MANUFAKTUR - Eksklusivt utstyr for individuelle kundeønsker

Design, farger og et bredt utvalg av utstyrslinjer uttrykker kundenes personlige stil. Med den nye MANUFAKTUR-serien tilfredsstiller Mercedes-Benz kundenes voksende ønske om mer individualitet, og forsterker den eksisterende produktporteføljen med mer eksklusivitet og luksus.

MANUFAKTUR - Eksklusivt utstyr for individuelle kundeønsker. Foto: Mercedes-Benz

- Med den nye MANUFAKTUR-serien vil kundene få muligheten til å skreddersy sin Mercedes-Benz enda mer unik, luksuriøs og eksklusiv enn før, sier konserndirektør Kjetil Myhre i Mercedes-Benz Norge, hos Bertel O. Steen.

Luksuriøst håndverk og nøye utvalgte materialer
Mercedes-Benz tilbyr nå ytterligere eksklusive tilpasningsmuligheter for utvalgte modellserier med den nye MANUFAKTUR-serien. Disse kombinerer luksuriøst håndverk, nøye utvalgte materialer av høyeste kvalitet og et eksklusivt utvalg av farger. Et tilsvarende program er allerede tilgjengelig for G-Klasse under navnet G manufaktur. Med introduksjonen av den nye MANUFAKTUR-serien tilbyr Mercedes-Benz nå programmet for CLS, Mercedes-AMG GT 4-dørs coupé, S-Klasse med lang akselavstand, og Mercedes-Maybach S-Klasse.

Eksklusive eksteriørfarger
MANUFAKTUR-serien tilbyr et eksklusivt utvalg av spesialfarger i både silkematt og høyglanset metallic, der flere av fargevalgene drar paralleller til Mercedes-Benz sin historie. Eksempelvis var MANUFAKTUR silicon grey uni en del av fargespekteret allerede i begynnelsen av 1960 -årene, og prydet den legendariske 300 SL "Gullwing" som en spesialfarge.

MANUFAKTUR graphite metallic og MANUFAKTUR olive metallic var blant de eksklusive utvendige alternativene på 1980-tallet, mens MANUFAKTUR vintage blue uni var et populært valg for E-Klasse (W123) og S-Klasse (W126) på 1990-tallet. Trenden mot en matt overflate gjenspeiles i fine og elegante utførelser som MANUFAKTUR cashmere white magno, MANUFAKTUR kalahari gold magno, og den sportslige MANUFAKTUR night black magno.

Et interiør preget av høy kvalitet
Nappaskinn av høy kvalitet med spesielle kontrastfarger preger atmosfæren i interiøret. Det er her den klassiske MANUFAKTUR deep white / black kommer til live igjen, og det samme gjør den ikoniske MANUFAKTUR pastel yellow / black, som var tilgjengelig for S-Klasse frem til 2012. I kombinasjon med svart finnes også andre skinnfarger som eksempelvis MANUFAKTUR nut brown / black, MANUFAKTUR truffle brown / black eller MANUFAKTUR yacht blue / black. Diamantmønsteret forsterker det eksklusive utseendet ytterligere og sørger for spesielt behagelig sittekomfort.

Hvis kunden velger en av de valgfrie emblem-pakkene som er tilgjengelige for S-Klasse med lang akselavstand og Mercedes-Maybach S-Klasse, kan merkene broderes i gull eller platina for ytterligere å forsterke den luksuriøse atmosfæren.

I kombinasjon med det valgte interiøret får kundene ytterligere komponenter som forsterker inntrykket av høy kvalitet. For eksempel er det håndlagde, tofargede MANUFAKTUR-skinnrattet, samt dørpanelene, armlenet og den nedre delen av instrumentpanelet, også trukket med nappaskinn. Den presise sømmen og den utmerkede passformen vitner om det høye håndverksnivået.

Mercedes-Benz CLS og Mercedes-AMG GT 4-dørs coupé
Kundene som bestiller CLS kan velge mellom flere forskjellige eksteriørfarger, inkludert en attraktiv blå nyanse kalt MANUFAKTUR Cote d'Azur light blue metallic. Innvendig er det flere attraktive skinninteriør å velge mellom, der serien også inkluderer skinnratt og matter som matcher interiøret.

Flere forskjellige eksteriørfarger er også tilgjengelig for Mercedes-AMG GT 4-dørs coupé, der blant annet MANUFAKTUR matt copper orange skiller seg ut. Også her er det flere skinninteriør å velge mellom, der et tofarget skinnratt og gulvmatter med brodert AMG-skrift sørger for en god match. Dekalsett i tre fargevarianter er tilgjengelig for sideskjørtene.

Kommer på flere modeller og erstatter designo
MANUFAKTUR-serien vil bli utvidet til andre modellserier i de kommende årene. I fremtiden vil utvalgte undermerker som AMG, Maybach og EQ også være tilgjengelig med MANUFAKTUR-lakk og utstyrspakker. Med introduksjonen av MANUFAKTUR-serien, vil den tidligere "designo"-serien bli erstattet.

Registrer deg med din epostadresse under for å få de nyeste sakene fra Mercedes-Benz Norge på epost fortløpende. Du kan melde deg av når som helst.

Mercedes-Benz er verdens mest verdifulle luksusbilmerke for sjette år på rad22.10.2021 09:12:00 CEST | Pressemelding

Mercedes-Benz holder fast på sin topplassering som det eneste europeiske merket i topp ti av “Best Global Brands 2021”. Merkevaren havner på en åttendeplass – en posisjon Mercedes-Benz har hatt siden 2018. Siden 2020 har merkeverdien steget tre prosent til 50.866 milliarder amerikanske dollar. Det betyr at Mercedes-Benz beholder sin posisjon som verdens mest verdifulle luksusbilmerke for sjette år på rad, og det eneste i topp ti.