Å Strøm

LOS blant Norges mest bærekraftige bedrifter

LOS tar en sterk 12. plass når 149 bedrifter rangeres i Norsk Bærekraftbarometer. Forskningsprosjektet ved Handelshøyskolen BI har for første gang målt hvor bærekraftige norske bedrifter er, sett fra kundenes ståsted.

- LOS har i lang tid hatt miljø og bærekraft på dagsorden, og vi er stolte over at kundene gir oss en flott 12. plass blant 149 selskaper i Norge. Det sier Tone Tversland, som er markeds- og kommunikasjonssjef i LOS.

LOS får 69,4 i bærekraftscore i målingen. Resultatene viser også at bærekraft påvirker lojalitet i flere av bransjene som er målt og at jo høyere score på bærekraft, jo sterkere er effektene.

Norsk Bærekraftbarometer
I over 20 år har forskningsprosjektet Norsk Kundebarometer målt kundetilfredshet og lojalitet blant norske forbrukere. Nå er Norsk Bærekraftbarometer lansert for første gang.

- Totalt 149 bedrifter på forbrukermarkedet har blitt evaluert av sine egne kunder og mer enn 6000 personer har deltatt i undersøkelsen. Vi har bedt norske forbrukere vurdere bedrifter de er kunder hos på de tre hoveddimensjonene av bærekraft: økonomisk bærekraft, miljømessig bærekraft og sosial bærekraft, forteller Pål Rasmus Silseth, prosjektleder for Norsk Bærekraftbarometer.

Se alle resultatene fra undersøkelsen her: https://www.bi.no/forskning/norsk-barekraftbarometer/

Pådriver for energivennlige løsninger
Fokuset på bærekraft hos LOS handler både om at selskapet ønsker å gjøre mer selv, men også tilrettelegge for at kundene kan ta bærekraftige og gode energivalg.

Vi er opptatt av å sette minst mulig fotavtrykk på miljøet i alt vi gjør. Derfor har vi i en årrekke vært sertifisert Miljøfyrtårn, vi er Klimapartner - og en pådriver for klimavennlige energiløsninger for kundene, forteller Tversland.

LOS har vært tidlig ute med å lansere løsninger for kunder som ønsker å bli mer bærekraftige forbrukere. I samarbeid med ledende aktører, tilbys kundene:

• Løsninger for dem som vil produsere sin egen solstrøm - og selge overskuddsproduksjon tilbake til LOS. I samarbeid med Otovo - Norges ledende leverandør av solcelleanlegg.
  • Laderabatt langs veien for kunder med tilpasset strømavtale for elbiler - i samarbeid med Grønn Kontakt.
  • Installasjon av Eaase hjemmelander for rask og sikker lading av elbil hjemme - i samarbeid med OneCo.
  • Mulighet til å kjøpe opprinnelsesgaranti, som sikrer at det produseres like mye energi fra fornybare kilder som kunden selv forbruker. LOS kjøper alle opprinnelsesgarantier fra vannkraften på Agder.

Om Å Strøm

Å Strøm

LOS er en av landets største strømleverandører for privatmarkedet og leverer strøm til kunder over hele landet.

LOS er et selskap i Agder Energi, og har sitt hovedkontor i Kristiansand.

Følg pressemeldinger fra Å Strøm

Registrer deg med din e-postadresse under for å få de nyeste sakene fra Å Strøm på e-post fortløpende. Du kan melde deg av når som helst.

Siste pressemeldinger fra Å Strøm