Magnus Franer-Erlingsen ny ansvarlig redaktør og daglig leder i Jarlsberg Avis

Magnus Franer-Erlingsen (37) er ansatt som ansvarlig redaktør og daglig leder i Jarlsberg Avis i Holmestrand. Han tiltrer 1. juli.
Magnus Franer-Erlingsen tiltrer som ny redaktør i Jarlsberg Avis i Holmestrand 1. juli.

Magnus har de siste tre årene hatt samme rolle i Sande Avis. Før dette var han seks år i Jarlsberg Avis som journalist, redaksjonsleder og frontsjef.

– Jeg er svært glad for å ha blitt tiltrodd denne muligheten. Holmestrand er en by og kommune jeg kjenner godt, og her er det mye spennende utvikling å ta tak i. Jeg ser fram til å begynne arbeidet med å utvikle Jarlsberg Avis videre sammen med en dyktig og dedikert redaksjon, sier Franer-Erlingsen.

Øyvind Bladt Hagen, styreleder i Jarlsberg Avis og regiondirektør for Amedia Buskerud og Vestfold er godt fornøyd med ansettelsen av Franer-Erlingsen.

– Magnus har god redaksjonell forståelse, ledererfaring og personlige egenskaper som gjør at han etter vår vurdering er den beste kandidatene til å lede Jarlsberg Avis. I tillegg til solid utdannelse har han de siste årene gjennomført Amedias program for ledertalenter og er nå i ferd med å avslutte Amedias program for strategisk ledelse, sier Bladt Hagen.

– Det er en styrke at Amedia utvikler ledere som kjenner godt til “verktøykassa” og strategien til konsernet, sier Bladt Hagen.