Lyse og Viking sikter mot 30 års samarbeid med historisk avtale

Samarbeidet mellom Lyse og Viking ble etablert i 1994 og forlenges nå med inntil fem nye år. Industri- og teknologikonsernet inngår en ny sponsoravtale med klubben som for første gang dekker både satsing på kvinner og menn, bredde og topp. - Dette er et viktig bidrag til mer fotballglede, kraft og kjærlighet, sier markedssjef i Viking Kjartan Salvesen.

Når Lyse og Viking signerer en ny avtale for fem år (3+2), er det en historisk avtale som inngås. For første gang omhandler avtalen både menn, kvinner og breddelagene. Viking som klubb går foran i et viktig likestillingsarbeid, og dette har vært av stor betydning for Lyse.

- Lyse og Viking viderefører med dette et omfattende og langsiktig fellesskap. Vi har spilt hverandre gode i snart 30 år, vi har vært gjennom nedturer og oppturer. Sponsoravtalen som nå er signert for 2022-2026 er ikke bare et løfte om fortsatt godt lagspill, men også om å bidra til at bredden blir styrket, og at Viking blir en foregangsklubb for kvinnefotballen. Med denne avtalen tar vi det neste skrittet i en ny og spennende retning, sier sponsoransvarlig i Lyse, Cathrine Suttie.

Like muligheter for alle
Det mest synlige beviset på at Viking mener alvor når det gjelder kvinnefotball offentliggjøres i dag. Samme drakt skal bæres av både kvinner og menn, og på sikt skal det gi like muligheter for å møte motstanderne på stadion.

– I Viking synes vi det er fantastisk å kunne fortsette samarbeidet med en partner som er solid og nyskapende. Vi gleder oss til å sammen skape gode opplevelser og nye historiske øyeblikk. Lyse har betydd mye for Viking i over 25 år, og vi er takknemlige for at det gode samarbeidet skal fortsette, sier markedssjef i Viking, Kjartan Salvesen, etter signeringen av klubbens største sponsoravtale.

Skal styrke bærekraftsarbeidet
I tillegg til å støtte klubben med ressurser og et godt samspill, vil Lyse, i kraft av avtalen også bidra til at Viking skal bli en mer bærekraftig klubb. Det innebærer at Viking skal minske sitt miljøavtrykk, med tett rådgivning fra Lyse.

– Vi har aldri hatt så mye godt innhold i avtalen som nå. Viking engasjerer hele regionen, og denne avtalen gir oss et godt utgangspunkt for å bidra med positive opplevelser for alle oss som bor her, sier Cathrine Suttie i Lyse.

Bildetekst:
Viking jubler over den nye sponsoravtalen som er inngått mellom samarbeidspartnerne gjennom mer enn 25 år. Foran fra venstre daglig leder i Viking, Eirik Bjørnø, markedssjef i Viking, Kjartan Salvesen, Cathrine Suttie og Astrid Norheim fra Lyse.

For kontakt i Viking:
Kjartan Salvesen, markedssjef: tlf 971 11 111. kjartan.salvesen@viking.no