Moreld

Lundin Energy tildeler Moreld Capnor viktig rammekontrakt

Moreld Capnor, et selskap i Moreld gruppen, er nylig blitt tildelt en rammekontrakt med Lundin Energy. Kontrakten innebærer laser scanning, engineering, samt digitale løsninger som Ayelix Scan Data Management system.

Dette er en strategisk viktig avtale for Moreld Capnor, og vi takker Lundin for tilliten de har vist gjennom denne tildelingen, sier Gunnar Dirdal, daglig leder i Moreld Capnor. Det er viktig med kontrakter som gir en forutsigbarhet gjennom sin varighet. Lundin har her svart med en kontrakt på 3 år med opsjon på 2 + 2 år, som gir et godt grunnlag for et langsiktig samarbeid.

Moreld Capnor bidrar til reduserte kostnader og miljøgevinster ved arbeid på eksisterende offshore anlegg. Gjennom bruk av smarte løsninger som 3-dimensjonal laser scanning, får man svært høy nøyaktighet ved bruk i designarbeid. Besparelsene med bruk av våre digitale verktøy oppnås gjennom mer effektiv jobbutførelse, minimering av feil i prosjektgjennomføringen og gjennom færre reiser offshore, sier Gunnar Dirdal videre.

Dette treffer Morelds visjon om å være en sterk bidragsyter mot en mer bærekraftig fremtid, sier Geir Austigard konsernsjef i Moreld gruppen.

Om Moreld

Moreld
Hospitalsgata 4
4006 Stavanger

Moreld is an industrial group created through the merger of a collection of service companies with roots in the North Sea offshore energy sector. As the energy sector prepares for a transition towards a low-carbon future, Moreld aims to establish itself as a leader in providing end-to-end sustainable solutions to all energy industries.

Følg pressemeldinger fra Moreld

Registrer deg med din epostadresse under for å få de nyeste sakene fra Moreld på epost fortløpende. Du kan melde deg av når som helst.

Siste pressemeldinger fra Moreld

Moreld launches Moreld Aqua, an independent solutions provider to the Aquaculture industry. A commercial agreement with Erko Seafood is secured to design and build an offshore fish farm.14.6.2021 09:00:00 CEST | Press release

Today Moreld announces the formation of an aquaculture business unit with in-house access to competitive technologies within offshore fish farm design, digital solutions (SCADA+) and hybrid battery modules. By establishing Moreld Aqua, Moreld will be able to offer turn-key solutions to support sustainable growth in the aquaculture industry.

Moreld announces the appointment of Hans Jakob Hegge as the company’s new CFO. 27.5.2021 08:45:10 CEST | Press release

Hans Jakob Hegge will replace Endre Folge who has decided to pursue challenges outside Moreld. Hans Jakob has spent the last 25 years working with Equinor (formerly Statoil) both in Norway and internationally in senior positions, most recently as Country manager US. Hegge was CFO of Equinor in the period 2015-2018 Moreld’s CEO, Geir Austigard, comments: “I am delighted that Hans Jakob has agreed to be our new CFO: he has the knowhow, leadership skills and passion to ensure that Moreld reaches its objectives as a major player in the ongoing energy transition. I would like to thank Endre Folge for his invaluable dedication and contribution in establishing Moreld and wish him all the best in his future endeavours.” Mr Hegge comments: “I am looking forward to taking on the role as CFO of one of the most forward leaning energy companies in Norway, with ambitious growth targets and operations across all parts of the NCS and internationally.” Mr Hegge’s start date will be announced in the nea