Maha Energy AB meddelar förvärv av ny mark i Illinois Basin, USA

Maha Energy AB (publ) (“Maha” eller “Bolaget”) meddelar att Maha Energy (Indiana) Ltd., ett helägt dotterbolag till Maha, har ingått i ett avtal för att utveckla ny mark i Indiana som rymmer upp till 23 framtida borrplatser.

Maha har ingått i ett nytt leasingavtal om 187 hektar mark i Indiana, USA. Leasingavtalet ger Maha möjlighet att borra upp till 23 nya produktionsbrunnar på området. Det nya området är nästliggande till befintlig mark Maha redan nyttjar vilket gör detta till en ypperlig framtida möjlighet att expandera befintlig produktion i Illinois Basin (“IB”). I avtalet har Bolaget en förpliktelse att borra åtminstone en brunn under de första tre åren och därefter en ny brunn varje år därefter för att bibehålla borrättigheterna.

Jonas Lindvall, VD för Maha Energy AB kommenterar: “Det är glädjande att lägga till 187 hektar som angränsar våra befintliga och pålitliga ”Fifer” produktionsbrunnar. Detta är ännu ett exempel på Bolagets kärnstrategi att förvärva underpresterade tillgångar till ett förmånligt pris”

Den nyligen påbörjade borrningen “Glaze 11–5” nådde totalt borrdjup den 11 mars och genomgår nu stimulation. Tidig geologisk tolkning som gjorts under borrningen överensstämmer med prognosen.

Genom dotterbolag äger och styr Maha Energy AB, 75 procent av intresseandelarna i SES-107D Blocket (Tartaruga) onshoredelstaten Sergipe, Brasilien,  99 procent av intresseandelarna i LAK Ranch tungoljefältet i Wyoming, USA, 100 procent av intresseandelarna i Tiefältet onshoredelstaten Bahia, Brasilien, 100 procent av intresseandelarna i Block 70 Mafraq som styrs av ett produktionsdelningsavtal med den Omanska Staten samt cirka 96 procent av intresseandelarna i ett flertal oljeproducerande fält och formationer i Illinois Basin, USA.

Övrigt

Informationen lämnades, genom nedanstående kontaktpersons försorg, för offentliggörande den 16 mars 2022, kl.16:15 CET.

För mer information, kontakta:
Jonas Lindvall (CEO)
jonas@mahaenergy.ca

Victoria Berg (Investor Relations)
victoria@mahaenergy.ca

Kort om Maha

Maha Energy AB (publ) är ett listat, internationellt uppströmsolje- och gasbolag vars affärsverksamhet inkluderar prospektering, utveckling och produktion av råolja och naturgas. Strategin är att inrikta sig på att utveckla underpresterande kolvätetillgångar på en global basis. Maha är verksam på fyra oljefält, Tartaruga- och Tiefältet i Brasilien samt LAK Ranch och Illinois Basin i USA. Bolagets aktier är listade på Nasdaq Stockholm (MAHA-A). Bolagets huvudkontor ligger i Stockholm, Sverige. Bolaget har även ett tekniskt kontor i Calgary, Kanada, samt operativa kontor i Grayville, Illionis, USA och i Rio de Janeiro, Brasilien. För mer information, vänligen besök vår hemsida www.mahaenergy.ca

Snam and Golar LNG sign agreement for an FSRU to supply Sardinia with energy18.5.2022 08:15:00 CEST | Press release

San Donato Milanese (Milan), Bermuda – May, 18, 2022 – Snam and Golar LNG Limited (“Golar”) signed a contract through which Golar will deliver the existing LNG Carrier “Golar Arctic” as a floating storage and regasification unit (FSRU) that Snam will install in the port area of Portovesme, in Sardinia, as part of a project to supply the island with energy. The contract, for a total consideration of 269 million euros, includes the vessel and the capex for Golar to convert the Golar Arctic into an FSRU with storage capacity for up to 140,000 cubic meters. Further to the full conversion of the vessel, the FSRU will be sold to the Snam Group. Start of activities for the conversion of the ship into an FSRU and related fulfillments are subject to Snam’s issuance of a Notice-to-Proceed (NTP) and further to that the conversion is expected to take about two years for the Golar Arctic to be delivered. Forward-Looking Statements This press release contains forward-looking statements (as defined i

