Mandag åpnes dørene til Oslos eneste realfagsskole

Førstkommende mandag er det skolestart over hele landet. Det gjelder også for nyetablerte Oslo Realfagsskole på Torshovtoppen.
Nyetablerte Oslo Realfagsskole har beliggenhet midt på Torshovtoppen. Mandag åpnes skolen.

Første skoledag for realfagsentusiastene
Skolens rektor Joanna Kinga Horczak, har gjennom hele sommeren jobbet for at skolen skal stå klar til å ta imot spente elever mandag. – Vi gleder oss veldig til å komme i gang med skoleåret! Her er alt klart til elevene kommer, og på mandag vil vi offisielt åpne skolen.

Styreleder Kjetil Eide ønsker velkommen klokken 13.15. Øystein Eriksen Søreide, administrerende direktør i Abelia ­– NHOs forening for kunnskaps- og teknologibedrifter, vil delta på åpningsdagen og Safina de Klerk, leder for talentsentret i realfag ved Oslo Vitensenter, vil være tilstede med hilsen til elevene. Rektor Joanna Kinga Horzack vil presentere lærerstaben.

Stor interesse og nær fulltallig skole ved oppstart
Horzack forteller om stor interesse både i og utenfor skolens lokalmiljø på Torshov, ved skolestart vil skolen være nær fulltallig.

– Realfagsskolen tilbyr skoleplasser fra 7. til 10. trinn. Elever som starter på 7. trinn hos oss, sikrer seg plass videre på ungdomstrinnet. Ved oppstart vil skolen være nesten helt full, men vi har ennå noen få tilgjengelige plasser på 7. trinn. Vi fortsetter å ta imot søknader fra elever som ønsker oppstart dette semesteret fremover. Har du spørsmål om skolen, ønsker å ta en prat for å bli bedre kjent med oss eller finne ut mer om hvordan vi driver skole, er du velkommen til å ta kontakt med oss!

Oslo Realfagsskole har sentral beliggenhet på Torshovtoppen i Oslo. Realfagene er en del av alle fag, målet er å forberede elevene best mulig til videre utdanning hvor realfagene står sentralt.

Skolen er en del av Akademiet, som er landets største aktør innen privat videregående opplæring. Akademiet driver videregående skoler, grunnskoler, privatistkurs og nettstudier over hele landet, under merkevarenavnene Akademiet, Heltberg og nå også Oslo Realfagsskole. Skolene er medlem av Abelia og deltar aktivt i et nettverk av fremtidsrettede teknologi- og kunnskapsbedrifter.

Joanna Kinga Horczak
Rektor
Oslo Realfagsskole Heltberg

Liv Bjørkgård
Daglig leder
Oslo Realfagsskole Heltberg

Elever og lærere ved Oslo Realfagsskole gleder seg til skolestart mandag.
Rektor Joanna Kinga Horzack, har gjennom hele sommeren arbeidet for å få skolen klar til oppstart. Nå er alt klart til elevene kommer

Oslo Realfagsskole Heltberg er for deg som vil jobbe systematisk, fokusert og effektivt. Vi samarbeider i aldersblandede grupper og veileder deg som elev til trinnløs forsering. Hos oss kan du derfor arbeide uten å være bundet til hvilket skoletrinn du er elev ved.

Registrer deg med din e-postadresse under for å få de nyeste sakene fra Akademiet Norge på e-post fortløpende. Du kan melde deg av når som helst.

Privat ungdomsskole i Ålesund åpner dørene høsten 202416.2.2024 07:08:00 CET | Pressemelding

Akademiet er Norges største aktør innen privat videregående skole og driver 14 private videregående skoler over hele landet. Akademiet Videregående Skole Ålesund etablerte seg i byen allerede i 2005, og huser i dag over 400 elever innen en rekke ulike utdanningsprogram. Fra høsten 2024 utvider Akademiet skoletilbudet i området, og starter en egen realfagsskole for ungdomsskoleelever fra 8. til 10. trinn. Skolen vil ta inn elever gjennom våren for skolestart i august.