Mandalay Resources Corporation säljer Cerro Bayo-gruvan till Equus Mining

TORONTO, Dec. 02, 2021 (GLOBE NEWSWIRE) -- Mandalay Resources Corporation (”Mandalay” eller ”bolaget”) (TSX: MND, OTCQB: MNDJF) har nöjet att meddela att man har slutfört den tidigare aviserade försäljningen av Cerro Bayo-gruvan i Region XI i södra Chile (se Mandalays pressmeddelanden från den 12 oktober 2021 och den 8 oktober 2019).

I enlighet med transaktionen förvärvade Equus Mining Limited (”Equus”) Cerro Bayo-gruvan, inklusive dess gruvanläggningar, -tillgångar och -infrastruktur samt en bearbetningsanläggning på 1 500 ton per dag, i utbyte mot 587 502 438 stamaktier i Equus. Mandalay får också en nettoprovision på smältning på 2,25 % på produktionen från Cerro Bayo-gruvan när gruvan har producerat minst 50 000 uns guldekvivalent, som omfattas av en återköpsoption till förmån för Equus. Bolaget förblir ansvarigt för 50 % av de godkända kostnaderna för stängningen av anläggningen vid Cerro Bayo. Dessutom kommer Equus att utse Ryan Austerberry, Mandalays General Manager för Costerfield-gruvan, till styrelsen för Equus som en icke-verkställande direktör som representerar Mandalay.

Dominic Duffy, President och CEO på Mandalay, kommenterar:

”Det är glädjande att Mandalay har slutfört försäljningen av Cerro Bayo-gruvan till Equus. De har vad som krävs för att driva vidare Cerro Bayo och vi ser fram emot att dra ömsesidig nytta av gruvans framtida utveckling.”

Mer information:

Dominic Duffy
President och Chief Executive Officer

Edison Nguyen
Manager, Analytics och Investor Relations

Kontakt:

Om Mandalay Resources Corporation:

Mandalay Resources är ett Kanadabaserat bolag verksamt inom naturresurser, som har produktionstillgångar i Australien (Costerfield guld-antimongruva) och Sverige (Björkdalsgruvan). Bolaget fokuserar på ökad produktion och minskade kostnader för att generera signifikant positivt kassaflöde. Mandalay har åtagit sig att arbeta på ett säkert och hållbart sätt, samtidigt som bolaget utvecklar en hög nivå av samhälls- och medarbetarengagemang.

Mandalays uppdrag är att skapa värde för aktieinnehavare genom vinstgivande drift och fortsatt regionalt prospekteringsprogram i både Costerfield- och Björkdalsgruvan. För närvarande är företagets huvudsakliga mål att fortsätta bryta den höghaltiga Youle-ådern i Costerfield, gå in på djupet i Shepherd-ådrorna, som båda kommer att fortsätta leverera höghaltig malm till bearbetningsanläggningen samt utvidga Youles mineralreserver. I Björkdal siktar bolaget på att under kommande år öka produktionen i Aurora-zonen och andra områden med högre halter för att maximera gruvans vinstmarginaler.

Framåtblickande uttalanden:

Detta pressmeddelande innehåller ”framåtblickande uttalanden” enligt definitionen i gällande värdepapperslagar. Det finns ingen garanti för att den föreslagna transaktionen kommer att slutföras på de villkor som anges i detta pressmeddelande, eller slutföras över huvud taget. Faktiska resultat och händelseutvecklingen kan skilja sig väsentligt från vad som anges i dessa uttalanden, bland annat beroende på variationer i råvarupriser, allmänna marknadsförhållanden och ekonomiska förhållanden. De faktorer som anges ovan är inte avsedda att motsvara en uttömmande förteckning av de faktorer som kan påverka Mandalay. En beskrivning av ytterligare risker som kan leda till att faktiska resultat och händelseutvecklingen skiljer sig från vad som anges i framåtblickande uttalanden i detta nyhetsmeddelande finns under rubriken ”Riskfaktorer” i Mandalays årsinformationsblankett daterad den 30 mars 2021. En kopia finns att tillgå under Mandalays profil på www.sedar.com. Det kan dessutom inte garanteras att antagna resurser som upptäcks till följd av ytterligare borrningar någonsin kommer att uppgraderas till bevisade eller sannolika reserver. Mandalay har försökt identifiera viktiga faktorer som kan leda till att faktiska åtgärder, händelser eller resultat skiljer sig väsentligt från vad som beskrivs i dessa framåtblickande uttalanden, men det kan finnas andra faktorer som leder till att åtgärder, händelser eller resultat inte blir som förväntat, beräknat eller avsett. Det finns inga garantier för att framåtblickande uttalanden kommer att visa sig vara korrekta, eftersom faktiska resultat och framtida händelser kan skilja sig väsentligt från vad som förväntas vid tiden för sådana uttalanden. Följaktligen ska läsarna inte förlita sig på framåtblickande uttalanden.

För att se det här innehållet från ml.globenewswire.com måste du ge ditt medgivande sidans topp.

