Mandalay Resources Corporation säljer Cerro Bayo-gruvan till Equus Mining

TORONTO, Dec. 02, 2021 (GLOBE NEWSWIRE) -- Mandalay Resources Corporation (”Mandalay” eller ”bolaget”) (TSX: MND, OTCQB: MNDJF) har nöjet att meddela att man har slutfört den tidigare aviserade försäljningen av Cerro Bayo-gruvan i Region XI i södra Chile (se Mandalays pressmeddelanden från den 12 oktober 2021 och den 8 oktober 2019).

I enlighet med transaktionen förvärvade Equus Mining Limited (”Equus”) Cerro Bayo-gruvan, inklusive dess gruvanläggningar, -tillgångar och -infrastruktur samt en bearbetningsanläggning på 1 500 ton per dag, i utbyte mot 587 502 438 stamaktier i Equus. Mandalay får också en nettoprovision på smältning på 2,25 % på produktionen från Cerro Bayo-gruvan när gruvan har producerat minst 50 000 uns guldekvivalent, som omfattas av en återköpsoption till förmån för Equus. Bolaget förblir ansvarigt för 50 % av de godkända kostnaderna för stängningen av anläggningen vid Cerro Bayo. Dessutom kommer Equus att utse Ryan Austerberry, Mandalays General Manager för Costerfield-gruvan, till styrelsen för Equus som en icke-verkställande direktör som representerar Mandalay.

Dominic Duffy, President och CEO på Mandalay, kommenterar:

”Det är glädjande att Mandalay har slutfört försäljningen av Cerro Bayo-gruvan till Equus. De har vad som krävs för att driva vidare Cerro Bayo och vi ser fram emot att dra ömsesidig nytta av gruvans framtida utveckling.”

Mer information:

Dominic Duffy
President och Chief Executive Officer

Edison Nguyen
Manager, Analytics och Investor Relations

Kontakt:

Om Mandalay Resources Corporation:

Mandalay Resources är ett Kanadabaserat bolag verksamt inom naturresurser, som har produktionstillgångar i Australien (Costerfield guld-antimongruva) och Sverige (Björkdalsgruvan). Bolaget fokuserar på ökad produktion och minskade kostnader för att generera signifikant positivt kassaflöde. Mandalay har åtagit sig att arbeta på ett säkert och hållbart sätt, samtidigt som bolaget utvecklar en hög nivå av samhälls- och medarbetarengagemang.

Mandalays uppdrag är att skapa värde för aktieinnehavare genom vinstgivande drift och fortsatt regionalt prospekteringsprogram i både Costerfield- och Björkdalsgruvan. För närvarande är företagets huvudsakliga mål att fortsätta bryta den höghaltiga Youle-ådern i Costerfield, gå in på djupet i Shepherd-ådrorna, som båda kommer att fortsätta leverera höghaltig malm till bearbetningsanläggningen samt utvidga Youles mineralreserver. I Björkdal siktar bolaget på att under kommande år öka produktionen i Aurora-zonen och andra områden med högre halter för att maximera gruvans vinstmarginaler.

Framåtblickande uttalanden:

Detta pressmeddelande innehåller ”framåtblickande uttalanden” enligt definitionen i gällande värdepapperslagar. Det finns ingen garanti för att den föreslagna transaktionen kommer att slutföras på de villkor som anges i detta pressmeddelande, eller slutföras över huvud taget. Faktiska resultat och händelseutvecklingen kan skilja sig väsentligt från vad som anges i dessa uttalanden, bland annat beroende på variationer i råvarupriser, allmänna marknadsförhållanden och ekonomiska förhållanden. De faktorer som anges ovan är inte avsedda att motsvara en uttömmande förteckning av de faktorer som kan påverka Mandalay. En beskrivning av ytterligare risker som kan leda till att faktiska resultat och händelseutvecklingen skiljer sig från vad som anges i framåtblickande uttalanden i detta nyhetsmeddelande finns under rubriken ”Riskfaktorer” i Mandalays årsinformationsblankett daterad den 30 mars 2021. En kopia finns att tillgå under Mandalays profil på www.sedar.com. Det kan dessutom inte garanteras att antagna resurser som upptäcks till följd av ytterligare borrningar någonsin kommer att uppgraderas till bevisade eller sannolika reserver. Mandalay har försökt identifiera viktiga faktorer som kan leda till att faktiska åtgärder, händelser eller resultat skiljer sig väsentligt från vad som beskrivs i dessa framåtblickande uttalanden, men det kan finnas andra faktorer som leder till att åtgärder, händelser eller resultat inte blir som förväntat, beräknat eller avsett. Det finns inga garantier för att framåtblickande uttalanden kommer att visa sig vara korrekta, eftersom faktiska resultat och framtida händelser kan skilja sig väsentligt från vad som förväntas vid tiden för sådana uttalanden. Följaktligen ska läsarna inte förlita sig på framåtblickande uttalanden.

