Maha Energy AB har underrättats om att kontrakterad borrigg i Oman har dragits tillbaka

Maha Energy AB (publ) har underrättats av Global Business Services (“GBS”) att den kontrakterade borriggen GBS-1 (tidigare OGI-4) inte längre kommer att vara tillgänglig för Maha Energy i Oman. Detta innebär att den planerade borrstarten av de första sex brunnarna på Mafraqfältet försenas.

GBS har meddelat Maha Energy att de inte kan leverera borriggen GBS-1 (tidigare OGI-4) främst på grund av tekniska brister som upptäckts under inspektioner strax innan mobiliseringen. Maha arbetar nu på att hitta alternativa lösningar, men detta innebär att borrningen av de sex brunnarna på Mafraq kommer att försenas. En reviderad tidplan kommer att meddelas så snart som ytterligare information finns tillgänglig.

”Då vi arbetat väldigt hårt för att få allt på plats och starta borrningarna innan den sista juni är vi mycket besvikna över att GBS nu beslutat att inte leverera den kontrakterade borriggen i sista minuten. Men eftersom borrplatser och all annan borrutrustning nu står klart så är vi redo för start så snart en ny borrigg kommit på plats.” säger Jonas Lindvall, VD på Maha Energy.

Mafraqfältet i Oman är ett utvärderat och produktionstestat tjockoljefält i Oman. En tidigare operatör testade drygt 15 700 fat av tjockolja från en enda brunn vid ett 23-dagars brunnstest 1991. Planen var att påbörja borrningen av de första sex brunnarna på fältet i slutet av juni.

Övrigt

Informationen lämnades, genom nedanstående kontaktpersons försorg, för offentliggörande den 7 juli 2022, kl.15:45 CET.

För mer information, kontakta:
Jonas Lindvall (VD)
jonas@mahaenergy.ca

Victoria Berg (Investor Relations)
victoria@mahaenergy.ca

Kort om Maha

Maha Energy AB (publ) är ett listat, internationellt uppströmsolje- och gasbolag vars affärsverksamhet inkluderar prospektering, utveckling och produktion av råolja och naturgas. Strategin är att inrikta sig på att utveckla underpresterande kolvätetillgångar på en global basis. Maha är verksam på fyra oljefält, Tartaruga- och Tiefältet i Brasilien samt LAK Ranch och Illinois Basin i USA. Bolagets aktier är listade på Nasdaq Stockholm (MAHA-A). Bolagets huvudkontor ligger i Stockholm, Sverige. Bolaget har även ett tekniskt kontor i Calgary, Kanada, samt operativa kontor i Grayville, Illionis, USA och i Rio de Janeiro, Brasilien. För mer information, vänligen besök vår hemsida www.mahaenergy.ca

ObsEva Files Second Quarter 2022 Financial Statements17.8.2022 22:01:00 CEST | Press release

Ad hoc announcement pursuant to Art. 53 LR of the SIX Swiss Exchange Geneva, Switzerland and Boston, MA – August 17, 2022 – ObsEva SA (NASDAQ: OBSV / SIX: OBSN), a biopharmaceutical company developing and commercializing novel therapies to improve women’s reproductive health, today published its Second Quarter 2022 Financial Statements. The Second Quarter 2022 Financial Statements may be found on the financial section of the Company’s website, here or directly via the link here. About ObsEva ObsEva is a biopharmaceutical company developing novel therapies to improve women’s reproductive health and pregnancy. Through strategic in-licensing and disciplined drug development, ObsEva has established a clinical pipeline with development programs focused on new therapies for the treatment of preterm labor and improving clinical pregnancy and live birth rates in women undergoing in vitro fertilization. ObsEva is listed on the Nasdaq Global Select Market and is traded under the ticker symbol “O

GOGL - Invitation to presentation of Q2 2022 Results17.8.2022 19:30:59 CEST | Press release

Golden Ocean Group Limited (the “Company) will publish its financial results for the second quarter of 2022 on Thursday August 25, 2022. In connection with the release, a conference call and webcast will be held as described below: Conference call and webcast A conference call will be held at 4:00 P.M. CET (10:00 A.M. New York Time) on Thursday August 25, 2022. The presentation will be available for download from the Investor Relations section at www.goldenocean.bm (under "Presentations") prior to the conference call/webcast. In order to listen to the presentation you may do one of the following: a. Webcast Visit the Investor Relations section of the Company’s website at www.goldenocean.bm and click on the link to “Financial Calendar and Webcast”, or access directly via the webcast link below. GOGL Q2 2022 Webcast b. Conference Call Participants will need to register online prior to the conference call via the link below. Dial-in details will be available when registered. GOGL Q2 2022

Changes in Nokia Corporation's own shares17.8.2022 18:30:00 CEST | Press release