Makary er første XPENG P7-eier i Norge/Europa

XPENG startet nettopp utleveringen av flaggskipmodellen XPENG P7, kun en drøy måned etter den offisielle Norgeslanseringen. Makary Nowicki ble den første kunden i Norge, og i Europa, som fikk bilen utlevert. Fremover vil flere kunder få levert ut sine biler.
Makary Nowicki som første P7-eier i Europa. Foto: XPENG

- Jeg var overbevist første gang jeg så bilen og satte meg ned i sportssetene. Bilen er helt super å kjøre og ser svært lekker og sporty ut, både utvendig og innvendig. Jeg var nesten målløs etter første tur ut fra forhandleren. Den er så myk og behagelig og det føltes nesten som jeg fløyt rundt, sier Nowicki.

Det var selvfølgelig en høytidelig markering hos XPENG-forhandleren på Lørenskog i det den første kundebilen ble utlevert. Hos den norske XPENG-organisasjonen var det stor glede over å kunne markere enda en milepæl.

- Nå kommer merkedagene på rekke og rad for XPENG i Norge. Vi er stolte og glade over å ha startet utleveringen av den andre XPENG-modellen i Norge. Makary er den aller første i Europa som kan kalle seg XPENG P7-eier, og nå gleder vi oss til å levere ut flere P7 i tiden fremover, sier salgsdirektør i XPENG Norge, Christian Hem.

- Alle funksjonene, setene, lydanlegget, rekkevidden. Jeg ble rett og slett solgt av XPENG P7. Bilen har et sporty særpreg med fine former og skiller seg litt ut ifra andre modeller. Alle funksjonene gjør at man får en bil for fremtiden, sier Nowicki.

Hos XBI Norge AS, som er den norske importøren og har ansvaret for forhandler- og servicenettverket, er stemningen også svært god. Alle 17 XPENG-forhandlerne har nå åpnet for prøvekjøring av XPENG P7 og det har allerede blitt kø for å teste nykommeren.

- Nå er vi for fullt i gang med XPENG P7, og mottakelsen har vært veldig bra. Alle våre 17 forhandlere har stått på for at vi nå skal være klare med prøvekjøringer og utleveringer av de første kundebilene. Vi opplever stor interesse, og har gode leveringsmuligheter fremover, sier Rune Gjerstad, administrerende direktør i XBI.

Makary Nowicki kjørte ut fra forhandleren på Lørenskog i sin svarte XPENG P7 med røde sportsseter, firehjulstrekk, og en raus liste med utstyr som standard. Bilen har en rekkevidde på opptil 470 km etter WLTP-standarden og et batteri på 80 kWt med CCS som ladestandard. XPENG P7 kommer også med bakhjulstrekk, der rekkevidden er på hele 530 km etter samme standard. Startprisen på XPENG P7 er på 447 820 kroner.

- XPENG P7 kommer med det siste av moderne bilteknologi, og kan oppdateres trådløst gjennom hele bilens levetid (OTA). Disse oppdateringene er svært lik de man kjenner fra for eksempel mobiltelefoner. De kan inneholde optimaliseringer på software basert på tilbakemeldinger fra brukere. Bilen blir sånn sett bare bedre og bedre, avslutter Christian Hem

Makary Nowicki som første P7-eier i Europa. Foto: XPENG
Makari Makary Nowicki  gleder seg til sin første tur i sin nye XPENG P7 Performance. Foto: XPENG
Makari Makary Nowicki gleder seg til sin første tur i sin nye XPENG P7 Performance. Foto: XPENG