Marstein debuterer som soloartist – Medici Marstein

«Medici Marstein» er soloprosjektet til Jo Almaas Marstein, kjent fra rapkollektivet UNDERGRUNN som slo gjennom med et brak i 2017. De har siden blitt stadig mer av en snakkis i Norge, og streamer i millionklassen. Nå slipper 19 år gamle Marstein, fra Gamle Oslo, sitt første soloalbum med tittelen «Medici Marstein».

Selv om UNDERGRUNN på ingen måte er lagt på is, ser flere i kollektivet nå sitt snitt til å ta steget et par hakk til venstre og utforske solo veien – og Marstein har noen spennende greier på gang som definitivt ble lagt merke til under årets by:Larm festival, hvor han debuterte som soloartist.

Marstein forteller at det føltes ut som han tråkket i en ny verden når han jobbet med albumet, noe han føler gjenspeiler seg i tekstene.

- “Først og fremst fordi det føles riktig å gi ut «Medici Marstein» nå. Det er et utløp for overskudd av energi i perioden jeg også jobbet med UNDERGRUNN albumet. Det har opp igjennom årene blitt mer og mer viktig for meg at dersom jeg skulle sluppet solo-låter kan det ikke høres ut som UG. Noe jeg føler jeg endelig har oppnådd - i samarbeid med «Kastel».” - Marstein

Marstein sier det er spennende og nytt å gi ut soloalbum. Han kjenner overraskende lite nerver. Han er selvsikker på at det er et godt prosjekt.

- “Hvis folk ikke skjønner det i dag, finnes det alltid en dag i morgen”, forteller Marstein.

“Medici Marstein. Jeg er den siste Medici. Renessansens frelser. Boom.” - Marstein

Photo: Sara Abraham

Universal Music AS er verdens, og Norges, største musikkselskap og representerer blant annet artister som Astrid S, The Weeknd, TIX, Ramón, Post Malone, Ariana Grande, Dagny, Ruben, Shawn Mendes, The Beatles, Odd Nordstoga, Drake, Imagine Dragons, The Rolling Stones m.fl.

Ny musikk fra ACRAZE, Olly Murs, almost monday og Birte Slettevoll!7.10.2022 10:23:57 CEST | Pressemelding

Dagny er klar med sin nye singel Highs & Lows! Torine med ny singel; bitches get lonely Inn i skogen med Odd Nordstoga Kevin Boine tilbake med dønn ærlig låt! Fra å opptre på lokale utesteder til å selge ut konserter i løpet av et år, er historien til ACRAZE alt annet enn normal. Etter megasuksessen “Do It To It“ med Cherish, som har passert 10 milliarder totale streams, er ACRAZE tilbake med “Believe“, hvor han har hentet inspirasjon fra Fragmas store hit “Toca’s Miracle“ fra 2001. Olly Murs har den siste tiden vært i sentrum som vert for ITVs Starstruck hvor han har hjulpet publikum til å virkeliggjøre sine musikalske drømmer med hjelp fra Shania Twain, Ronan Keating og Beverley Knight. Etter Starstruck vendte han tilbake til den roterende stolen i The Voice hvor han dukket opp som mentor sammen med Anne-Marie, Sir Tom Jones og will.i.am, dette var hans femte sesong på showet. Men i artistverdenen har Murs vært utenfor radaren i over fire år. Debuten kom i 2010 og han har så langt ha

Torine med ny singel; bitches get lonely6.10.2022 15:27:49 CEST | Pressemelding

Fredag 7. oktober følger Torine opp med siste smakebit, “bitches get lonely”, fra sin kommende EP “UNHOLY”. I låten synger Torine om det å være ensom, eller å føle seg ensom i kjærligheten. Om singelen «bitches get lonely» sier Torine; “Alle jeg har datet bør egentlig høre på «bitches get lonely». Kanskje de da skjønner at det de oppfattet som avvisende og reservert bare er et skall jeg setter opp rundt meg for ikke å bli såret. Men så hjelper det ikke alltid heller, og selv om jeg virker sterk og kanskje til og med likegyldig, så blir jeg også ensom, gråter og savner noen å dele livet med. Noen vil nok si at jeg virker kald. Men du vet – bitches get lonely too – jeg bare roper ikke så høyt opp om det. I alle fall ikke før nå!” Torines debut-EP «UNHOLY» kommer senere i høst og Torine forteller at skriveprosessen, der mange negative følelser har blitt bearbeidet, har vært intens og krevende. Resultatet er en samling låter som gir utløp for hennes egne erfaringer og følelser, både fra op