Marcus & Martinus signerer internasjonal platekontrakt og bookingavtale

Marcus&Martinus starter det nye året med å signere en global avtale med Universal Music Group

Foto: FredJonny

Popduoen fra Trofors i Nordland har allerede en lang og innholdsrik karriere bak seg, og tar nå neste steg i retning enda større internasjonal etablering.

Marcus og Martinus Gunnarsen (17) har brukt god tid på å planlegge neste del av karrieren. Etter et innholdsrikt 2018 med to utsolgte europeiske turnéer – én av dem som spesielt inviterte gjester av verdensstjernen Jason Derulo – ble fjoråret i stor del brukt til å kartlegge veien videre som voksne artister.

Den internasjonale interessen for de snart 18 år gamle tvillingene er enorm, hvilket fire utsolgte arena konserter i henholdsvis Finland, Hellas, Tsjekkia og Sverige sommeren 2019 tydelig vitner om. En stadig voksende fanskare av «MMers» venter utålmodig på neste trekk fra Marcus&Martinus.

– Å jobbe sammen med Universal Music synes vi er veldig stas, det er en utrolig flink og fin gjeng, og nå er vi veldig klare for å jobbe i studio og lage mer musikk! De siste syv årene har vi vært på turné hvert år, og nå har det vært fint å kunne ta oss god tid til å jobbe med å finne de beste å jobbe med for veien videre i karrieren vår, sier Marcus Gunnarsen.

– Universal Music har mange artister i stallen som vi respekterer og beundrer, og vi er stolte av å være en del av denne gjengen. Jeg gleder meg veldig til å jobbe sammen med alle de flinke folkene og er veldig spent på hva vi skal få til sammen, sier Martinus Gunnarsen.

- Vi gleder oss til å ta fatt på neste kapittel i historien om Marcus og Martinus. Det er en ære å bli en del av det eminente teamet. Team M&M har brutt barrierer og på unorsk vis rullet over Norge, Norden og ut i Europa. De jobber utrettelig uten stans og smitter alle rundt seg med energi og entusiasme, sier Managing Director i Universal Music Group Norway Bjørn Rogstad.

Verdensomspennende bookingavtale

Samtidig som ny platekontrakt er signert, har popduoen også inngått en global bookingavtale med Paradigm Agency, hvor de er tilknyttet samme team som bla verdens artisten Shawn Mendes.

En ny Europa-turné i 2020 er allerede under planlegging, og Marcus og Martinus gleder seg veldig til å reise ut og spille for fans i hele Europa igjen:

– Vi er veldig glade for å jobbe med Paradigm Agency på live delen av karrieren vår. Å være på scenen og opptre er det absolutt beste vi vet, og vi ser fram til å jobbe sammen med en helt rå gjeng med masse erfaring fra de aller største live scenene i verden, sier Marcus.

– Vi er veldig stolte av å ha funnet det beste teamet for alle live jobbene våre. Det er en ære at så flinke folk som også jobber med superstjerner som Shawn Mendes vil satse sammen med oss. Det blir vi veldig stolte av, sier Martinus Gunnarsen.

Om Marcus&Martinus

Marcus & Martinus er et av de største pop-fenomenene Skandinavia har sett på flere år. De to 17 år gamle tvillingene fra Trofors har allerede etablert seg som suksessfulle artister i store deler av Europa. Deres fengende popmusikk og magnetisk tilstedeværelse på scenen er umulig å ikke like, noe dere stadig voksende fanbase kan si seg enig i. Brødrene har gitt ut tre studioalbum og én EP, og har turnert rundt om i Europa i flere omganger. Deres siste utgivelse, EPen ”SOON” kom i juni 2019.

Bon Jovi med ny låt og politisk album21.2.2020 18:05:00 CETPressemelding

Rockelegendene i Bon Jovi er ute med den nye låten "Limitless". "Limitless" er første smakebit ut fra deres kommende album Bon Jovi 2020 som slippes 15. mai og oppmuntrer til optimisme i en ellers usikker verden. Dette er gruppas 15. studioalbum med en tittel som refererer til årets valg i USA og et cover som viser en ettertenksom Jon Bon Jovi gjemt bak solbrillene foran justisdepartementet. Albumet inneholder 10 låter og tar opp aktuelle og tøffe temaer som blant annet våpenlov, krigsveteraners problemer, rasisme, politikk og betydningen av familie. Som Jon selv sier om albumet: "It encompasses life, love and loss". TRACKLISTE: 1. Beautiful Drug 2. Unbroken 3. Limitless 4. Luv Can 5. Brothers In Arms 6. Story Of Love 7. Lower The Flag 8. Let It Rain 9. Shine 10. Blood In The Water

Nyheter fra OnklP, Halsey, Taylor Swift, Bon Jovi med flere21.2.2020 09:55:06 CETPressemelding

Astrid S annonserer samarbeid med Brett Young Rockelegendene i Bon Jovi er ute med den nye singelen "Limitless". Låten oppmuntrer til optimisme i en ellers usikker verden. Carly Rae Jepsen spiller konsert på Sentrum Scene i kveld. Hennes siste album «Dedicated» fikk veldig gode anmeldelser hos publikasjoner som Pitchfork, The Guardian, The Fader og NME. Nye singelen “Superblood Wolfmoon” fra Pearl Jams sitt neste album ble sluppet på tirsdag. Bandet annonserte singelen via sin app, der fans kan høre en liten del av sangen ved å rette mobiltelefonen mot månen. Albumet Gigaton slippes 27. mars. "Always Tomorrow" er fjerde album fra LA-duoen Best Coast bestående av Bethany Cosentino og Bobb Bruno – deres første siden California Nights fra 2015. Albumet er produsert av Justin Meldal Johnsen (Beck, Air, M83) og mikset av Alan Moulder og Rich Costley (The Jesus And Mary Chain, Beach House, Fiona Apple). Bandet turnerer i USA denne våren før de gjør tre konserter i UK. På onsdag slapp Emily B