Maha Energy AB (publ) (”Maha” eller ”Bolaget”) valberedning för Årsstämma 2023

I enlighet med beslut vid årsstämman i Maha Energy AB den 31 maj 2022, beslutades att en valberedning ska utses. Valberedningen ska bestå av styrelsens ordförande och tre ledamöter som utses av de tre till röstetalet största aktieägarna i slutet av september varje år.

Per den 30 september 2022, med beaktande av därefter kända förändringar, var de tre största aktieägarna, som önskade utse representanter till valberedningen; TURMALINA FUNDO DE INVESTIMENTO EM PARTICIPAÇÕES MULTIESTRATÉGIA, KVALITENA AB och BANCO BTG PACTUAL S.A. Var och en av dessa aktieägare har utsett en representant, enligt nedan, som tillsammans med styrelsens ordförande kommer att bilda Bolagets valberedning.

Valberedningens ledamöter är:

Rodrigo Pires, vald av Turmalina Fundo de Investimento em Participações Multiestratégia
Christer Lindholm, vald av Kvalitena AB
Edwyn Neves, vald av Banco BTG Pactual S.A.
Fabio Vassel, Ordförande för Bolagets styrelse

Valberedningens syfte är att förbereda och lägga fram nedan förslag för Årsstämman 2023:

• Antal styrelseledamöter
  • Arvoden för styrelseordföranden, övriga ledamöter och revisorer
  • Eventuell ersättning för utskottsarbete
  • Styrelsens sammansättning
  • Val av styrelseordförande
  • Beslut om processen för valberedningen 2023
  • Ordförande för årsstämman
  • Val av revisorer

Årsstämman 2023 är planerad att hållas i Stockholm den 24 maj 2023.

Aktieägare som vill lämna förslag till valberedningen kan göra det via e-post till nomcom@mahaenergy.ca med ämne ”Förslag till valberedningen” eller via post till adress:

Maha Energy AB
Strandvägen 5A
Sverige

För att säkerställa att förslag kan överses av Valberedningen bör dessa vara tillhanda Bolaget före Årsstämman 2023 och senast den 28 februari 2023.

Övrigt

Informationen lämnades, genom nedanstående kontaktpersons försorg, för offentliggörande den 24 november 2022, kl.20:00 CET.

För mer information, kontakta:
Paulo Mendonça (CEO)
info@mahaenergy.ca

Victoria Berg (Investor Relations)
victoria@mahaenergy.ca

Kort om Maha

Maha Energy AB (publ) är ett listat, internationellt uppströmsolje- och gasbolag vars affärsverksamhet inkluderar prospektering, utveckling och produktion av råolja och naturgas. Strategin är att inrikta sig på att utveckla underpresterande kolvätetillgångar på en global basis. Maha är verksam på fyra oljefält, Tartaruga- och Tiefältet i Brasilien samt LAK Ranch och Illinois Basin i USA. Bolagets aktier är listade på Nasdaq Stockholm (MAHA-A). Bolagets huvudkontor ligger i Stockholm, Sverige. Bolaget har även ett tekniskt kontor i Calgary, Kanada, samt operativa kontor i Grayville, Illionis, USA och i Rio de Janeiro, Brasilien. För mer information, vänligen besök vår hemsida www.mahaenergy.ca

Major shareholder notification – Norges Bank3.12.2022 14:45:28 CET | Press release

GN Store Nord A/S hereby announces that on December 2, 2022, pursuant to Section 38(1) and Section 39(1) of the Danish Capital Markets Act, it received a notification from Norges Bank stating that on December 1, 2022 Norges Bank decreased its aggregate holding of shares and financial instruments, cf. Section 38(1) and Section 39(2)(1) of the Danish Capital Markets Act, to under 5% of the share capital and voting rights in GN Store Nord A/S. For further information, please contact: Investors and analysts Anne Sofie Staunsbæk Veyhe Vice President – Investor Relations, Treasury & M&A Tel: +45 45 75 85 06 or Rune Sandager Senior Director – Investor Relations Tel: +45 45 75 92 57 Press and the media Steen Frentz Laursen Vice President, Corporate Communications Tel: +45 20 65 34 20 About GN GN facilitates communication between people through intelligent hearing, audio, video, and gaming technology. Inspired by people and driven by our passion for innovation, we leverage technologies to deliv

Brookfield Announces Reset Dividend Rate on Its Series 30 and Series 48 Preference Shares3.12.2022 03:45:00 CET | Press release

All amounts in Canadian dollars unless otherwise stated. BROOKFIELD, NEWS, Dec. 02, 2022 (GLOBE NEWSWIRE) -- Brookfield (NYSE: BAM, TSX: BAM.A) today announced that it has determined the fixed dividend rate on its Cumulative Class A Preference Shares, Series 30 (“Series 30 Shares”) (TSX: BAM.PR.Z) for the five years commencing January 1, 2023 and ending December 31, 2027, and also determined the fixed dividend on its Cumulative Class A Preference Shares, Series 48 (“Series 48 Shares”) (TSX: BAM.PF.J) for the five years commencing January 1, 2023 and ending December 31, 2027. As previously disclosed, the Series 30 Shares and Series 48 Shares are expected to commence trading on the TSX under the updated symbols “BN.PR.Z” and “BN.PF.J”, respectively, on December 12, 2022. Series 30 Shares and Series 31 Shares If declared, the fixed quarterly dividends on the Series 30 Shares during the five years commencing January 1, 2023 will be paid at an annual rate of 6.089% ($0.3805625 per share per

EverWind selects Black & Veatch for Front-end Engineering Design of First Green Hydrogen Hub in Nova Scotia2.12.2022 20:23:30 CET | Press release