Maj Britt Andersen tolker Bigbang på norsk

Foto: Vegard Breie, TV 2

Suksessprogrammet «Hver gang vi møtes» er inne i sin tolvte sesong, og dét med nok en spektakulær gjesteliste. I årets utgave er det Maj Britt Andersen, Myra, Anna of the North, Øystein Greni, Jarle Bernhoft, TIX, Arif og Stig Brenner som skal gi oss magiske musikalske øyeblikk og gode historier, denne gangen fra vakre Kjerringøy.

I morgen er det Øystein Greni som skal hylles, og Maj Britt Andersen skal tolke låten "To the Mountains", oversatt til "Opp på fjellet".

Låten kan du høre her allerede nå!

"To the Mountains, som jeg har valgt å synge for Øystein, er en utrolig fin og rocka låt med bandet hans Bigbang. Jeg fikk lyst til å overraske han med en norsk tolkning av låta, så nå heter den "Opp på fjellet". Det er min samarbeidspartner Lars Saabye Christensen som har gjendiktet Øystein sin tekst. Det var gøy å spille denne låta med HGVM-bandet, de har jo en fantastisk gitarist, og det måtte selvfølgelig være minst én gitarsolo når jeg skulle hylle Øystein. Uten å spoile altfor mye, så kan jeg love at det blir to gitarsoloer til stor begeistring fra hedersgjesten" - Maj Britt Andersen.

Foto: Vegard Breie, TV 2
Foto: Hver gang vi møtes, TV 2

Nye tolkninger fra Øystein Greni og Maj Britt Andersen21.1.2022 14:48:04 CET | Pressemelding

Suksessprogrammet «Hver gang vi møtes» er inne i sin tolvte sesong, og dét med nok en spektakulær gjesteliste. I årets utgave er det Maj Britt Andersen, Myra, Anna of the North, Øystein Greni, Jarle Bernhoft, TIX, Arif og Stig Brenner som gir oss magiske musikalske øyeblikk og gode historier, denne gangen fra vakre Kjerringøy. I morgen er det Myras dag. Regina Tucker (26) opprinnelig fra Sierra Leone er bedre kjent som Myra, en bergensk rapper og låtskriver. Stilmessig spiller hun en krysning mellom ulike sjangre, hovedsakelig alternativ hiphop med R&B-elementer. Myras karriere startet i baksetet på en Uber i 2016, hvor sjåføren satte på noen instrumentaler, og Myra begynte å freestyle-rappe. Sjåføren ble imponert, og kjørte henne til et musikkstudio. Myra har gitt ut flere låter siden Uber-turen og i 2018 ble låtutgivelsen «Føler Meg Selv» belønnet som Ukens låt på NRK P3. Myra uttalte i denne sammenheng, at «Folk har mange forventninger til hva jeg skal være, men jeg prøver mest å ba