Infinitum

Marcus & Martinus inviterer til pantedugnad

Nå blir alle landets grunnskoler invitert til å konkurrere om å samle inn mest mulig pantekroner til TV-aksjonen. Vinnerklassen får konsertbilletter og en VIP-opplevelse med Marcus & Martinus.
Marcus & Martinus inviterer alle grunnskoleelever til pantedugnad for å hjelpe ofre for krig og konflikt. Foto: ANTI / Fred Jonny

Årets TV-aksjon går til Røde Kors og deres arbeid for mennesker rammet av krig og konflikt. I perioden 7. oktober – 20. oktober inviterer Infinitum, som eier og drifter pantesystemet i Norge, alle landets grunnskoler til en klassekonkurranse. Målet er å samle inn mest mulig pantekroner til TV-aksjonen.

– Dette blir sykt kult! Vi håper alle klassene i Norge blir med i konkurransen. Og så er det kjempeviktig. Vi i Norge har det veldig bra, og pantepengene fra flasker og bokser har en gjemt verdi som vi av og til glemmer. Men for TV-aksjonen som pengene går til betyr de masse, sier Marcus.

Se filmen til Marcus & Martinus på Facebook her, eller last ned filmen her.

I sammenheng med konkurransen lanserer Infinitum begrepet Verdipant. Verdipant betyr å pante og gi pengene til en god sak. Norges beste verdipantere får konsertbilletter og en VIP-opplevelse med Marcus & Martinus som premie.

Felles dugnadsånd

Direktør for informasjon og marked i Infinitum, Randi Haavik Varberg, forteller om det felles verdigrunnlaget mellom TV-aksjonen og Infinitum.

– TV-aksjonen og Infinitum har en veldig fin ting til felles; begge får frem den gode norske dugnadsånden. TV-aksjonen er en årlig innsamlingsdugnad, og panteordningen er en kontinuerlig miljødugnad. Hele Norge deltar. Nå oppfordrer vi skoleelever over hele landet til å samle pant for en god sak, sier Varberg.

Arena for læring

I tillegg til å samle inn for TV-aksjonen er målet med konkurransen at den skal være en fin måte å lære elever både om viktigheten av å hjelpe andre mennesker, og om miljø og gjenvinning. Innsamling av pant på skolen, hjemme, hos besteforeldre eller i garasjen gjør det mulig for alle unge å gi penger til TV-aksjonen for Røde Kors.

– Norske skolebarn er kjempeflinke til å bidra på dugnad, enten det er til innsamling for fotballaget, skolekorpset eller til klasseturen. Nå håper vi at klassene vil samle inn Verdipant, fortsetter Varberg.

Drømmepremie

Den skoleklassen som samler inn flest pantekroner vinner konkurransen. Marcus & Martinus er spente på å motta vinnerklassen.

– Det blir veldig spennende å se hvor mye alle samler inn, og så håper vi jo at vinnerklassen gleder seg til en kul VIP-opplevelse med oss, avslutter Martinus.

Konkurranseregler:

1. Premiene går til klassene som har verdipantet mest. Hovedpremien er en VIP-opplevelse og konsert med Marcus & Martinus (ikke Oslo Spektrum) for hele klassen. Andre og tredje premie er billetter til kinopremieren til filmen deres.

2. Skoleklassen bestemmer seg for å delta. Engasjere hele klassen, jo flere som panter jo større sjanse har dere for å vinne!

3. Klassen skal ikke registrere seg for å delta. Påmelding skjer ved overføring av pantepenger (se punkt 6)

4. Samle pant – både flasker og bokser. Husk å se etter pantemerket! Let etter pant hjemme, hos besteforeldre, hos naboen eller garasjen. Her er det bare å være kreative!  Pantingen skal skje på fritiden, og skal ikke forstyrre skoletiden.

5. Pant flaskene i en panteautomat og få pengene tilbake. For å delta i denne konkurransen kan man dessverre ikke trykke på Røde Kors-knappen på panteautomaten. Dette er fordi vi må spore pantekronene for å være i stand til å kåre en vinner ved konkurranseslutt.

6. Gi pantepengene til en klassekontakt, foreldre eller lærer. Pantepengene samles opp og overføres via bankoverføring eller Vipps. Overføringen må merkes med navn, klasse og skole.

7. Søk opp «Verdipant» i Vipps.

8. Alle pantebidrag må være overført innen konkurranseslutt torsdag 20. oktober kl. 23.59.

9. Vinnerklassen kåres lørdag 23. oktober. Vinnerne kontaktes direkte og annonseres på verdipant.no.

For mer informasjon:
Randi Haavik Varberg
Direktør informasjon og marked Infinitum
Tlf.: 913 54 773
E-post: randi@infinitum.no

Bilder

Om Infinitum

Infinitum
Karenslyst allé 9c

+47 22 12 15 20http://infinitum.no
Siden 1999 har Infinitum eid og driftet panteordningen på gjenvinnbare drikkevarebokser og plastflasker med pantemerke. I 2014 byttet selskapet navn fra Norsk Resirk til Infinitum.

Følg pressemeldinger fra Infinitum

Registrer deg med din e-postadresse under for å få de nyeste sakene fra Infinitum på e-post fortløpende. Du kan melde deg av når som helst.

Siste pressemeldinger fra Infinitum