Maha Energy: Borrningen av Tie-5 slutförd efter att 240 meter produktiv reservoar genomborrats

Maha Energy AB (publ) ("Maha" eller "Bolaget") meddelar att horisontal-borrningen av Tie-5 i Brasilien nu är klar. Slutligt djup för sex tums hålet nåddes den 3 maj och ett 4-1/2 tums produktionsrör har nu sänkts ner och säkrats i brunnen. Längden på horisontalhålet reducerades i slutskedet på grund av försämrade borrhålsförhållanden. Totalt penetrerades 240 meter av produktiv Agua Grande (AG) reservoar med hjälp av nedsänkta elektriska loggningsverktyg.   Den horisontella sektionen kommer nu att stimuleras och saneras innan den sätts i produktion.

Borrningen av Tie-5 nådde ett djup om 2 548 meter den 3 maj 2022. Totalt har 240 meter (netto) av AG-sand exponerats och ett 4-1/2 tums perforerat produktionsrör har nu sänkts och säkrats i hålet. Det kan jämföras med 14 meter (netto) AG-reservoar som exponerades i den vertikala brunnen Tie-4. Innan Tie-5 sätts i produktion kommer brunnen att genomgå en rad stimulerings- och saneringsoperationer för att rensa horisontalhålet från borrslam.

Jonas Lindvall, VD på Maha kommenterar: "Borrningen av Tie-5 har drabbats hårt av flera riggrelaterade utrustningsproblem, vilket i sin tur har lett till förseningar. Vi är mycket nöjda över att vi äntligen har slutfört Tie-fältets första horisontella brunn och vi ser nu fram emot resultaten från produktionstesten."

Borriggen kommer så snart som möjligt riggas ned från Tie-5 för att därefter påbörja borrningen av vatteninjiceringsbrunnen Tie-6. Produktionstester kommer att genomföras så snart hålet har stimulerats och rensats från borrslam. Tidpunkten för testningen är beroende av hur snabbt riggen kan flyttas samt färdigställande av stimulering och rengöring av borrslam ur den horisontella sektionen.

Övrigt

Informationen lämnades, genom nedanstående kontaktpersons försorg, för offentliggörande den 28 Maj 2022, kl.23:30 CET.

För mer information, kontakta:
Jonas Lindvall (VD)
jonas@mahaenergy.ca

Victoria Berg (Investor Relations)
victoria@mahaenergy.ca

Kort om Maha

Maha Energy AB (publ) är ett listat, internationellt uppströmsolje- och gasbolag vars affärsverksamhet inkluderar prospektering, utveckling och produktion av råolja och naturgas. Strategin är att inrikta sig på att utveckla underpresterande kolvätetillgångar på en global basis. Maha är verksam på fyra oljefält, Tartaruga- och Tiefältet i Brasilien samt LAK Ranch och Illinois Basin i USA. Bolagets aktier är listade på Nasdaq Stockholm (MAHA-A). Bolagets huvudkontor ligger i Stockholm, Sverige. Bolaget har även ett tekniskt kontor i Calgary, Kanada, samt operativa kontor i Grayville, Illionis, USA och i Rio de Janeiro, Brasilien. För mer information, vänligen besök vår hemsida www.mahaenergy.ca

Kalera Public Limited Company announces its share structure following the business combination with Agrico Acquisition Corp.29.6.2022 16:30:19 CEST | Press release

ORLANDO, Fla., June 29, 2022 (GLOBE NEWSWIRE) -- Kalera Public Limited Company ( “Kalera”) and Agrico Acquisition Corp. (“Agrico”) today announced the completion of their previously announced business combination. The combined company will retain the Kalera name and will commence trading ordinary shares (“Kalera Shares”) and warrants (“Kalera Warrants”) on Nasdaq under the new ticker symbols “KAL” and “KALWW”, respectively, on Wednesday, June 29, 2022. The business combination was approved at a special meeting of the shareholders of Kalera S.A. on June 28, 2022. Update on Share Structure Pursuant to the Sponsor Support Agreement entered into on January 30, 2022, upon the consummation of the business combination approximately 1.8 million shares (50%) of Agrico Class B common stock were first converted into Agrico Class A common stock on a one-for-one basis, then into Kalera Shares on a one-for-one basis. The remaining 50% of the Agrico Class B common stock was forfeited to Agrico. In co

Business School Graduates Enter White-Hot Job Market as Employers Signal Growth, Confidence in Their Credentials29.6.2022 16:00:00 CEST | Press release

MBA and business master’s degrees remain hot commodity despite recession fears and COVID challenges RESTON, Va., June 29, 2022 (GLOBE NEWSWIRE) -- The Graduate Management Admission Council (GMAC), a global association of leading graduate business schools, today released its annual hiring report, the GMAC Corporate Recruiters Survey – 2022 Summary Report. The report explores the state of employer demand for graduate business school talent (MBA and business master’s degree recipients) in the context of the COVID-19 pandemic and includes responses from nearly 1,000 corporate recruiters and staffing firms around the world. While rising inflation and the war in Ukraine were just at the onset during the time when the survey was conducted in February and March 2022, hiring projections of graduate management education (GME) graduates remain bullish this year, with 92 percent of corporate recruiters expecting to hire newly minted MBAs. Promisingly, 2 in 3 responding corporate recruiters describ

AGC Biologics Named Manufacturing Company of the year by American Business Awards29.6.2022 15:09:00 CEST | Press release