Lovdata valgte BDO

Lovdata har valgt BDO som leverandør av ERP, CRM og støttesystemer.

– Vi takker Lovdata for tilliten, og er glade for at valget falt på oss i BDO, sier Andreas Ystgaard Tjemsland, leder for Regnskap i BDO.

Tre leverandører var med i en lukket anbudskonkurranse da Lovdata søkte en «samarbeidspartner for fremtiden» av tjenester inn i sitt ERP-prosjekt i mars i år.

BDO ble valgt etter en totalvurdering på blant annet forståelse av kundens behov nå og fremover, kvalitet i leveransen og tilbudt kompetanse.

Leveransen BDO i første omgang skal levere er et forprosjekt for å finne de løsningene og digitale plattformer som passer Lovdata best. Så er det en opsjon på å gjennomføre hovedprosjektet med implementering til høsten.

– Lovdata har vært veldig presise i sin kravspesifikasjon og det legger gode rammer for forprosjektet. Vi tilbyr stadig oftere et forprosjekt til nye kunder, så får vi en god gjennomgang av hvilke systemer og tjenester som passer dem aller best. Det er lettere å treffe riktig når vi lærer kunden bedre å kjenne, sier Ystgaard Tjemsland.

Johan Pettersson, manager i BDO Regnskap og kundeansvarlig for Lovdata sier han ser frem til å begynne å jobbe med Lovdata.

– Det er alltid spennende å jobbe med nye kunder. Vi vil jobbe for å tilstrebe at de skal få den støtten de trenger og litt til. Vi strekker oss alltid langt for at kundene skal bli fornøyd, sier Pettersson.

Lovdata er en privat stiftelse opprettet i 1981 av Justisdepartementet og Det juridiske fakultet i Oslo. Stiftelsens formål er å opprette, vedlikeholde og drive systemer for rettslig informasjon

Over hele landet jobber tusenvis av virksomheter og organisasjoner hardt for å skape verdier. Og over hele landet er BDO til stede for å hjelpe dem. Vi er et internasjonalt rådgivnings- og revisjonsselskap med dypt fotfeste i norsk samfunns- og næringsliv. Vi kjenner utfordringene, ser mulighetene og engasjerer oss sterkt for at kundene våre skal nå målene sine.

I Norge har vi  2200 ansatte og 60 kontorer over hele landet. Våre kunder er alt fra store, verdensomspennende selskaper til små og mellomstore bedrifter. Vi har kunder fra de fleste bransjer i både privat og offentlig sektor.