Mandalay Resources Corporation tillkännager försäljning av Cerro Bayo-gruvan till Equus Mining

TORONTO, Oct. 12, 2021 (GLOBE NEWSWIRE) -- Mandalay Resources Corporation (”Mandalay” eller ”bolaget”) (TSX: MND, OTCQB: MNDJF) tillkännagav idag att Equus Mining Limited (”Equus”) (ASX:EQE) har utnyttjat sin option att köpa Mandalays Cerro Bayo-gruva i region XI i södra Chile. Mandalay beviljade ursprungligen Equus optionen att köpa Cerro Bayo i oktober 2019, i enlighet med ett bindande optionsavtal (se Mandalays pressmeddelande från den 8 oktober 2019).

I enlighet med transaktionen, som kommer att slutföras den 1 december 2021, kommer Equus att förvärva Cerro Bayo-gruvan, inklusive dess gruvanläggningar, resurser och gruvinfrastruktur samt bearbetningsanläggning på 1 500 ton per dag i utbyte mot 19 % av Equus aktiekapital och en smältverksroyalty på 2,25 % netto från utvinningen i Cerro Bayo när gruvan har producerat minst 50 000 uns guldekvivalent. Med förbehåll för en återköpsoption till förmån för Equus. Dessutom kommer Equus att åta sig 50 % av de godkända stängningskostnaderna för Cerro Bayo och Mandalay ansvarar för de återstående 50 %. Transaktionens fullbordande förutsätter att vissa villkor är uppfyllda, inklusive ett godkännande från Equus aktieägare. Dessutom kommer Equus att utse Ryan Austerberry, Mandalays General Manager för Costerfield-gruvan, till styrelsen för Equus som en icke-verkställande direktör som representerar Mandalay.

För vidare information:

Dominic Duffy
President och Chief Executive Officer

Edison Nguyen
Manager, Analytics och Investor Relations

Kontakt:

Om Mandalay Resources Corporation:

Mandalay Resources är ett kanadensiskt bolag verksamt inom naturresurser som har produktionstillgångar i Australien (Costerfield guld-antimongruva) och Sverige (Björkdalsgruvan), samt underhålls-, avvecklings- och utvecklingsprojekt i Chile och Kanada. Bolaget fokuserar på ökad produktionsprofil och minskade kostnader för att generera signifikant positivt kassaflöde.

Mandalays uppdrag är att skapa värde för aktieinnehavare genom den vinstgivande driften i både Costerfield- och Björkdalsgruvan. För närvarande är bolagets främsta mål att fortsätta utvinningen av den höggradiga ådern Youle i Costerfield, som fortsätter att leverera höggradig malm, samt att även fokusera på att utöka Youles mineralreserver på djupet. I Björkdal siktar bolaget på att under kommande år öka produktionen i Aurora-zonen för att maximera gruvans vinstmarginaler.

Framåtblickande uttalanden:

Detta pressmeddelande innehåller ”framåtblickande uttalanden” enligt definitionen i gällande värdepapperslagar. Läsarna varnas för att förlita sig på framåtblickande uttalanden. Faktiska resultat och händelseutvecklingen kan skilja sig väsentligt från vad som anges i dessa uttalanden, bland annat beroende på variationer i råvarupriser, allmänna marknadsförhållanden och ekonomiska förhållanden. De faktorer som anges ovan är inte avsedda att motsvara en uttömmande förteckning av de faktorer som kan påverka Mandalay. En beskrivning av ytterligare risker som kan leda till att faktiska resultat och händelseutvecklingen skiljer sig från vad som anges i framåtblickande uttalanden i detta nyhetsmeddelande finns under rubriken ”Riskfaktorer” i Mandalays årsinformationsblankett daterad den 30 mars 2021. En kopia finns att tillgå under Mandalays profil på www.sedar.com . Det kan dessutom inte garanteras att antagna resurser som upptäcks till följd av ytterligare borrningar någonsin kommer att uppgraderas till bevisade eller sannolika reserver. Mandalay har försökt identifiera viktiga faktorer som kan leda till att faktiska åtgärder, händelser eller resultat skiljer sig väsentligt från vad som beskrivs i dessa framåtblickande uttalanden, men det kan finnas andra faktorer som leder till att åtgärder, händelser eller resultat inte blir som förväntat, beräknat eller avsett. Det finns inga garantier för att framåtblickande uttalanden kommer att visa sig vara korrekta, eftersom faktiska resultat och framtida händelser kan skilja sig väsentligt från vad som förväntas vid tiden för sådana uttalanden. Följaktligen ska läsarna inte förlita sig på framåtblickande uttalanden.

För att se det här innehållet från ml.globenewswire.com måste du ge ditt medgivande sidans topp.

trivago N.V.'s Third Quarter 2021 Earnings Release Scheduled for November 1, 202118.10.2021 15:30:00 CEST | Press release

DÜSSELDORF, GERMANY – October 18, 2021 - trivago N.V. (NASDAQ: TRVG) announced today that it will release its financial results for the third quarter for the period ended September 30, 2021 on Monday, November 1, 2021. On the same day, trivago N.V.'s management will conduct a webcast beginning at 1:15 PM CET / 8:15 AM EDT. These items will be available in the Investor Relations section of the company's website at https://ir.trivago.com/. A replay of the call is expected to be available for at least three months. About trivago N.V. trivago N.V. (NASDAQ: TRVG) is a global hotel and accommodation search platform. We are focused on reshaping the way travelers search for and compare different types of accommodations, such as hotels, vacation rentals and apartments, while enabling our advertisers to grow their businesses by providing them with access to a broad audience of travelers via our websites and apps. Our platform allows travelers to make informed decisions by personalizing their sea

Centessa Pharmaceuticals Subsidiary, Orexia Therapeutics, and Schrödinger Announce Collaboration to Discover Novel Orexin Receptor Agonists18.10.2021 14:00:00 CEST | Press release

~ Discovery efforts will focus on small molecules with differentiated clinical profiles to harness the broad potential of orexin agonism across different indications~ ~ First time Schrödinger is applying its computational platform in an orexin agonist setting enabled by Orexia’s structural biology capabilities ~ NEW YORK, BOSTON and LONDON, Oct. 18, 2021 (GLOBE NEWSWIRE) -- Schrödinger (Nasdaq: SDGR) and Centessa Pharmaceuticals plc (“Centessa”) (Nasdaq: CNTA), together with subsidiary Orexia Therapeutics (“Orexia”), today announced an exclusive collaboration focused on the discovery of novel therapeutics targeting the orexin-2 receptor (OX2R), which is known to play a role in a broad spectrum of sleep disorders including narcolepsy. The collaboration provides Orexia with substantial access to Schrödinger’s entire computational platform as well as Schrödinger’s extensive expertise in ultra-large-scale deployment of its technology. Orexia will leverage Schrödinger’s computational platfo