MÅNEDLIG MÆNGDERAPPORT: STABIL PASSAGERVÆKST

INVESTOR NEWS nr. 19 - 12. juli 2022

Færge – fragt: De samlede mængder i juni 2022 var 3,6% lavere end i 2021.

North Seas mængder var lavere end i 2021 på ruterne knyttet til Storbritannien samt på ruterne mellem Sverige og kontinentet. Mængderne i Mediterraneans rutenetværk fortsatte med at vokse understøttet af højere kapacitet.

Channels mængder var lavere end i 2021 som følge af en nedgang i det samlede marked. Markedsandelen blev fastholdt lige under sidste år. Krigen i Ukraine sænkede Baltic Seas mængder mellem hovedsageligt Tyskland og Litauen sammenlignet med 2021.

For de sidste 12 måneder 2022-21 steg de samlede transporterede fragt-lanemeter 0,2% til 43,8 mio. fra 43,7 mio. i 2021-20.

Færge - passager: Antallet af passagerer steg otte gange til 352 tusinde svarende til 75% af mængderne i juni 2019, den seneste sammenlignelige måned før Covid-19. Fremgangen i transportsegmentet var fortsat større end i fritidssegmentet, da antallet af biler udgjorde 89% af antallet i 2019.

For de sidste tolv måneder 2022-21 var det samlede antal passagerer 1,9 mio. sammenlignet med 1,0 mio. i 2021-20 og 5,1 mio. i 2019.

DFDS færgemængder
JuniSidstetolvmåneder
Fragt202020212022Ændr.2020-192021-202022-21Ændr.
Lanemeter, '0003.2133.8403.703-3,6%39.45543.75043.8370,2%
Passager202020212022Ændr.2020-192021-202022-21Ændr.
Passagerer, '0007846352673,2%3.7279561.945103,4%

DFDS rapporterer månedlige færgemængder for fragt og passagerer med henblik på at give yderligere indsigt i trends for mængdeudviklingen i DFDS’ europæiske rutenetværk.

DFDS’ færgeruter muliggør varehandel og rejser i og omkring Europa. Klik på link for at se et kort over det samlede netværk. Mængder for juli 2022 forventes offentliggjort 16. august 2022 omkring kl 8.00.

Torben Carlsen, CEO +45 33 42 32 01

Karina Deacon, CFO +45 33 42 33 42

Søren Brøndholt Nielsen, IR +45 33 42 33 59

Nicole Seroff, Communications +45 31 40 34 46

Om DFDS
DFDS leverer færge- og transport services i og omkring Europa og har en årlig omsætning på mere end
DKK 20 mia.

For over 10.000 fragtkunder leverer vi høj pålidelighed via vores færge- og havneterminal services samt vores transport- og logistikløsninger.

For millioner passagerer tilbyder vi sikker transport på korte færgeruter og ruter med overnatning.

Vi har 11.000 medarbejdere fordelt på skibe, terminaler, logistikcentre og kontorer i mere end 20 lande. DFDS blev grundlagt i 1866, har hoved-kontor i København og er no-teret på Nasdaq Copenhagen.

This information is subject to the disclosure requirements pursuant to Section 5-12 the Norwegian Securities Trading Act.

Vedhæftet fil

For at se dette indhold fra www.globenewswire.com, så skal du give din accept på toppen af denne side.
For at se dette indhold fra ml-eu.globenewswire.com, så skal du give din accept på toppen af denne side.

Information om GlobeNewswire by notified

Følg pressemeddelelser fra GlobeNewswire by notified

Flere pressemeddelelser fra GlobeNewswire by notified

Scandinavian Tobacco Group A/S: Transactions in connection with share buy-back programme8.8.2022 11:45:00 CEST | Press release