Malin Valdal Corneliussen ny markedsdirektør i Møller Bil

Malin Valdal Corneliussen blir ny markedsdirektør i Møller Bil.

Møller Bil har som målbilde å være Nordens absolutt mest foretrukne forhandler for bil og bilhold. Den nye markedsdirektøren vil være ansvarlig for å etablere den nye markedsføringsfunksjonen med kompetanse og kapasitet.

- Malin Valdal Corneliussen er en leder med digitalt hjerte og solid kompetanse innen markedsføring, kommunikasjon, merkevarebygging og myndighetskontakt. Hun har erfaring fra tunge norske og internasjonale merkevarebedrifter innen B2C og B2B, de siste årene som markedsdirektør i Findus, sier adm. dir Sverre Helno, Møller Bil.

Markedsdirektøren rapporterer til administrerende direktør i Møller Bil og vil være en del av ledergruppen. Malin Valdal Corneliussen vil ha ansvar for videreutvikling av Møller Bil brand, lede marketingarbeidet og sørge for strategisk marketingarbeid i ledergruppen. Det blir viktig å kunne balansere helhet og strategi i kombinasjon med operasjonell tilstedeværelse.

- Jeg gleder meg til å starte i Møller Bil og ser på denne jobben som en av de aller mest spennende kommersielle stillingene i det norske markedet. Jeg motiveres av å bygge opp en sterk avdeling som skal bidra til økt konkurransekraft for selskapet, og er inspirert av progressivt lederskap og investeringsvilje i fremtiden, sier den påtroppende markedsdirektøren.

Malin Valdal Corneliussen kommer fra jobben som markedsdirektør i Findus/ NOMAD der hun hadde ansvaret for kommunikasjon, PR og samfunnskontakt, innovasjon og portefølje. Tidligere har hun vært markedssjef Drikke i TINE, senior merkevaresjef for YT, merkevaresjef Jarlsberg og Norvegia og produktsjef Jarlsberg.

Malin Valdal Corneliussen har Master in Management, Management studies fra Macquarie University, i Sydney, Australia, er siviløkonom fra University of Strathclyde i Glasgow, dessuten har hun marketing, økonomi, organisasjon, finans med mer fra Handelshøyskolen BI.

- Vi gleder oss til å jobbe sammen med Malin for å bygge Møller Bil videre. Vi så etter en markedsdirektør med solid marketing- og forretningskompetanse og grunnleggende forståelse for hele verdikjeden, samt erfaring fra digitalisering. Det får vi med Malin, sier Sverre Helno.

Malin Valdal Corneliussen tiltrer i august måned.

Malin Valdal Corneliussen blir ny markedsdirektør i Møller Bil.

MØLLER BIL (bilforhandlere i Norge og Sverige)
Møller Bil Norge er Norges største bilforhandlerkjede og har 45 bilforhandlere og 12 spesialiserte skadeverksteder spredt over hele landet. Møller Bil Sverige er Sveriges nest største Volkswagen-, Audi-, ŠKODA- og SEAT- forhandlergruppering med til sammen 14 utsalgssteder. I 2020 hadde virksomheten et resultat før skatt på 886 millioner kroner. Totalt ble det i 2020 solgt 34.406 nye biler og 28.674 brukte biler i de to landene. Det er totalt rundt 3.500 medarbeidere i Norge og Sverige.