Play Magnus AS

Magnus Trainer nå tilgjengelig for Android brukere

Nå kan også to milliarder Android brukerne verden over få sjakkopplæring av Magnus Carlsen.

Magnus Carlsen er lidenskapelig opptatt av sjakk, og ønsker at flest mulig får muligheten til å dele hans sterke interesse for dette spillet. Magnus Trainer appen er utviklet av selskapet hans, Play Magnus AS, som også står bak den suksessfulle appen med samme navn. Play Magnus appen er lastet ned i over 200 land.

Appen Magnus Trainer har foreløpig kun vært tilgjengelig for iOS. Nå får over to milliarder Android brukere tilgang til appen som kan hjelpe dem med å utløse sitt sjakk-potensiale.

“Vår første app, Play Magnus, lar deg spille mot Magnus Carlsen på forskjellige nivåer, fra han er fem år og opp til dagens alder. Vi så at mange av brukerne ble sittende fast i alderene syv og åtte år, og ønsket derfor å lage en plattform som lærer deg å spille sjakk på en morsom og interaktiv måte”, sier Kate Murphy, administrerende direktør i Play Magnus AS.

Magnus Trainer inneholder flere unike mini-spill, utviklet av sjakk-stormestere i tett samarbeid med Magnus. Spillene er basert på de samme teoriene og teknikkene som han selv har brukt i sin opplæring og karriere. Appen er tilpasset alle nivåer, og lærer deg alt fra hvordan de forskjellige brikkene flytter seg til hvordan du setter sjakk-matt.

“Trainer appen er utviklet med en abonnement funksjon, med nye teorikurs hver uke. Vi oppdaterer stadig appen med nytt innhold for å holde den relevant for alle brukerne, og samtidig la de utvikle seg sammen med appen”, sier Murphy.

Magnus Trainer blir lansert på Google Play 9. mars på engelsk, og nye språk vil bli tilført forløpende.

For mer informasjon eller et intervju, vennligst kontakt:
Pernille Stensli
pernille.stensli@leidar.com

Om Play Magnus AS

Play Magnus AS
Tordenskiolds gate 2

Play Magnus er selskapet bak appene Play Magnus og Magnus Trainer. Appene inngår som en del av selskapets visjon om å bruke sjakk som et morsomt verktøy til å gjøre verden litt smartere. Selskapets produkter har over to millioner nedlastinger og en global brukergruppe.

Følg pressemeldinger fra Play Magnus AS

Registrer deg med din e-postadresse under for å få de nyeste sakene fra Play Magnus AS på e-post fortløpende. Du kan melde deg av når som helst.

Siste pressemeldinger fra Play Magnus AS