LOS

LOS glad for Forbrukerrådets søkelys på strømpriser

Forbrukerrådet har i dag klaget inn 29 strømselskaper til Forbrukertilsynet for det de mener er omfattende prisjuks. LOS er ikke blant disse selskapene, men synes det er viktig at Forbrukerrådet nå setter søkelys på temaet.

- Alle våre spot- og innkjøpsprisprodukter er ren timesspot uten skjulte kostnader. Det er strømbørsen Nord Pool Spot, som basert på tilbud og etterspørsel, setter markedsprisen time for time. Det er denne timeprisen våre kunder betaler, forteller Tone Tversland, markeds- og kommunikasjonssjef i LOS.

Se pressemeldingen fra Forbrukerrådet her.

I en bransje med stor konkurranse og mange aktører kan det være vanskelig for forbrukeren å orientere seg om priser og avtaler.

- Villedende priser gir også ulike konkurransevilkår - og vi synes det er ryddig at alle kan konkurrere på like vilkår. Som strømleverandør er vi helt avhengige av kundens tillit - og vi er derfor opptatt av å være åpne og ærlige når vi snakker om våre strømpriser, sier Tversland.

LOS er landets tredje største strømleverandør med kunder over hele Norge. I 2019 ble LOS kåret til strømleverandøren med mest tilfredse og lojale kunder i den anerkjente undersøkelsen EPSI.

Om LOS

LOS

LOS er landets tredje største strømleverandør, og leverer strøm og energirelaterte produkter og tjenester til privatkunder over hele Norge. LOS ønsker å gjøre det enkelt for kundene å ta gode valg i en grønn energihverdag.

Følg saker fra LOS

Registrer deg med din epostadresse under for å få de nyeste sakene fra LOS på epost fortløpende. Du kan melde deg av når som helst.

Siste saker fra LOS