Mandalay Resources Corporation tillkännager inlämning av det årliga informationsformuläret och den uppdaterade tekniska rapporten NI 43-101 för Björkdal- och Costerfield-gruvorna

TORONTO, April 01, 2022 (GLOBE NEWSWIRE) -- Mandalay Resources Corporation (”Mandalay” eller ”bolaget”) (TSX: MND, OTCQB: MNDJF) tillkännager att bolaget har lämnat in sitt årliga informationsformulär för året som slutade den 31 december 2021. Det årliga informationsformuläret finns under bolagets profil på www.sedar.com och på bolagets webbplats på www.mandalayresources.com.

Mandalay har också inlämnat en uppdaterad teknisk rapport, kompatibel med National Instrument 43-101 (”NI 43-101”), som dokumenterar bolagets senaste arbete vid guldgruvan Björkdal i Sverige och guld-antimongruvan i Australien. Dessa tekniska rapporter finns under bolagets profil på www.sedar.com och på bolagets webbplats på www.mandalayresources.com.

Den tekniska rapporten för Costerfield, med titeln ”Costerfield NI 43-101 Technical Report” (”teknisk rapport för Costerfield”), utarbetades av Mining Plus, och uppskattningen av mineralreserverna utfördes under överinseende av Andrew Fowler, MAusIMM CP (Geo), anställd hos Mining Plus och oberoende av Mandalay. Han är en behörig person enligt NI 43-101. Uppskattningen av mineralreserven utfördes under överinseende av Aaron Spong, FAusIMM CP (Min), anställd vid Mining Plus och oberoende av Mandalay. Han är en behörig person enligt NI 43-101.

Den tekniska rapporten för Björkdal, med titeln ”Björkdal NI 43-101 Technical Report” (”teknisk rapport för Björkdal”), utarbetades av Mining Plus, och uppskattningen av mineralreserverna utfördes under överinseende av Andrew Fowler, MAusIMM CP (Geo), anställd hos Mining Plus och oberoende av Mandalay. Han är behörig person enligt NI 43-101. Oberoende behörig person för uppskattningen av Norrbergets mineraltillgångar är Reno Pressacco, P.Geo., huvudgeolog vid SLR Consulting Ltd. (”SLR”), som är en behörig person enligt NI 43-101. Uppskattningen av mineralreserven verifierades på ett oberoende sätt under överinseende av Aaron Spong, FAusIMM CP (Min), anställd vid Mining Plus och oberoende av Mandalay. Han är en behörig person enligt NI 43-101. Oberoende behörig person för uppskattningen av Norrbergets mineralreserv är Rick Taylor, MAusIMM (CP), förste gruvingenjör hos SLR, som är behörig person enligt NI 43-101.

För vidare information:

Dominic Duffy
President och Chief Executive Officer

Edison Nguyen
Director, Business Valuations and IR

Kontakt:
647.260.1566

Om Mandalay Resources Corporation:

Mandalay Resources är ett kanadensiskt bolag verksamt inom naturresurser, som har produktionstillgångar i Australien (Costerfield guld-antimongruva) och Sverige (Björkdalsgruvan). Bolaget fokuserar på ökad produktion och minskade kostnader för att generera signifikant positivt kassaflöde. Mandalay har åtagit sig att arbeta på ett säkert och hållbart sätt, samtidigt som bolaget utvecklar en hög nivå av samhälls- och medarbetarengagemang.

För att se det här innehållet från ml.globenewswire.com måste du ge ditt medgivande sidans topp.

GOGL - Mandatory notification of trade by primary insiders19.5.2022 22:30:00 CEST | Press release

Eligible option holders in Golden Ocean Group Ltd (the “Company”) have today exercised share options in accordance with the terms previously announced. Ulrik Uhrenfeldt Andersen, CEO, has exercised 300,000 share options and subsequently sold 300,000 shares. Following the exercise, Mr. Andersen holds 250,000 share options. Peder Simonsen, CFO, has exercised 75,000 share options and has subsequently sold 75,000 shares. Following the exercise, Mr. Simonsen holds 200,000 share options and 500 shares. Please see the attached forms for notification and public disclosure of transaction attached for details. This notification has been publicly disclosed in accordance with Article 19 of the Market Abuse Regulation section 5-12 of the Norwegian Securities Trading Act. Attachment GOGL - Disclosure of transaction by PDMR

Brunel AGM 202219.5.2022 18:30:00 CEST | Press release

Amsterdam, 19 May 2022 – Brunel International N.V. (Brunel; BRNL), a global provider of flexible workforce solutions and expertise, today announced the voting results of the Annual General Meeting of Shareholders (AGM) of 19 May 2022. The AGM approved all voting items that were on the agenda. The shareholders adopted the financial statements for the 2021 financial year and approved the proposal to distribute a dividend of € 0.45 per share for the 2021 financial year. The dividend, less 15% dividend withholding tax, will be made payable as of 15 June 2022 at ABN AMRO Bank N.V. in Amsterdam. The shares will be quoted ex-dividend on the stock exchange of Euronext Amsterdam as of 23 May 2022. The record date is 24 May 2022 after closing of the stock exchange. Peter de Laat is reappointed as a member of the board of directors for a new term of four years. At the close of the meeting Mr Jan Arie van Barneveld, retired from the supervisory board after having served on the supervisory board fo