Marianne Bernecker ny salgssjef i NTB

Marianne Bernecker er ansatt som ny salgssjef i NTB. Hun kommer fra stillingen som kommunikasjonsansvarlig i Våler kommune og har jobbet mange år med salgs- og kompetanseutvikling i Amedia-konsernet.

Marianne Bernecker er ny salgssjef i NTB og blir ansvarlig for NTBs kundestrategi. Foto: Thomas Brun / NTB

Som salgssjef i NTB får Marianne Bernecker overordnet ansvar for de store mediekundene, og NTBs kundestrategi for vekstområder som for eksempel offentlig sektor.

– Marianne har den erfaringen vi trenger. Hun er journalist i bunn og har jobbet mange år i Amedia-konsernet. Hun har derfor et svært godt grunnlag for å kjenne mange av våre store mediekunders behov og deres hverdag. I tillegg har hun de siste årene jobbet i kommunal sektor og har bred erfaring med det behovet kommunene har for kommunikasjon på ulike plattformer, sier kommersiell direktør Anne Solerød Christensen.

Marianne Bernecker starter i jobben denne uken og sier selv at hun gleder seg til å møte de dyktige kollegaene i salgsavdelingen, samt NTBs kunder. – Jeg blir en del av et kompetent, engasjert og utviklingsorientert miljø, og det ser jeg virkelig fram til. NTB er et medieselskap i vekst som jeg gleder meg til å bli kjent med, sier hun.