Marion Ravn og Karoline Krüger slipper en av verdens største musikallåter på norsk

Foto: Fredrik Arff

Hør «Nå ser jeg det klart» på Spotify (I know him so well).

Koronautsatt premiere

Originalversjonen av låten «I know him so well» ble skrevet av Abbas Benny Ulvaeus, Benny Andersson og forfatter Tim Rice. Låten har også tidligere blitt gitt ut av verdensstjerner som Whitney Houston og Barbra Streisand.
Den norske teksten er skrevet av Atle Halstensen.

- Det er utrolig stas, men også litt skummelt å skulle gi ut en så kjent låt på norsk som veldig mange har et forhold til, sier Marion Ravn. Hun skal spille rollen som «Svetlana».

Chess har ny-premiere på Folketeateret 24. august 2022. Forestillingene ble nemlig utsatt som følger av pandemien.

- Nå teller jeg ned dagene til vi endelig skal stå på scenen på Folketeatret igjen og spille Chess. Høsten kan bare komme, sier Marion Ravn.

- Vi gleder oss til å vise frem denne kjærlighetsthrilleren av en musikal til det norske folk. «Chess» var med på å definere musikal- og popsjangeren for en hel generasjon, og historien har igjen blitt aktualisert av de forferdelige urolighetene vi nå ser i Europa, sier Karianne Jæger, executive producer og eier i Scenekvelder.

Stjernelag

Scenekvelder byr på et stjernelag bestående av Espen Grjotheim, André Søfteland, Karoline Krüger, Marion Ravn, Elisabeth Andreassen og Øystein Røger i hovedrollene, fulgt av landets fremste sangere, dansere, skuespillere og musikere.

Ordinært billettsalg for Chess-musikalen er allerede i gang, og du kan skaffe deg billetter på Folketeateret.no