Å Strøm

LOS har økt kundetilfredshet og strømbransjens mest lojale kunder

Mens kundetilfredsheten i strømbransjen generelt svekkes - er situasjonen motsatt for LOS. I den nasjonale målingen EPSI 2020, som måler kundetilfredshet og lojalitet blant landets strømleverandører, øker LOS kundetilfredsheten fra toppåret i fjor, og skårer høyest av alle strømleverandørene på lojalitet og tillit.
Margit Unander, administrerende direktør i LOS

- Vi er selvsagt glade for de gode tilbakemeldingene fra kundene våre, som viser at vi leverer på kundens forventninger. Men selv om vi skårer høyt, jobber vi kontinuerlig med å forbedre oss. De siste årene har vi hatt innovasjon og nye digitale kundeløsninger høyt på agendaen, og vi vil gjøre det enkelt for kundene å ta gode valg. Derfor har vi blant annet utviklet bærekraftige løsninger for dem som ønsker å produsere sin egen strøm fra sola - og nylig lansert et hjemmeladerkonsept for kunder med elbil. Nye digitale kundeløsninger er snart klar for lansering, forteller Margit Unander, administrerende direktør i LOS.

LOS er landets tredje største strømleverandør, og leverer strøm og energirelaterte produkter og tjenester til privatkunder over hele Norge. I EPSI-målingen skårer LOS godt over bransjesnittet på alle parametre i målingen; omdømme, forvetninger, produktkvalitet, service, verdi for pengene, kundetilfredshet og lojalitet.

Øker kundetilfredsheten
I 2019 toppet LOS EPSI-undersøkelsen på både kundetilfredshet og lojalitet. LOS går helt til topps på lojalitet også i årets undersøkelse, men må se seg slått på kundetilfredshet av Gudbrandsdal Energi. Til tross for sølvplass, øker faktisk kundetilfredsheten i LOS fra 2019 til 2020. LOS skårer best på tillit og er også den med flest ambassadører blant kundene i følge NPS-skåren i undersøkelsen.

- Vi kniver med Gudbrandsdal Energi om å gi den beste kundeopplevelsen, og konkurransen skjerper oss til å bli enda bedre. Vi er glade for å se økningen fra fjorårets måling og setter veldig pris på disse tilbakemeldingene fra kundene våre, forteller Tone Tversland, marked- og kommunikasjonssjef i LOS, som også løfter fram et nytt funn, nemlig at kunder som har opprinnelsesgaranti på strømmen sin er langt mer fornøyd enn de som ikke har det.

Befester sin posisjon
EPSI Rating Norge er en leverandør av kundetilfredshetsanalyser, og er av mange ansett som en ekstern revisor av kundemassen. EPSI samler inn, analyserer og formidler informasjon om kunders forventninger, opplevd kvalitet og verdivurdering av produkter og tjenester. Selskapet er en del av EPSI Rating Group som gjennomfører kundetilfredshetsstudier i hele Norden og i en rekke andre europeiske land.

- Med denne undersøkelsen befester LOS sin posisjon som et selskap med mange fornøyde kunder, sier analyseansvarlig og daglig leder i EPSI Norge, Fredrik Høst.

Se resultatene i årets undersøkelse av strømbransjen her.

Disse strømleverandørene er med i EPSI-undersøkelsen:
Gudbrandsdal Energi
LOS
NTE
Lyse
Fjordkraft
NorgesEnergi
TrøndelagKraft
Hafslund Strøm
Øvrige leverandører

Margit Unander, administrerende direktør i LOS
Tone Tversland, markeds- og kommunikasjonssjef i LOS
EPSI-undersøkelsen LOS sammenlignet med bransjesnittet.
Rangering av strømleverandører EPSI 2020

Om Å Strøm

Å Strøm

LOS er en av landets ledende strømleverandør, og leverer strøm og energirelaterte produkter og tjenester til privatkunder over hele Norge. LOS ønsker å gjøre det enkelt for kundene å ta gode valg i en grønn energihverdag.

Følg pressemeldinger fra Å Strøm

Registrer deg med din e-postadresse under for å få de nyeste sakene fra Å Strøm på e-post fortløpende. Du kan melde deg av når som helst.

Siste pressemeldinger fra Å Strøm