg av når som helst.