För att se det här innehållet från ml.globenewswire.com måste du ge ditt medgivande sidans topp.

RESULT OF RIKSBANK REVERSED AUCTIONS KOMMUNINVEST BONDS25.1.2022 11:07:00 CET | Press release

RESULT OF RIKSBANK REVERSED AUCTIONS KOMMUNINVEST BONDS Auction date2022-01-25Loan2311Coupon1.00 %ISIN-codeSE0010948240Maturity2023-11-13 Tendered volume, SEK mln500 +/- 250 Volume offered, SEK mln1,357 Volume bought, SEK mln500 Number of bids4 Number of accepted bids1 Average yield0.067 %Lowest accepted yield0.067 %Highest yield0.067 %% accepted at lowest yield 100.00 Auction date2022-01-25Loan2611Coupon1.00 %ISIN-codeSE0012569572Maturity2026-11-12 Tendered volume, SEK mln500 +/- 250 Volume offered, SEK mln1,699 Volume bought, SEK mln500 Number of bids6 Number of accepted bids3 Average yield0.725 %Lowest accepted yield0.722 %Highest yield0.730 %% accepted at lowest yield 54.55 Auction date2022-01-25Loan2805Coupon0.75 %ISIN-codeSE0015660139Maturity2028-05-12 Tendered volume, SEK mln500 +/- 250 Volume offered, SEK mln2,462 Volume bought, SEK mln500 Number of bids11 Number of accepted bids4 Average yield0.957 %Lowest accepted yield0.954 %Highest yield0.970 %% accepted at lowest yield 64.

Workday ser en fortsatt utveckling inom detaljhandeln och hjälper globala detaljhandelsorganisationer att driva omvandling genom operativa insikter25.1.2022 10:00:00 CET | Pressemelding

Nästan 50 % av NRF:s 100 största detaljhandelsföretag för 2021 använder Workday för att maximera sin butiksverksamhet STOCKHOLM, Sweden, Jan. 25, 2022 (GLOBE NEWSWIRE) -- Workday Inc. (NASDAQ: WDAY), ledande inom molnapplikationer för ekonomi och HR, meddelar idag att man ser fortsatt momentum inom detaljhandeln med nästan 50 % av NRF Top 100 Retailers 2021 som väljer att använda sig av Workday. Globala detaljhandelsorganisationer av alla storlekar, inklusive Giant Tiger Stores Ltd, Harrods, Jo-Ann Stores, Inc, Life Time, Inc, McCoy's Building Supply, PUMA, Saks med flera, använder Workday för att hantera och optimera sin detaljhandelsverksamhet och bidra till att påskynda sina digitala omvandlingsinsatser. Detaljhandelsorganisationer står inför stora utmaningar - från kompetensbrist bland medarbetare, störningar i leveranskedjan, fluktuerande konsumentefterfrågan och en accelererande övergång till e-handel - som alla i hög grad påverkar hur detaljhandlare planerar och förbereder sig f

Expereo Selects Cato for Delivering Managed SASE Services Worldwide25.1.2022 09:30:00 CET | Press release

AMSTERDAM, Jan. 25, 2022 (GLOBE NEWSWIRE) -- Expereo, the leading provider of managed network solutions, andCato Networks, provider of theworld’s first SASE platform, announced today that Expereo will be offering Cato SASE Cloud services worldwide. Cato also certified Expereo as an MSP Premium Partner, the highest certification Cato awards MSPs, attesting to the thorough SASE training and expertise of the Expereo team. "Cato Networks, provider of the world's first Secure Access Service Edge (SASE) platform, is the pioneer in converging networking and network security in the cloud. Our customers will now have access to the Cato platform through our managed services. By extending our EDGE service portfolio and combining it with the Expereo Connect and Cloud services, we are securing both the underlay and overlay solutions they need for optimizing secure access to on-premises and in the cloud applications. By incorporating the Cato platform into our service offering, we can now serve our