Lukas Graham teamer opp med superstjernen Khalid!

Med ny musikk åpner den danske verdensstjernen Lukas Graham opp om de personlige historiene og om opp- og nedturene som fulgte i kjølvannet av det største eventyret i dansk musikkhistorie noen gang. Midt i suksessen, det internasjonale gjennombruddet og en reise som ble dokumentert brutalt ærlig i den kritikerroste filmen 7 Years of Lukas Graham, fulgte også en hverdag med personlige kamper, usunn selvmedisinering og for mye alkohol.

En hard, men lærerik reise som til slutt brakte Lukas dit han mest trengte å gå: hjem.

”Jeg mistede balancen, mens jeg stod på kanten mellem mine to største drømme: musikken og familien. Og som de fleste nok ville have gjort i mit sted, faldt jeg. Jeg er lykkelig for min kone, mine unger og alle de mennesker, jeg har omkring mig - både personligt og professionelt. De samler mig op, når jeg er nede og gør, at glæden og kunsten, at skrive sange, er til stede hver eneste morgen, når jeg cykler afsted mod mit studie” -  Lukas Graham.

Og det er nettopp i dette studioet, tilbake i København hvor det hele startet, at Lukas har teamet opp med verdensstjernen Khalid på sin nye singel Wish You Were Here.

Det er ikke bare Khalid som drysser stjernestøv over Wish You Were Here.

Låten ble skrevet av Lukas Graham i samarbeid med en av de største amerikanske låtskriverne i nyere tid: Ryan Tedder.

OneRepublic-sangeren brøt virkelig gjennom lydmuren på midten av 00-tallet med hits som Apologize og Stop and Stare.

Tedder har i mer enn 15 år satt sitt særegne preg på popverdenen som låtskriver på hits med superstjerner som Adele, Maroon 5, Jonas Brothers, Taylor Swift og Beyoncé.

Få med deg Lukas Graham på turné i Norge. Se datoer HER.

Universal Music AS er verdens, og Norges, største musikkselskap og representerer blant annet artister som Astrid S, The Weeknd, TIX, Ramón, Post Malone, Ariana Grande, Dagny, Ruben, Shawn Mendes, The Beatles, Odd Nordstoga, Drake, Imagine Dragons, The Rolling Stones m.fl.

Ny musikk fra Sam Smith, Stormzy, Shania Twain, Guns N' Roses og Zoe Wees!23.9.2022 10:46:05 CEST | Pressemelding

Astrid S slipper sin nye singel «Come First» Første låt fra Rubens kommende album er her! Jon Ranes slipper debutalbumet sitt - Loverboy Marstein debuterer som soloartist – Medici Marstein SG Lewis slipper sitt andre album AudioLust & HigherLove, i januar. En av låtene som er med på albumet er den nye singelen “Vibe Like This”, hvor han har fått med seg Ty Dolla $ign og den fremadstormende LA-artisten Lucky Daye. SG har virkelig befestet sin posisjon som en av de mest ettertraktede produsentene om dagen og har samarbeider med Elton John, Clairo, Khalid, Dave og Dua Lipa – for å nevne noen. Den legendariske fem-ganger GRAMMY-vinnende og bestselgende kvinnelige countryartisten, Shania Twain har avduket sin første nye singel siden 2017, kalt "Waking Up Dreaming". Dokumentaren “Not Just A Girl” som omfatter Shanias lange banebrytende karriere hadde premiere på Netflix tidligere i år. Sjekk ut traileren her. Guns N’ Roses annonserer den ultimate samlingen for bandets 1991 multiplatina-utgiv

Jon Ranes slipper debutalbumet sitt - Loverboy22.9.2022 15:50:38 CEST | Pressemelding

Jon Ranes, også kjent som Loverboy, artistdebuterte i 2017 med rapgruppen og fenomenet UNDERGRUNN. Siden den gang har de spilt festivaler og scener rundt i hele Norge, deriblant Øyafestivalen, Slottsfjell og Sentrum Scene. Parallelt med musikervirksomheten har Ranes også en lovende skuespillerkarriere, og er blant annet å se i «Ut og stjæle hester», den kommende NRK serien «Flus» og «Pørni». Nå er 20 åringen fra Lille Tøyen klar med debutalbumet «Loverboy». 20 år gamle Jon Ranes fra Lille Tøyen i Oslo slipper sitt første soloprosjekt, under sitt ekte navn. Albumet har fått tittelen «Loverboy», som er aliaset hans fra rapgruppen UNDERGRUNN. Albumet inneholder 7 spor. Med «Loverboy» henter Jon Ranes inspirasjon fra skadinavisk visepop. Visjonen er å “skape et organisk univers med pop elementer”, som han forteller selv. Jon Ranes debuterte som soloartist under årets by:Larm festival. Jon Ranes om album: - “Jeg begynte å leke med tekst og produksjon til mitt eget prosjekt for ca to år side