Maria Mena prøver igjen, i morgen

Fredag 28. april slipper Maria Mena "Try Again Tomorrow", en låt om hvor viktig det er å ta hensyn til seg selv når man trenger en pause fra verden. Med seg på låten har hun Darling West.
"Try Again Tomorrow" artwork

«Alle har dårlige dager hvor de må avlyse planer og avtaler fordi de bare ikke orker. Men ikke alle klarer å tillate seg å ha sånne dager uten å føle på skam og skyldfølelse».

Maria Mena brukte lang tid på å innse at det å ikke gjøre noe som helst også er produktivt. Men det føles gjerne som latskap og egoisme, og det sitter langt inne hos de fleste å akseptere at det å tillate seg selv pauser er viktig for både fysisk og mental helse. At man kan «Try Again Tomorrow».

«Før, når jeg ble frustrert og forsøkte å presse meg til å gjøre det jeg følte at jeg måtte, så stengte bare kroppen ned. Det var ikke et valg, jeg bare måtte lære meg å høre etter. Det hjalp mye når jeg innså at hvis jeg lyttet til kroppen så holdt det ofte med noen timer eller en dag under dyna, heller enn lange perioder i ubalanse. I tillegg er det viktig at folk rundt meg får tydelig beskjed. Når de vet hva som skjer, lar de meg i fred og forstår at det ikke er noe de skal ta personlig».

Maria sier hun skrev låten om og til seg selv, men også til alle som føler at de er forpliktet til å gjøre alt, alltid, og ignorerer alle signaler om å bremse opp på bekostning av seg selv. Låten er ment som en påminnelse om at det er lov å melde seg ut og heller prøve igjen i morgen, eller dagen etter.

«De fleste er for dårlige til å skjelne mellom hva som faktisk MÅ gjøres og hva som kan vente. De forstår ikke konsekvensene av å aldri gi seg selv en time out. Du er ikke et mindre godt menneske fordi du av og til må melde pass. Man er ikke verdiløs om man ikke hele tiden utretter noe. Pauser er nødvendige, og det er ikke sånn at disse pausene må inkludere yoga og grønn juice for at det skal være sunt. Jeg lader ofte opp med reality TV og pizza!»

Helt på tampen av innspilling av det kommende albumet, «And Then Came You», hadde Maria en veldig fin opplevelse da hun spilte med bandet Darling West, og det er derfor «Try Again Tomorrow» er krydret med deres magi.

«Dette er restitusjonsmusikk. Jeg ville at Try Again Tomorrow skulle gi en slags ro, være en låt jeg orket å lytte til på de dårlige dagene når jeg egentlig er for sliten til å høre på musikk. Låten var allerede det den trengte å være, men Darling West løftet den til et nytt nivå og jeg elsker resultatet!».

Du kan restituere deg med Maria Mena og Darling West på «Try Again Tomorrow» fra fredag 28. april

"Try Again Tomorrow" artwork
Maria Mena (c) Ida Bjørvik
Maria Mena (c) Ida Bjørvik

Registrer deg med din e-postadresse under for å få de nyeste sakene fra Sony Music Norway på e-post fortløpende. Du kan melde deg av når som helst.