Mandag 26. september kl. 10 ønsker vi velkommen til grunnsteinsnedleggelse for Batterifabrikk 1 sammen med Morrow Batteries, Veidekke i Norge og Arendal kommune.

Siva og Morrow Batteries går sammen for å bygge batterifabrikk i Arendal. Statsminister Jonas Gahr Støre legger ned grunnsteinen, og Child Press Arendal geleider oss gjennom programmet.

Invitasjon

Øvrige talere er blant annet:

Robert Cornels Nordli, ordfører i Arendal kommune
Kjell Roland, styreleder i Siva
Jimmy Bengtsson, konsernsjef i Veidekke ASA
Håkon Tanem, administrerende direktør i Morrow Batteries

Dette er en dag av historisk betydning, som setter startskuddet for det grønne industriløftet i regionen og utviklingen av batterikysten.

Statsministeren blir tilgjengelig i avgrenset presseområde etter sitt innlegg. Han drar etter planen videre ca. kl. 11.00.

Arrangementet er åpent og gratis for alle!

Preben Sandborg Røe, kommunikasjonsdirektør i Siva, epost: preben.sandborg.roe@siva.no
telefon +47 90 12 57 73

Invitasjon
Illustrasjon Morrows Batteries. Kredit Veidekke Logistikkbygg

Morrow Batteries og Siva går sammen for å bygge batterifabrikk i Arendal17.8.2022 09:59:21 CEST | Pressemelding

Morrow Batteries og Siva, Selskapet for industrivekst, etablerer et felles eiendomsselskap for å sette opp bygget til Batterifabrikk 1 på Eyde Energipark i Arendal. Dette blir det første av fire byggetrinn. Tomten er ferdig opparbeidet og rammetillatelse er innvilget. Med Siva som eiendomsinvestor, satses det nå på byggestart så tidlig som september 2022. Siva går inn med 67 prosent av eiendomsinvestering på 480 millioner kroner.