Sampo completes its share buyback programme18.5.2022 08:15:00 CEST | Press release

SAMPO PLC STOCK EXCHANGE RELEASE 18 May 2022 at 9:15 am Sampo completes its share buyback programme Sampo plc has now completed its share buyback programme. The repurchases of shares began on 31 March 2022 and ended on 17 May 2022. During that period, Sampo repurchased 4,961,994 of its own shares at an average price per share of EUR 45.85. The amount corresponds to 0.9 per cent of all Sampo plc’s shares. The repurchase of own shares has reduced the company's unrestricted equity by approximately EUR 228 million. The purpose of the buyback programme was to return excess capital to shareholders by reducing Sampo plc’s capital, as the repurchased shares will be cancelled. Management intends to propose to the Board that a new share buyback programme is launched after the Annual General Meeting on 18 May 2022, subject to the AGM renewing the Board authorisation on share repurchases. The Board will make a decision on the proposal at the next regular meeting, which takes place on 9 June 2022.

PRESS RELEASE: NACON:  CARANTS*! DRAW CLOSER AND SEE THE FIRST IMAGES OF GREEDFALL 218.5.2022 08:00:00 CEST | Press release

CARANTS*! DRAW CLOSER AND SEE THE FIRST IMAGES OF GREEDFALL 2 Lesquin, 18 May 2022 – After the success of GreedFall, with over 2 million copies sold, NACON and the development studio Spiders are pleased to announce a new game: GreedFall 2. Continuing the winning formula of the first game, GreedFall 2 is an RPG that focuses on story and player choice but also includes new gameplay in the form of more tactical combat and revisits the unique universe created by its predecessor. The story starts three years before the events of the first game and the adventures of De Sardet. This time you play as a native of Teer Fradee, uprooted by force from your island and taken to the continent of Gacane, where the colonists are from. In this old world ravaged by war and scarred by the Malichor plague and the political scheming of the different factions, you must regain your freedom and control of your own destiny. Using diplomacy, cunning or combat, as well as help from allies you make, it's up to you

Millicom announces the terms of its rights offering18.5.2022 08:00:00 CEST | Press release

NOT FOR RELEASE, PUBLICATION OR DISTRIBUTION DIRECTLY OR INDIRECTLY, IN WHOLE OR IN PART, IN OR INTO AUSTRALIA, CANADA, HONG KONG OR SINGAPORE OR ANY OTHER JURISDICTION WHERE SUCH RELEASE, PUBLICATION OR DISTRIBUTION WOULD BE UNLAWFUL OR WOULD REQUIRE ADDITIONAL DOCUMENTS TO BE PREPARED OR REGISTERED OR REQUIRE ANY OTHER ACTIONS TO BE TAKEN. PLEASE REFER TO “IMPORTANT INFORMATION” AT THE END OF THIS PRESS RELEASE. Millicom announces the terms of its rights offering Luxembourg, May 18, 2022 – The board of directors of Millicom International Cellular S.A. (“Millicom”, the “Company” or “we”) has today, making use of the authorization provided for in the Company’s articles of association, resolved on a rights offering (the “Rights Offering”) granting preferential subscription rights to existing holders of sharesand Swedish Depositary Receipts (“SDRs”) to subscribe for up to 70,357,088 shares in aggregate (including in theform of SDRs) and hereby announces the terms of the Rights Offering.

AB Klaipėdos nafta (KN) will hold an Investor Conference Webinar to introduce unaudited financial results for the three months of 202218.5.2022 08:00:00 CEST | Press release

KN invites shareholders, investors, analysts, and other stakeholders to join its investor conference webinar scheduled on the May 27th of 2022 at 9.00 am (EET). The presentation will be held in English. The webinar will be hosted by KN Chief Executive Officer Darius Šilenskis and Chief Financial Officer Mindaugas Kvekšas who will introduce the performance and unaudited financial results of KN for the three months of 2022. After the presentation investors are welcome to ask questions. Due to limited webinar time, we encourage participants to send their questions before the webinar until May 25th to emilija.ivanauskaite@nasdaq.com How to join the webinar? To join the webinar, please register via following link:https://nasdaq.zoom.us/webinar/register/WN_aVz8e35rRqO1UC5O3WBp4AYou will be provided with the webinar link and instructions how to join successfully. When joining the webinar for the first time, you will be asked to download the plug-in which will take only few seconds. In case pl