Mainz Biomed and Dante Genomics Announce Full Commercial Availability of ColoAlert in Italy and the United Arab Emirates16.8.2022 09:01:00 CEST | Press release

– ColoAlert to be marketed through Dante’s extensive database and sold via its region-specific, ecommerce websites – BERKELEY, Calif. and MAINZ, Germany and NEW YORK, Aug. 16, 2022 (GLOBE NEWSWIRE) -- Mainz Biomed N.V. (NASDAQ:MYNZ) (“Mainz'' or the “Company”), a molecular genetics diagnostic company specializing in the early detection of cancer, and Dante Genomics, a global leader in genomics and precision medicine, announced today the formal commencement of ColoAlert’s consumer commercial program in Italy and the United Arab Emirates (UAE). ColoAlert is Mainz’s flagship product, a highly efficacious and easy to use, at-home detection test for colorectal cancer (CRC) currently being commercialized across Europe and select international markets. With the ColoAlert test CE-IVD certified and patient collection kit CE marked to the latest IVDR requirements, ColoAlert will now be marketed through Dante’s extensive database and sold via Dante’s, region-specific, ecommerce websites. “This is

Cody Patrick Named OEM Direct Sales Manager for Nikkiso Clean Energy and Industrial Gases Group16.8.2022 09:01:00 CEST | Press release

TEMECULA, Calif., Aug. 16, 2022 (GLOBE NEWSWIRE) -- Nikkiso Cryogenic Industries’ Clean Energy & Industrial Gases Group (“Group”), a part of the Nikkiso Co., Ltd (Japan) group of companies, is pleased to announce that Cody Patrick has been named OEM Direct Sales Manager for Nikkiso ACD, a part of the Cryogenic Pumps unit of Nikkiso’s Clean Energy & Industrial Gases Group. Cody is a graduate of Texas A&M College of Engineering’s Industrial Distribution program. The combination of his education and experience with Cryogenic pumps for the industrial gases market, make him well suited to assist with growing the U.S. market. He will manage and develop business strategies and opportunities as well as assist with the development of training and educational programs for the Group’s clients. Cody will be based in Houston and report to Ian Guthrie, Business Line Manager for the Group’s Cryogenic Pumps unit. “Given Cody’s enthusiasm and understanding of the cryogenic pumps market we are excited t

Ahold Delhaize share buyback update16.8.2022 08:00:00 CEST | Press release

Zaandam, the Netherlands, August16, 2022 – Ahold Delhaize has repurchased 254,408 of its common shares in the period from August 8, 2022 up to and including August 12, 2022. The shares were repurchased at an average price of € 27.21 per share for a total consideration of € 6.9 million. These repurchases were made as part of the € 1 billion share buyback program announced on November 15, 2021. The total number of shares repurchased under this program to date is 20,621,088 common shares for a total consideration of € 561.6 million. Download the share buyback transactions excel sheet for detailed individual transaction information from https://www.aholddelhaize.com/en/investors/share-buyback-programs/2022/ This press release is issued in connection with the disclosure and reporting obligation set out in Article 2(2) of the EU Regulation that contains technical standards for buyback programs.

Sanionas Kv7-program för epilepsi avanceras till leadoptimering16.8.2022 08:00:00 CEST | Pressemelding

PRESSMEDDELANDE 16 augusti 2022 Saniona (OMX: SANION), ett biofarmaceutiskt företag med klinisk utveckling, meddelar idag att bolaget har avancerat sitt lovande Kv7-program för epilepsi till fasen leadoptimering – den sista fasen av läkemedelsupptäckt innan en klinisk kandidat väljs ut. Thomas Feldthus, VD: ”Vi tror att vi har löst knäckfrågorna för att utveckla nästa generation av läkemedelskandidater av den här klassen, och vi ser en betydande potential att ta fram nya banbrytande epilepsibehandlingar. Finansiellt kan uppsidan vara avsevärd, att döma av vissa viktiga läkemedelsavtal som nyligen slutits på Kv7-området.” Miljontals människor runt om i världen påverkas i dag av epilepsi, en sjukdom som kännetecknas av återkommande krampanfall. Det medicinska behovet är stort, eftersom omkring 30 procent av patienterna inte svarar på behandling med konventionella läkemedel mot epilepsi. Läkemedel mot kramper kan desutom ha funktionshämmande biverkningar, som ofta måste minimeras genom no

Saniona progresses its Kv7 epilepsy program into Lead Optimization16.8.2022 08:00:00 CEST | Press release

PRESS RELEASE August 16, 2022 Saniona (OMX: SANION), a clinical stage biopharmaceutical company, today announced that it has progressed its promising Kv7 epilepsy program into the Lead Optimization Phase, which is the last drug discovery phase before potential selection of a clinical candidate. Thomas Feldthus, CEO: “We believe that we have cracked the main challenges for making the next generation drug candidates of this class and see significant potential for delivering new breakthrough epilepsy treatments. The financial upside could be substantial based on very significant pharma deals recently executed in the Kv7 field”. Epilepsy, characterized by recurrent seizures, currently affects millions of people worldwide. There is a significant medical need as approximately 30% of patients are insensitive to treatment by conventional epilepsy medicines. Furthermore, anti-seizure therepy may cause disabling side effects and often require careful dose adjustment to minimize these. Kv7 ion ch