Mad arkitekter flytter til Pilestredet 27

Ombruk og gjenbruk er en selvfølge når Mad arkitekter flytter til Pilestredet 27, rett ved Universitetet i Oslo. Lokalene omfatter et stort areal på gateplan, der naboer, kunder og andre forbipasserende ønskes velkommen inn. Dette blir mye mer enn et arkitektkontor.

Her blir det takhøyde og hjerterom for våre kunder, samarbeidspartnere, studenter, naboer, alle som er interessert i byutvikling og arkitektur, og forbipasserende som har lyst på en kopp kaffe, forteller Åshild Wangensteen Bjørvik.

- Mad AS har opplevd en sterk vekst de siste årene og vi ser frem til å få mer plass og flere muligheter i våre nye lokaler, sier daglig leder i Mad i Oslo, Åshild Wangensteen Bjørvik.

- Vi er storfornøyde med Pilestredet 27 som ligger perfekt til, midt i sentrum og i Tullinkvartalet. Utleier er Jahr Gruppen AS og leieforholdet omfatter 1100 m2 i 2. etasje og 170 m2 i 1. etasje. Nå gleder vi oss til å bli en del av nabolaget, og til å sette «Mad-preg» på lokalene i form av gjenbruk og ombruk, forteller Bjørvik.

Åpner café
Mad overtar lokalene på gateplan allerede 1. september.

- Her skal vi etablere en café og skape rom for kreativitet, samarbeid, debatter, sosiale nettverk, formidling og mye mer – helt i vår ånd. Det blir takhøyde og hjerterom for våre kunder, samarbeidspartnere, studenter, naboer, alle som er interessert i byutvikling og arkitektur, og selvfølgelig for de som bare har lyst på en kopp kaffe, sier hun.

Innredningsarbeidene er allerede i full gang og det er interiørarkitektene Sane, en del av Mad, som har hovedansvaret for prosjektering og oppfølging.

- Vi har avdekket mange originale bygningsdeler i dette flotte gamle bygget, som nå eksponeres. Av materialene vi tilfører i ombyggingen vår, vil en stor del være ombrukte materialer og nye konsepter, forteller Bjørvik.

Hun lover at det er all grunn til å glede seg og oppfordrer alle til å følge med i sosiale medier.

- Her vil vi fortelle og vise frem, litt etter litt, helt frem til vi åpner dørene for våre gjester i løpet av høsten, avslutter Bjørvik.

Mad flytter til de nye lokalene i løpet av februar 2021.

Om Mad AS

Mad arkitekter har vunnet en rekke priser for sin nyskapende arkitektur, blant annet Statens Byggeskikkpris, Oslo Bys Arkitekturpris og Cityprisen. Virksomheten som ble etablert i 1997, har arkitektkontorer i Oslo, Bergen, Stavanger og Fredrikstad.

Følg saker fra Mad

Siste saker fra Mad

Mad arkitekter vant Bergen kommunes arkitektur- og byutviklingspris27.11.2020 14:10:05 CETPressemelding

Identitetsløs byutvikling på borgernes bekostning6.11.2020 12:34:19 CETKronikk