Maria Petra inviterer til en reise gjennom livet sitt på EP’en changes

Ved bruk av sin magnetiske stemme og ærlige låtskriving tar Maria Petra oss med på en rørende reise gjennom hennes definerende ungdomsår på EP’en changes.

changes tar lytteren gjennom mitt liv fra jeg var 16-21. Mine ungdomsår delte jeg med en kjæreste, og med det lærte jeg mye. EP-en forteller om kjærlighetsforhold, utroskap, vennskap og ensomhet. Det kan være vanskelig å håndtere overgangene fra det den ene tiden i livet, til den andre. Det er faser som har vært tunge å stå i, men viktige.

EP-en avsluttes med der jeg er i livet nå. Endringer skjer av en grunn, og jeg har forsonet meg med at ting har blitt som de har blitt. Jeg ser tilbake på ting med verken triste eller glade øyne. Det er bare sånn det ble.

changes debuterer Maria Petra også den nye låten «bad at being single». Låta handler om utfordringene som dukker opp når man skal navigere seg gjennom singel-tilværelsen etter flere år i et forhold.

“Bad at being single” handler om å navigere seg gjennom den nye singel-tilværelsen. Alt fra småting som å handle middag til seg selv, til å ligge med nye personer. «in between the ailes is see the things you used to love» Dette er et øyeblikk jeg opplevde i matbutikken. Jeg så en pose med ferdig-spagettisaus som han alltid brukte, og jeg syns det var rart at det gjorde vondt å se det. Jeg trodde at det å slå opp skulle gjøre ting lettere: “I was so dumb for believing life without you would be simple” Flere ting begynte å dukke opp. Det føltes ut som han faktisk var i alt jeg gjorde. «how to cook for only me and get the right amount” Dette er jo et typisk eksempel på at man ikke får inn i hodet at man nå bare er en person.

«I got under someone random to get over you, had to try it, heard that that’s what ur supposed to do» Jeg tror at mange kan kjenne seg igjen i det å gå for fort ut i noe man ikke er klar for enda. Det er et visst press om å «get out there» som kan føre til at man gjør ting man angrer på. Personlig har jeg funnet ut av at jeg er en kjæresteperson, og derav er «bad at being single»

Det var fjorårets deltagelse i The Voice som gjorde at Maria Petra nærmest over natta fikk sin rettmessige plass på den norske musikkscenen. Hennes audition med den selvskrevne låten «lonely» målbandt samtlige dommere og seere, noe som igjen resulterte i en 2. plass i konkurransen. Låta har i dag over 12 millioner totale streams.

Siden den gang har hun sluppet de tre nye låtene “you dont like me”, “the first love” og “people go”, som også er å finne på EP’en. Singlene har så langt har fått over 1,5 millioner Spotify streams.

Universal Music AS er verdens, og Norges, største musikkselskap og representerer blant annet artister som Astrid S, The Weeknd, TIX, Ramón, Post Malone, Ariana Grande, Dagny, Ruben, Shawn Mendes, The Beatles, Odd Nordstoga, Drake, Imagine Dragons, The Rolling Stones m.fl.

Ny musikk fra Sam Smith, Stormzy, Shania Twain, Guns N' Roses og Zoe Wees!23.9.2022 10:46:05 CEST | Pressemelding

Astrid S slipper sin nye singel «Come First» Første låt fra Rubens kommende album er her! Jon Ranes slipper debutalbumet sitt - Loverboy Marstein debuterer som soloartist – Medici Marstein SG Lewis slipper sitt andre album AudioLust & HigherLove, i januar. En av låtene som er med på albumet er den nye singelen “Vibe Like This”, hvor han har fått med seg Ty Dolla $ign og den fremadstormende LA-artisten Lucky Daye. SG har virkelig befestet sin posisjon som en av de mest ettertraktede produsentene om dagen og har samarbeider med Elton John, Clairo, Khalid, Dave og Dua Lipa – for å nevne noen. Den legendariske fem-ganger GRAMMY-vinnende og bestselgende kvinnelige countryartisten, Shania Twain har avduket sin første nye singel siden 2017, kalt "Waking Up Dreaming". Dokumentaren “Not Just A Girl” som omfatter Shanias lange banebrytende karriere hadde premiere på Netflix tidligere i år. Sjekk ut traileren her. Guns N’ Roses annonserer den ultimate samlingen for bandets 1991 multiplatina-utgiv

Jon Ranes slipper debutalbumet sitt - Loverboy22.9.2022 15:50:38 CEST | Pressemelding

Jon Ranes, også kjent som Loverboy, artistdebuterte i 2017 med rapgruppen og fenomenet UNDERGRUNN. Siden den gang har de spilt festivaler og scener rundt i hele Norge, deriblant Øyafestivalen, Slottsfjell og Sentrum Scene. Parallelt med musikervirksomheten har Ranes også en lovende skuespillerkarriere, og er blant annet å se i «Ut og stjæle hester», den kommende NRK serien «Flus» og «Pørni». Nå er 20 åringen fra Lille Tøyen klar med debutalbumet «Loverboy». 20 år gamle Jon Ranes fra Lille Tøyen i Oslo slipper sitt første soloprosjekt, under sitt ekte navn. Albumet har fått tittelen «Loverboy», som er aliaset hans fra rapgruppen UNDERGRUNN. Albumet inneholder 7 spor. Med «Loverboy» henter Jon Ranes inspirasjon fra skadinavisk visepop. Visjonen er å “skape et organisk univers med pop elementer”, som han forteller selv. Jon Ranes debuterte som soloartist under årets by:Larm festival. Jon Ranes om album: - “Jeg begynte å leke med tekst og produksjon til mitt eget prosjekt for ca to år side