Marianne Ødegaard Ribe blir ny administrerende direktør i Ringnes AS

Marianne Ødegaard Ribe har takket ja til å ta over ledelsen av Ringnes AS. Hun er i dag administrerende direktør i NorgesGruppen Servicehandel.
Marianne Ødegaard Ribe tiltrer som administrerende direktør i Ringnes 1. november i år.

Marianne starter i Ringnes 1. november. Fram til hun tiltrer vil finansdirektør Kim Rolf fortsette i rollen som fungerende leder av selskapet.

- Vi er svært glad for at vi får Marianne med oss på laget. Hun har vist imponerende resultater der hun kommer fra og har alle forutsetninger for å bidra til at Ringnes fortsetter å levere i årene som kommer. Vi gleder oss til å bli bedre kjent med henne og få henne om bord, sier fungerende leder i Ringnes, Kim Rolf.

Marianne Ødegaard Ribe sier at hun ser fram til å lede Norges største bryggeri og leverandør av drikkevarer.

- Ringnes er et solid selskap, med en stolt historie og ikke minst mange sterke merkevarer som skaper stort engasjement blant folk. Jeg gleder meg til å bli bedre kjent med selskapet. Når jeg starter opp er planen min å bruke mye tid ute i organisasjonen for å bli bedre kjent med både ansatte og selskapet, sier Marianne.

Marianne er i dag administrerende direktør i NorgesGruppen Servicehandel, som til sammen består av over 1000 butikker. Hun er en del av konsernledelsen i NorgesGruppen og har vært i selskapet siden 2007.

Marianne er utdannet siviløkonom og har jobbet i ledende stillinger både nasjonalt og internasjonalt innenfor salg, marked og forretningsutvikling i selskaper som Jordan, LEGO, NSB og BMW.Hun har også styreverv i selskaper som Flytoget, Grieg Seafood og Viking.

Ringnes er Norges ledende merkevareselskap innen drikkevarer, med merker som Farris, Solo, Pepsi MAX, Frydenlund og Tuborg. Våre 900 medarbeidere jobber hver dag for å kunne tilby norske forbrukere de beste drikkealternativene til alle anledninger.

Ringnes sine kontorer ligger på den gamle bryggeritomten på Grünerløkka i Oslo, hvor vi også ønsker besøkende velkommen til Ringnes brygghus. Vårt hovedanlegg, Ringnes Bryggeri, ligger på Gjelleråsen i Nittedal utenfor Oslo. Våre øvrige anlegg er Farris i Larvik, og Imsdaltapperiet som ligger i Imsdalen i Østerdalen. I Trondheim ligger søsterbryggeriet E.C. Dahls Bryggeri.

Ringnes eies av danske Carlsberg Group.