Lukas Graham med selvransakelse på nytt album

Våre danske venner i Lukas Graham er klare med det nye nye albumet 4 (The Pink Album). Albumet består av elleve nye låter og beskriver hans reise gjennom årene for å finne tilbake til seg selv, noe som gjør dette til hans mest autentiske og reflekterende album til dags dato.

Etter å ha bearbeidet tapen av faren, blitt far selv og kommet seg gjennom opp- og nedturene artistlivet byr på, følte Lukas seg fanget i en ond sirkel.

I 2020 tok han beslutningen om å bli edru og fokusere på familien og musikken. Han fant tilbake til sine røtter som låtskriver og tilbake til det samme gamle øvingslokalet hvor det hele starte, en 10-minutters sykkeltur fra sitt hus i København. Her skrev han det nye albumet som reflekterer over livet og hva han har opplevd siden det hele startet for over syv år siden med megahiten “7 Years“.

Om albumet sier Lukas: “4 (The Pink Album) is pure self-reflection. I’m not saying I’ll never have a drink ever again, but I went clean. It had gotten to the point of self-medicating, so I stopped. Over the past couple of years, it became fun to write songs again, go to rehearsal, and work with music. I embraced the art of it. I’m not trying to be a professional anymore, because all I want to do is be a happy amateur”.

I fjor var det syv år siden Lukas Graham satte hjembyen Christiania i København på kartet og trollbandt og engasjerte publikum over hele verden. Hitlåtene “7 Years“ og “Love Someone“ ga ham tre Grammy-nominasjoner, milliarder av streams og utsolgte show over hele Europa og Nord-Amerika.

Lukas Graham kan oppleves live 7. februar på Sentrum Scene i Oslo som er første stopp på turneen. I alt spiller de i åtte byer rundt om i Norge, se alle datoer HER.

Universal Music AS er verdens, og Norges, største musikkselskap og representerer blant annet artister som Astrid S, The Weeknd, TIX, Ramón, Post Malone, Ariana Grande, Dagny, Ruben, Shawn Mendes, The Beatles, Odd Nordstoga, Drake, Imagine Dragons, The Rolling Stones m.fl.

Plaza slapp sitt solo debutalbum «Plaza O Plomo» sist fredag31.1.2023 18:30:00 CET | Pressemelding

Selv om UNDERGRUNN på ingen måte er over og ut, ser flere av medlemmene frem og tar steget videre med solokarrierer. Gabriel Doria, bedre kjent som Plaza, er ikke et unntak. Den 20 år gamle artisten slapp sitt høyest etterlengtede solo debutalbum «Plaza O Plomo» 27. Januar. Albumet er en kompromissløs og naken skildring av Plaza, hvor han har lekt med ulike sjangere og testet ting han aldri har gjort tidligere. 20 år gamle Plaza slapp endelig sitt etterlengtede solo debutalbum «Plaza O Plomo» 27 januar. Det har ikke vært en enkel prosess for den unge artisten. Som Plaza selv sier: “Å jobbe med et soloalbum for første gang har vært lærerikt og deilig, men samtidig vanskelig og tidskrevende. Det er en helt annen prosess enn å lage et gruppe-album.” Plaza reiste til Rio de Janeiro i Brazil, hvor hans far er ifra, med fire venner (s/o Frkvns, Orkidé og Rik Pappa) for å få nye ideer, impulser og visjoner til albumet. HØR «Plaza O Plomo» HER Se musikkvideoen til «Mata : Come» her Plaza beskr

Tina & Bettina klare for MGP-finalen med "Queen"30.1.2023 16:14:03 CET | Pressemelding

Tina & Bettina er ute med sin første låt på engelsk, nemlig “Queen”. Etter å ha gjort sitt inntog på TikTok for et år siden, har duoen sluppet både nye og kjente låter på Spotify. Nå er de klare for å slå gjennom internasjonalt, og håper at MGP kan være deres døråpner til resten av Europa. Under helgens MGP-finale fremfører finalistene “Queen” for første gang live. Hør låten her. Tina og Bettina er født og oppvokst på Smestad i Oslo. De er på mange måter pionerer i bloggverdenen, og var i mange år kjent for å ha den mest toneangivende videobloggen i hele Skandinavia. Nå har de tatt skrittet inn i musikkbransjen, og ønsker å være forbilder for en ny generasjon unge, priveligerte kvinner.

Ny musikk fra Ghost & Def Leppard, Paula Jivén, Lil Yachty, Daniel Caesar og SG Lewis!27.1.2023 10:54:09 CET | Pressemelding

Lyttefest for Metallicas nye album 13. april på kino verden over! Jonathan Floyd henter inspirasjon fra cheezy 80’s film i ny låt! Atle Pettersen klar for MGP med “Masterpiece” Sam Smith endelig ute med Gloria I 2022 ga Grammy-vinnende Ghost ut sitt femte album IMPERA. Albumet inneholder blant annet hitsingelen “Spillways”, som på under et år har blitt strømmet over 50 millioner ganger. Den gjensidige beundring mellom Ghost og Def Leppard har blitt godt dokumentert i intervjuer og et samarbeid mellom dem føles åpenbart. I går, torsdag 26. januar slapp “Spillways” med Joe Elliott som innslag. Siden debuten med singelen "What Are You Hungry For?" i 2021 har svenske Paula Jivén vært en følge med på. Allerede som 19-åring lager Jivén trollbindende original popmusikk, og hun har allerede klart å dyrke en helt enestående stemme som artist. Etter å ha gitt ut sin debut-EP "The Duality In Me" i 2022, går Paula inn i det nye året med kjempesingelen "Can We Talk About Me?". Høsten 2022 spilte Pa

Sam Smith endelig ute med Gloria27.1.2023 08:00:00 CET | Pressemelding

Etter suksessen med låten “Unholy” er Sam Smith klar med albumet Gloria. Albumet har før slipp solgt til gull i Norge og består av 13 nye låter som beskrives som et "coming of age"-prosjekt som gir håp og hjalp artisten selv gjennom mørke tider. Om albumet sier Smith: “Gloria got me through some dark times and was a beacon for me in my life,”, “I hope it can be that for you. Thank you for waiting so long”. Dette er deres første album siden Love Goes fra 2020 og gjestes av Ed Sheeran, Kim Petras, Jessie Reyez og Koffee. Smith jobbet på det nye albumet i Los Angeles, Jamaica og London, og har med seg blant annet norske Stargate som produsenter. I 2015 vant Sam “Record Of The Year” og “Song Of The Year” med låten “Stay With Me” og “Best New Artist” og “Best Pop Vocal Album” for In The Lonely Hour. “Unholy” er nominert til Grammy i kategorien “Best Pop Duo/Group Performance”. Seks år etter sin siste konsert i Norge, kommer superstjernen tilbake. 6. mai spiller Sam Smith for et utsolgt Oslo