Mallorca tilbake i Apollos charterprogram

Blant reisearrangørens satsing på pakkereiser med rutefly, utmerker Mallorca seg som en favoritt. Nå relanserer derfor Apollo charterreiser fra Oslo til den populære øya.

Det er få ferieklassikere som er større enn Mallorca. I over 50 år har reisemålet tiltrukket seg besøkende fra hele verden, og populariteten fortsetter å vokse. Blant Apollos pakkereiser med rutefly har Mallorca lenge utmerket seg som en favoritt, og nå utvider reisearrangøren satsingen ved å relansere charterreiser til øya.

- Vi har lenge ønsket å få Mallorca tilbake på charterprogrammet, men det har ikke vært en enkel sak å få gjennom en ny direkterute til Spanias mest populære øy – spesielt ikke når man også vil innfri nordmenns ønsker om tidlige lørdagsavganger midt i høysesong. Men nå har vi endelig klart det, og vi kunne ikke vært gladere, sier Beatriz Rivera, Kommunikasjonssjef i Apollo.

Apollos nye rute til Mallorca vil gå fra Oslo hver lørdag morgen med SAS fra 13. Mai til 31. September.

Et feriemekka for alle

Det er ingen tvil om at det er øyas enorme mangfold som har gjort det til en suksess i så mange år: Mallorca huser nemlig alt fra fjellandsbyer til badebyer, fantastisk natur med enorme muligheter, storbypuls og småbyidyll. Selv om barnefamiliene utgjør en stor andel av Apollos reisende, tiltrekker øya seg derfor også stadig flere andre målgrupper – fra voksne livsnytere til ivrige syklister.

De siste årene har det også blitt gjort et iherdig miljøarbeid på øya, som har vært med på å løfte frem igjen det unike så mange falt pladask for da turistene først begynte å komme hit for 50 år siden.

- Mallorca har mestret samme kunst som Rhodos i Hellas; å utvikle seg med årene, uten å miste hjertet og de genuine kjerneverdiene som tiltrakk oss dit i første omgang. Det gjør dem til uslåelige ferieklassikere, og klassikere går aldri av moten, smiler Rivera.

Til Mallorca fra åtte norske byer

I tillegg til den nye charterflyvningen fra Oslo, tilbyr Apollo pakkereiser med rutefly fra hele syv andre norske byer til Mallorca i sommer: Bergen, Stavanger, Trondheim, Kristiansand, Ålesund, Haugesund og Alta.