Mabel slipper endelig sitt debutalbum "High Expectations"

Den svensk-britiske artisten slipper i dag sitt etterlengtede debutalbum som inneholder sanger som Mad Love, Bad Behaviour og monster-hiten Don't Call Me Up

Mabel has today released her stunning debut album, ‘High Expectations’. Featuring global smash ‘Don’t Call Me Up’ (also the biggest-selling single by a UK female artist this year) and recent Top 10 ‘Mad Love’ – alongside future classics like ‘OK (Anxiety Anthem)’ – an extensive run of live dates into February 2020 continues this summer as below.

Empowered, uplifting and emotive, ‘High Expectations’ is a record – and a state of mind, in many ways – that Mabel has worked towards her whole life; even going so far as to get the title tattooed phonetically on her neck when she first thought of it two years ago, knowing firmly that it would never change. Here is a still just 23 year old writing with startling candour on young love, identity, girl power, and mental health. And on that road to ‘High Expectations’, Mabel’s music has become a soundtrack – for her impassioned young fanbase, but also for herself – on how to turn those vulnerabilities into your advantages.

Even on the brink of release, Mabel appears poised to take her place on pop’s throne – having already been nominated for two BRIT Awards, she is now approaching 4 million single sales in the UK alone, has surpassed 1 billion streams, and sold out a series of worldwide shows. The fact that Mabel has done so in her own warts-and-all style – stripping away music’s artifice whilst keeping true to its giddiness and excitement – may be her gift. Because like all great pop stars, Mabel was never going to settle for anything other than her own ‘High Expectations’: watch her seize her moment, soak it in, and keep reaching higher still.

Mabel will perform at Rockefeller on March 8th next year. Get your tickets here

Nyhetsbrev fra Universal Music11.10.2019 11:38:04 CESTPressemelding

God fredag! Her er ukens nyhetsbrev fra Universal. Ruben er ute med ny musikk og klar for Senkveld! Nick Strand og Mio med en helt ny versjon av hiten "Can't Get Over You" Tracklisten til filmen Charlie's Angels er nå ute. Albumet inneholder elleve låter hvor man finner artister som blant annet Ariana Grande, Nicki Minaj, Alma, Donna Summer, Stefflon Don og Danielle Bradbery og slippes 1. november. Filmen har premier på norske kinoer 29. november. Denne uken kom den fantastiske videoen til Halseys låt "Graveyard". Videoen er regissert av Anton Tammi og billettene til konserten i Oslo Spektrum er ute for salg nå. Britiske YUNGBLUD (Dominic Harrison) har teamet opp med Dan Reynolds fra Imagine Dragons på den nye låten "original me". Låten er skrevet av Harrison og Reynolds og blir å finne på YUNGBLUDS EP the underrated youth som slippes 18. oktober. "fortjent" er første låt ut fra Ka2s kløbbete alias Kløbb Ka2, et klubbkonsept skreddersydd for lange lørdagskvelder på dansegulvet – med be

Nick Strand og Mio med en helt ny versjon av hiten "Can't Get Over You".11.10.2019 08:53:49 CESTPressemelding