Maj Britt Andersen tolker Bigbang på norsk

Foto: Vegard Breie, TV 2

Suksessprogrammet «Hver gang vi møtes» er inne i sin tolvte sesong, og dét med nok en spektakulær gjesteliste. I årets utgave er det Maj Britt Andersen, Myra, Anna of the North, Øystein Greni, Jarle Bernhoft, TIX, Arif og Stig Brenner som skal gi oss magiske musikalske øyeblikk og gode historier, denne gangen fra vakre Kjerringøy.

I morgen er det Øystein Greni som skal hylles, og Maj Britt Andersen skal tolke låten "To the Mountains", oversatt til "Opp på fjellet".

Låten kan du høre her allerede nå!

"To the Mountains, som jeg har valgt å synge for Øystein, er en utrolig fin og rocka låt med bandet hans Bigbang. Jeg fikk lyst til å overraske han med en norsk tolkning av låta, så nå heter den "Opp på fjellet". Det er min samarbeidspartner Lars Saabye Christensen som har gjendiktet Øystein sin tekst. Det var gøy å spille denne låta med HGVM-bandet, de har jo en fantastisk gitarist, og det måtte selvfølgelig være minst én gitarsolo når jeg skulle hylle Øystein. Uten å spoile altfor mye, så kan jeg love at det blir to gitarsoloer til stor begeistring fra hedersgjesten" - Maj Britt Andersen.

Foto: Vegard Breie, TV 2
Foto: Hver gang vi møtes, TV 2

Nydelig sensommervise fra Fabeldyr12.8.2022 09:58:17 CEST | Pressemelding

Fabeldyr - "Under Paraplyen", Singel release: 12.08.2021 Under Paraplyen er en nydelig vise som forteller om sommerkjærlighet i regnet, med tekst skrevet av vokalist og vinner av NOPA-stipendet 2018, Margrete Skretting Bergset. Melodien er komponert av låtskriver og bassist Joachim M. Meyer, som henter inspirasjon fra visesangerarven etter Alf Prøysen og jazzmusikere som Jan Johansson og Helge Lien. «Under Paraplyen handler om sensommer, sene sommerkvelder, regn og litt forelskelse» - Margrete Skretting Bergset Hør "Under Paraplyen" her Fabeldyr er en Oslo-basert, akustisk sekstett, med utspring fra Norges Musikkhøgskole. Sammen skriver de musikk i moderne visetradisjon preget av samspillet mellom jazzmusikere og folkemusikere. Med inspirasjon fra hverdagens gleder og kvaler, byr de på fengende melodier og sårbare tekster som både trekker i smilebåndene og treffer hjertet på samme tid. I slutten av mai slapp de låta Vårtegn, den første av fire selvstendige singler som bandet slipper i

Andre singel fra Kim Myhrs kommende album!13.7.2022 09:48:56 CEST | Pressemelding

«Gifting Senselessly In Endless Lavishness» er andre singel ut fra Kim Myhrs kommende album “Sympathetic Magic”. Hør den her: https://orcd.co/giftingsenselesslyinendlesslavishness «Gifting Senselessly In Endless Lavishness er en tittel hentet fra en bok av Bojana Kunst. Musikken er veldig sjenerøs, nesten overdådig. Det første jeg skrev på stykket var orgelintroen, jeg ønsket noe ekstatisk og umiddelbart, og resten av sangen fløt naturlig inn i forskjellige partier. Å jobbe med et RnB-trommebeat var første gang for meg. Det er en jorda kvalitet som gir en fin kontrast til bølgene av 12-strengs gitar.» - Kim Myhr «Sympathetic Magic», som kommer den 19. august, er et delirisk og rørende musikkverk. Verket troner på toppen av Kim Myhrs jevnt voksende og betydelige produksjon som gitarist og komponist. Albumet er oppfølgeren til Kim Myhrs album You | me (2017), som ble hyllet vidt og mottok en «honorary mention» på Nordic Music Prize 2018. Den oppslukende varmen fra You | me er fortsatt ti

Ny låt fra Tre Små Kinesere24.6.2022 12:40:11 CEST | Pressemelding

Det har gått to år siden Tre Små Kineseres forrige album «Drømmeanker» som ble svært godt mottatt da det kom, både av kritikere og fans. Nå er de tilbake med en helt ny sang ; «Når Sola Snur». Singelen er den første smakebiten fra deres neste album, som kommer i januar 2023. Det ryktes at dette blir det beste fra kineserne siden 90-tallet, så det er bare å glede seg. Lytt til «Når Sola Snur» her! «Når Sola Snur» er godt timet, og teksten bruker dette naturfenomenet som utgangspunkt for å fortelle en noe betuttet venn at det finnes en der ute som "syns at lille du e et stort funn og vil værra sammen med dæ hvert sekund" Musikken er gjenkjennelig Tre Små Kinesere; lett og sommerlig og som alltid godt håndverk, og du får med et lite toneartskifte på kjøpet.