Malie Myrbråten Bjørnsen vant bronse i HM

Malie Myrbråten Bjørnsen fra Jarlsberg og Melsom Rideklubb vant bronse i Hallmesterskapet i dressurridning for ponni kategori 2 og 3 hos Starum Hestesportsklubb søndag.

Malie Myrbråten Bjørnsen og Amaretto Di Saranno fra Jarlsberg og Melsom Rideklubb vant bronse i HM i dressur for ponni kategori 2 og 3. Foto: Starum Hestesportsklubb

Bjørnsen (15) og ponnien Amaretto Di Saranno innledet mesterskapet med 65.524 prosentpoeng og tredjeplass i 1. avdeling lørdag. Søndag fikk ekvipasjen 63.975 poeng og kom på fjerdeplass. Det holdt til bronse sammenlagt.

Gullet ble vunnet av Ingse Hagevik og Malibu fra Moldegaard Ryttersportsklubb, mens Julie Hvinden-Haug Jacobsen og Honeymoon fra Gjøvik Rideklubb vant sølv.

Resultater

Norges Rytterforbund ble stiftet 10.desember 1915 og med rundt 32 500 medlemmer er i dag det 11 største særforbundet i NIF.  Tilsluttet NRYF er det ca 340 klubber, og 17 kretser. NRYF bygger sine aktiviteter på idrettens grunnverdier. All idrettslig aktivitet skal bygge på grunnverdier som idrettsglede, fellesskap, helse, ærlighet og dyrevelferd. Videre skal alle aktiviteter i regi av NRYF tilrettelegges på en slik måte at sikkerheten settes i høysetet.

Endelig full stevneaktivitet på Epona Ryttersenter igjen2.5.2022 17:37:08 CEST | Pressemelding

Det er tett oppunder tre år siden sist Epona Ryttersenter var sentrum for internasjonal ryttersport. En ufrivillig pause kom naturlig nok i kjølvannet av pandemien, men i helgen var det endelig masse god dressur på Sørlandet, i form av det internasjonale dressurstevnet Norway Open Dressage. – Dette har vært etterlengtet, vi kjente at vi virkelig har savnet dette nå, sier stevneleder Linne Eidsaa.